Berichten: 114
Topics: 21
Lid sinds: Nov 2007
Als ik mijn electronisch ontsteking van mijn Turbo wil afstellen dan vervoeg ik hem als ik tegen de klok in draai .
Dat klopt toch?
alleen blijkt als ik de bout los draai dat de ontsteking al op zijn uiterste mogelijkheid staat om te vervroegen.(hele onstekinghuis uiteraard)
Ik draai toch wel de goede kant op?
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Als ik mij niet vergis, vervroeg je de ontsteking door deze richting de 10 graden te draaien (standaard tussen 7 en 8 dacht ik). Dit is dan met de klok mee. Maar nu je het er zo over hebt begin ik ook te twijfelen hoe ik dit eerder heb gedaan. Wellicht dat nog iemand hier iets over kan zeggen. ;D
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Zal ik eens wat proberen?
De rotor draait tegen de klok in, als je het huis met de klok meedraait komt de rotor eerder aan op elk willekeurig punt op dat huis, vervroeging dus.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 114
Topics: 21
Lid sinds: Nov 2007
Nou was het vroeger met de conventionele ontstekingen zo,als ik toendertijd mijn mini cooper vervroegde liep hij ook sneller stationair.
Nu draaide ik het ontstekingshuis eerst met de klok mee maar dan loopt hij een gegeven moment niet meer stationair.
Dus daarom dacht ik dat ik hem later zette.
Draai ik hem tegen de klok in dan versneld het toerental.
Ja nu twijfel ik ?
Ik stel hem op het gehoor,want ik heb helaas de middelen niet.Uiteraard vooraf alles netjes gemerkt met verf hoe hij stond.
Ik wil hem iets wat meer vervroegen dat komt alleen maar ten goede van trekkracht en brandstof verbruik.