16 January 2008, 02:03
en op mijn volvo zo lang het goed gaat !!!!!!
B20 turbo
|
16 January 2008, 02:03
en op mijn volvo zo lang het goed gaat !!!!!!
16 January 2008, 11:52
laatst heb ik bijna een kkk k24 van een S60R kunnen kopen, die kan ook tot 1050 graden hebben.. Leuk spul.
en de turbo's van de industriële gasmotoren kunnen dat ook hebben (maar niet continu). Laatst een gezien/in mn handen gehad. de grootste kkk turbo die in serieproductie gemaakt wordt. woog zon 45 kilo zonder de compressor erop, uitlaat was zeker 120 mm oid. ik zal er eens een foto van maken, hij ligt hier bij een testopstelling voor een gasturbine voor warmtekrachtkoppeling voor tuinbouwkassen, erg interessant. Ik vraag me af of je de hittewerede coatings zou kunnen gebruiken op de schoepen en het mechanisme van zon vnt turbo... ik denk dat het kan maar mss schuurt ie er wel af op sommige plekken omdat de schoepen met 2 kanten tegen het huis aan (kunnen) komen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
16 January 2008, 15:44
we zien wel hoe lang het heel blijft.
ik heb me voorgenomen voor de 5000 tpm over te schakelen om het materiaal te sparen. de b20 is ook al 37 jaar oud en heeft bijna 300.000 km ervaring. hittewerende coating zal wel werken maar als het er aan een kant eraf scheurt zal het wel helemaal snel kromtrekken. is die kkk k24 ook een vnt turbo dan en past hij op een 240?
16 January 2008, 15:49
je mag schoepen niet coaten !!!!
17 January 2008, 09:39
Waarom niet ?...
Bij gasturbines doen ze niet anders... En uiteraard hebben we het niet over een busje Hammerite . Sterker nog....zonder deze coating zou de levensduur drastisch verkort worden .
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
17 January 2008, 12:17
de kkk k24 van de S60R is niet variabel maar gewoon een mooie turbo door zn high-tech materialen enzo. goed voor 300+ pk en heel weinig lag. past goed op 240/740 enzo (met de juiste extra mods)
Jelmar schreef:je mag schoepen niet coaten !!!!ik bedoel niet de schoepen van het turbinewiel, maar die de gassen daar naar toe geleiden. het is inderdaad wel gebruikelijk om bij de grote gasturbines te coaten en vanallerlei andere trucjes om het materiaal heel te houden. tot 1800 graden gaan die dan meen ik me te herinneren. er zijn trouwens verschillende soorten variabele turbo's. de modernere hebben die vinnen die ze in hoek kunnen verdraaien. sommige oudere hebben een huls die kan verschuiven en zo een gedeelte van de inducer van de turbine afschermt en zo het oppervlak kleiner maakt, wat resulteert in een hogere tegendruk dus hogere gassnelheid bij dezelfde massaflow.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
17 January 2008, 23:49
nieuwe setup geprobeerd,volgels http://www.tinustechniek.nl zou het wel werken als ik boven de gasschuif ook de laaddruk zou brengen.zie link
het klonk logisch dus meteen aan de slag.middag werk,testen en ...weer niet als de turbo inkomt gaat hij haperen en stopt er mee. wat doe ik fout!! http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UYQWXAZI.jpg
18 January 2008, 18:51
KKK maakt gave turbo's, heb altijd een hoop lol gehad met mijn KKK K26 ;D zou er zo weer eentje kopen als de prijs niet te gek is.
een turbine huis mag en kan je wel gewoon coaten, maar dat word vooral gedaan om de hitte onder de motorkap tegen te gaan. @bart36; ik kan je foto niet bekijken.. ![]() maar met die standaard carb ga je het gewoon niet redden.
18 January 2008, 19:21
Ola, Jelmar, bel/mail me ff, wil je Turbo blokje!!
mijne is in de soep ![]() ![]() ![]()
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
19 January 2008, 02:32
kunnen we zo langzamerhand de conclusie gaan trekken dat PP en turbomotoren niet zo geschikt zijn voor elkaar?
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|