Berichten: 281
Topics: 55
Lid sinds: Jun 2007
Ok, hij is niet van mij, maar van m'n broertje! Maar toch moet ik het even showen 8)
En jaa daar past wel een redblock in 8)
Dus voor al je freeswerk stuur je mij of m'n broertje maar een pm :p (aangezien hij de frees-man is).
Bassius, ben eens eerlijk. Dat ding staat gewoon op alle foto's op een aanhanger.
Dat ziet er ook al lekker oud uit, maakt dat nog iets uit qua precisie van zo'n machine?
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
beetje stomme vraag waarschijnlijk maar wat is het eigenlijk voor een ding?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
weer een stomme vraag: wat is een frees?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 368
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2006
een lineaire boormachine....
Volvo 245 GLE 1979
Berichten: 281
Topics: 55
Lid sinds: Jun 2007
Ja ja hij stond op die pics nog op de aanhanger, had later op de avond geen zin meer om nog pics te schieten :p ding staat nu iig in de garage

En ja het is 'n freesmachine!
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
En Hendrik-Jan om simpel te houden een frees maakt, net als een boormachine gaten maar kan ook opzij(X en Y as) waardoor groeven en sleuven ontstaan, bijvoorbeeld voor een spiebaan of een vloeistofkanaaltje. :-*
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
zoals ik al gezegd heb, mooie machine ;D
Dirk242 schreef:Bassius, ben eens eerlijk. Dat ding staat gewoon op alle foto's op een aanhanger.
Dat ziet er ook al lekker oud uit, maakt dat nog iets uit qua precisie van zo'n machine?
voor de precisie maakt het niet al te veel uit tenzij je enorm enorm precies moet werken. niet in .01 mm maar nog veel kleinere toleranties. Als je een oude machine goed afgesteld hebt en alles is nog netjes recht, dan maakt het sowieso voor 99% van de klussen niets uit.
Liever een grote degelijke oude machine dan een nieuwe die kleiner is (voor hetzelfde geld). Vaak zijn de oudere machines nog goedkoper ook.
hier mijn oude draaibank:
http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=3074
nog een "work in progress" alhoewel de progress niet zo snel gaat. Leuk aan zon oude is bijvoorbeeld dat de lagers nog instelbaar zijn. bij een moderne draaibank ben je zo een paar 1000 euro kwijt aan nieuwe lagers.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
De jouwe heb ik ooit gezien, die dingen zullen wel ongeveer even oud zijn.