Topics: 23
Hallo,
Ik wil graag een derde zitrij plaatsen maar vraag me een aantal dingen af.
- kan mijn hondenrek blijven zitten. Ik heb er een met van die klikbeugeltjes tegen de achterbank en opklapbaar.
- zijn de gordels die erbij zitten ook rolgordels
Hartelijk dank
Topics: 41
Hondenrek kan niet blijven zitten, anders kan de derde bank niet aan de rugleuning v/d tweede vastgemaakt worden, plus je kunt je hoofd niet kwijt.
opklappen is ook geen optie, want dan zit je wederom met je hoofdruimte.
bedenk wel dat de derde rij in de kreukelzone zit!!
gordels erbij zijn ouderwetse heupgordels, zonder rolmechanisme
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 51
PP schreef:Hondenrek kan niet blijven zitten, anders kan de derde bank niet aan de rugleuning v/d tweede vastgemaakt worden, plus je kunt je hoofd niet kwijt.
Bij mij staat een waarschuwing dat het honderek er uit moet omdat ze ze het op hun hoofd krijgen (omhoog geklapt)of er in geval van een ongeluk niet bij kunt (naar beneden)
en ze zitten NIET in de kreukelzone. Die is namelijk in de C-stijl
Het dak verfrommelt maar het compartiment blijft heel
hier een sukje over de veiligheid van de tweede bank
http://members.home.nl/haringen/Volvostory_new.htm
(beetje naar beneden scrollen)
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
ok,wist ik niet, maar wil m'n kids daar toch niet graag hebben :o
al heb ik in de 404 ook 3 rijen :o waar zet wel zitten( alleen in de stad)
maar het is het idee, zeker omdat ze achterstevoren zitten bij een Volvo
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
PP schreef:Hondenrek kan niet blijven zitten, anders kan de derde bank niet aan de rugleuning v/d tweede vastgemaakt worden, plus je kunt je hoofd niet kwijt.
Okay, begrijp ik, maar kunnen de bevestigingen wel blijven zitten? Mijn honderek is heel simpel te verwijderen en terug te plaatsen, maar de bevestigingspunten enz wil ik natuurlijk wel laten zitten. Enig idee?
ja, sterker nog, de sleuven om het hondenrek vast te zetten aan de achterbank heb je ook nodig voor je derde rij, daarom past het ook niet samen
en hondenrek krijg je er idd erg makkelijk uit, rechtsboven een schroef losdraaien, dan kun je de bevestiging er dmv een ingebouwde veer easy uitkrijgen en er ook weer inzetten( niet wegdoen , hondenrekken zijn duur alsje er eentje wilt hebben, en kosten toch al gauw een 50 euro)
orte Bochtenridder

PP schreef:ja, sterker nog, de sleuven om het hondenrek vast te zetten aan de achterbank heb je ook nodig voor je derde rij, daarom past het ook niet samen
en hondenrek krijg je er idd erg makkelijk uit, rechtsboven een schroef losdraaien, dan kun je de bevestiging er dmv een ingebouwde veer easy uitkrijgen en er ook weer inzetten( niet wegdoen , hondenrekken zijn duur alsje er eentje wilt hebben, en kosten toch al gauw een 50 euro)
Niet wegdoen? Dan begin ik niet eens aan de derde zitrij! Tenzij de beugeltjes voor het hondenrek ook bruikbaar zijn voor de derde zitrij. Maar dan zal wel niet ..
wel( zijn dezelfde )

maar je hebt ze dus "dubbel"nodig,zowel voor rek als bank, en ze zijn er niet "dubbel"
orte Bochtenridder

heb trouwens nog wel een stel liggen, evenals een derde bankje, en een hondenrek
orte Bochtenridder

PP schreef:wel( zijn dezelfde )
maar je hebt ze dus "dubbel"nodig,zowel voor rek als bank, en ze zijn er niet "dubbel" 
Okay, voor alle duidelijkheid, als het rek eruit is (zo gebeurd) dan kan de bank klikken in dezelfde steunen als voor het rek?
Dat moet ik hebben!