Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
Ik ben mij aan het oriënteren om een ander Volvo te kopen, niet dat de 240 mij niet bevalt maar nisschien wil ik wel weer wat anders.
Mijn vrouw vind de 70 xc classic het mooist en zelf twijfel of dit wel een gewaardeerde opvolger kan zijn. Ik vind een 940 of een 960 ook wel wat hebben. Uiteraard moet het een station zijn.
Wat is jullie mening en eventueel advies over deze auto's.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Bert N schreef:Wat is jullie mening
Mijn mening is dat het steeds verder afglijdt hier... en ja, ik kom zelf ook heus een keer aan de beurt, een maand of drie geleden stond ik nog aan de afgrond maar ik ben voorlopig weer even teruggekrabbeld.
Zo'n v70 XC classic is mooi, je ziet ze maar heel weinig, is dat een slecht teken? Of is hij er gewoon te kort geweest? Ik vind het de mooiste XC. Maar een 940 heeft een klassiekere uitstraling, geen 240 maar wat comfort betreft een flinke stap vooruit, heb ik me laten vertellen. Ik ga het voorlopig niet uitvinden. Misschien is dat het beste advies: ga er niet in rijden!
Berichten: 591
Topics: 67
Lid sinds: Apr 2005
Pas op als je een V70 XC koopt.
De visco koppeling daarvan is nogal gevoelig. Verschillen in mm rubber op je banden maken dat ding al kapot.
Je ziet ze niet voor niets zo weinig.
Als je toch een XC wilt ga dan voor de XC70, het nieuwe model vanaf 2002 is de haldex koppeling in functie en dan heb je geen problemen meer. Wel een vÃ
Ã
l nieuwere auto.
En als je meer over 850/V70 etc wilt lezen: ga naar
http://www.volvo850forum.nl daar zitten de experts. (waarvan er een aantal ook hier wel eens langskomen :-)
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
geestschrijver schreef:Bert N schreef:Wat is jullie mening
Mijn mening is dat het steeds verder afglijdt hier... en ja, ik kom zelf ook heus een keer aan de beurt, een maand of drie geleden stond ik nog aan de afgrond maar ik ben voorlopig weer even teruggekrabbeld.
Maar een 940 heeft een klassiekere uitstraling, geen 240 maar wat comfort betreft een flinke stap vooruit, heb ik me laten vertellen. Ik ga het voorlopig niet uitvinden. Misschien is dat het beste advies: ga er niet in rijden!
Ik wil wel een proef rit maken in een 9 serie. Uieraard vind ik de klassieke uitstraling ook wel mooi.
Ben schreef:Pas op als je een V70 XC koopt.
De visco koppeling daarvan is nogal gevoelig. Verschillen in mm rubber op je banden maken dat ding al kapot.
Je ziet ze niet voor niets zo weinig.
Als je toch een XC wilt ga dan voor de XC70, het nieuwe model vanaf 2002 is de haldex koppeling in functie en dan heb je geen problemen meer. Wel een vÃÃl nieuwere auto.
En als je meer over 850/V70 etc wilt lezen: ga naar http://www.volvo850forum.nl daar zitten de experts. (waarvan er een aantal ook hier wel eens langskomen :-)
Bedankt Ben voor de tip.
Heeft iemand ook nog tips waar je aan moet denken met een 9 serie.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
neem er een met een low pressure turbo op lpg, zoals deze:
misschien nog te koop trouwens....
http://www.gordini.nl
of probeer gewoon eerst een 740, kost niks.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
Alhoewel ik nog lang niet op de 240 ben uitgekeken 8)
Een Volvo V90 3.0 met handbak in het WIT en uiteraard full options ;D
Heerlijke auto ;D
Op het moment hebben Bram en ik 2 sloop 965's staan(1 schade en 1 engelse auto).
De V90 is in mijn ogen de laatste der mohikanen,nog een echte achterwiel aangedreven Volvo :
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
henqui schreef:neem er een met een low pressure turbo op lpg, zoals deze:
![[Afbeelding: 19595277001xc7.jpg]](http://img104.imageshack.us/img104/1935/19595277001xc7.jpg)
![[Afbeelding: 1959529700tr2.jpg]](http://img53.imageshack.us/img53/1701/1959529700tr2.jpg)
misschien nog te koop trouwens....http://www.gordini.nl
of probeer gewoon eerst een 740, kost niks.
Schampers had ook 760 te koop. Helaas was ik te laat die is al verkocht.
Op gordini staat deze niet meer.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
volvo200liefhebber schreef:Alhoewel ik nog lang niet op de 240 ben uitgekeken 8)
Een Volvo V90 3.0 met handbak in het WIT en uiteraard full options ;D
Heerlijke auto ;D
Op het moment hebben Bram en ik 2 sloop 965's staan(1 schade en 1 engelse auto).
De V90 is in mijn ogen de laatste der mohikanen,nog een echte achterwiel aangedreven Volvo :
Is een schakelbak beter dan een automaat!! Volgens mij is de V90 en 960 in principe toch de zelfde auto toch.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Berichten: 771
Topics: 67
Lid sinds: Mar 2005
automaat is net zo goed, misschien wel beter (meeste zijn AT's, restwaarde hoger want vraag hoger). Zelf vind ik dat met zo'n mooi blok een AT hoort.
Je hebt twee 960's: 1990-1994
en 1994-1997 waarbij die in 1997 S90/V90 werd genoemd
tweede versie stuurt strakker door "850-onderstel"
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
maar noem vooral die mooie 6cil. lijn motor met 24klepjes!! De opa van alle hudige 5 cilinders (daarvandaan is de 850 GLT geboren, precies 5/6deel koppen en vermogen). Lekker nog op de achterwieltjes the way it should be!! ;D Alleen dat front...kweenie. Not my piece of cake.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"