Berichten: 145
Topics: 9
Lid sinds: Dec 2006
Over de b204ft gesproken, er staat bij 700 vereniging een 740 te koop met dezelde motor voor 1700 euro.
http://www.volvo700vereniging.nl.http-lb...node/13370 ;D ;D
Volvo 240 GLT<br />Volvo 240 VAN (overleden)<br />Volvo 340 met jarratel aandrijving
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
muthill schreef:Ik wil komend jaar de b230f heel graag vervangen door een turbo blok, en ik ben al een beetje aan het rondkijken voor een donorauto. Nu zie ik dat er 740/940 's worden aangeboden met een 2.0 of een 2.3 turbo blok. Welke is de betere vroeg ik mij af? Ook met het oog op de toekomst om er misschien nog wat meer uit te halen.
2.5 kan ook nog al zal je die orgineel niet tegen komen in een volvo 240/749/940.......
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
met de boost controller die misschien via
http://www.14point7.com te koop gaat komen kun je veel beter de druk regelen. of even goed nadenken met een toerental relais, een magneet klep en een mbc oid kun je zo een turbo+ kit van de 240 turbo nabouwen.
als je zon set hebt, OK, gebruiken, zeer leuke originele optie, bijzonder. maar als je em niet hebt zou ik een andere oplossing zoeken.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 145
Topics: 9
Lid sinds: Dec 2006
2.5 kan ook nog al zal je die orgineel niet tegen komen in een volvo 240/749/940.......
[/quote]
En wat voor een motor is dat dan?
Volvo 240 GLT<br />Volvo 240 VAN (overleden)<br />Volvo 340 met jarratel aandrijving
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Jelmar schreef:@volvo200liefhebber; over turbo+ kit gesproken... wanneer kan ie de deur uit ? 
ik heb een bericht van m ontvangen dat ik m tref op de VKB. DDan overhandig ik m de turbo+ kit. (Maar onze afspraak blijft natuurlijk J.)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
muthill schreef:2.5 kan ook nog al zal je die orgineel niet tegen komen in een volvo 240/749/940.......
En wat voor een motor is dat dan?
[/quote]
Volvo Penta AQ171c b.v. , zijn wel duur en vind ze maar eens zit normaal gesproken een schroef i.p.v. wielen aan 8)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
volvo200liefhebber schreef:Voor Muthill ff een overzichtje:
B200ET/FT= 2.0l 8 kleps standaard 160/155pk, altijd met handbak
B230ET/FT= 2.3l 8 kleps standaard 155/165pk en met Turbo pluskit 190pk, zowel handbak als automaat,deze laatste hebben altijd de 2.3 blokken
B204GT/FT= 2.0l 16 kleps standaard 204/190pk, altijd met handbak
Zijn er geen 16kleppers zonder turbo?
En welke motor hoort bij welke auto, sorry als het al ergens anders staat? zal vast wel maar misschien wel overzichtelijk hier.
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
a.huis schreef:muthill schreef:2.5 kan ook nog al zal je die orgineel niet tegen komen in een volvo 240/749/940.......
En wat voor een motor is dat dan?
Volvo Penta AQ171c b.v. , zijn wel duur en vind ze maar eens zit normaal gesproken een schroef i.p.v. wielen aan 8)
[/quote]
Laten wij nou net zo'n Penta krukas op de plank liggen 8) en eh..nee hij is niet te koop :-X
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Dat zeg ik zie ze maar te vinden (of iemand die hem verkoopt) ;D
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
DopdeDouwer schreef:volvo200liefhebber schreef:Voor Muthill ff een overzichtje:
B200ET/FT= 2.0l 8 kleps standaard 160/155pk, altijd met handbak
B230ET/FT= 2.3l 8 kleps standaard 155/165pk en met Turbo pluskit 190pk, zowel handbak als automaat,deze laatste hebben altijd de 2.3 blokken
B204GT/FT= 2.0l 16 kleps standaard 204/190pk, altijd met handbak
Zijn er geen 16kleppers zonder turbo?
En welke motor hoort bij welke auto, sorry als het al ergens anders staat? zal vast wel maar misschien wel overzichtelijk hier.
Ja hoor er zijn zelfs 2 varianten 16 kleppers zonder Turbo.
B204F 2.0l 16v met 140pk(was hier leverbaar als 740 gle 16v tot '89,erg zeldzaam!)
B234F 2.3l 16V met 155pk(was hier leverbaar als 740 GLT 16V tot '89 daarna als 740 GLE 16v(vraag maar aan Klaas) en later als 940 GLE)
Het koppel ligt wel wat lager dan bij de Turbo's en bij een hoger toerental, wel erg leuke auto's
dat andere is lastig te zeggen.
zeker gezien diverse fiscale regels in diverse landen kun je zeggen voor Europa dat iedere motor hier boven in de lijst vermeld in iedere 740/760/940 en ook in de 960(oud model) is geleverd.
Ik was vergeten te vermelden dat er van de 2.3 turbo in de vroege 740/760 ook een 182PK variant bestond.