Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2.0 turbo of 2.3 turbo?
#21
Over de b204ft gesproken, er staat bij 700 vereniging een 740 te koop met dezelde motor voor 1700 euro.

http://www.volvo700vereniging.nl.http-lb...node/13370 ;D ;D
Volvo 240 GLT<br />Volvo 240 VAN (overleden)<br />Volvo 340 met jarratel aandrijving
Antwoord
#22
muthill schreef:Ik wil komend jaar de b230f heel graag vervangen door een turbo blok, en ik ben al een beetje aan het rondkijken voor een donorauto. Nu zie ik dat er 740/940 's worden aangeboden met een 2.0 of een 2.3 turbo blok. Welke is de betere vroeg ik mij af? Ook met het oog op de toekomst om er misschien nog wat meer uit te halen.


2.5 kan ook nog al zal je die orgineel niet tegen komen in een volvo 240/749/940.......
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#23
met de boost controller die misschien via http://www.14point7.com te koop gaat komen kun je veel beter de druk regelen. of even goed nadenken met een toerental relais, een magneet klep en een mbc oid kun je zo een turbo+ kit van de 240 turbo nabouwen.
als je zon set hebt, OK, gebruiken, zeer leuke originele optie, bijzonder. maar als je em niet hebt zou ik een andere oplossing zoeken.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#24


2.5 kan ook nog al zal je die orgineel niet tegen komen in een volvo 240/749/940.......
[/quote]

En wat voor een motor is dat dan?
Volvo 240 GLT<br />Volvo 240 VAN (overleden)<br />Volvo 340 met jarratel aandrijving
Antwoord
#25
Jelmar schreef:@volvo200liefhebber; over turbo+ kit gesproken... wanneer kan ie de deur uit ? Wink

ik heb een bericht van m ontvangen dat ik m tref op de VKB. DDan overhandig ik m de turbo+ kit. (Maar onze afspraak blijft natuurlijk J.)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#26
muthill schreef:2.5 kan ook nog al zal je die orgineel niet tegen komen in een volvo 240/749/940.......

En wat voor een motor is dat dan?
[/quote]


Volvo Penta AQ171c b.v. , zijn wel duur en vind ze maar eens zit normaal gesproken een schroef i.p.v. wielen aan 8)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#27
volvo200liefhebber schreef:Voor Muthill ff een overzichtje:

B200ET/FT= 2.0l 8 kleps standaard 160/155pk, altijd met handbak
B230ET/FT= 2.3l 8 kleps standaard 155/165pk en met Turbo pluskit 190pk, zowel handbak als automaat,deze laatste hebben altijd de 2.3 blokken
B204GT/FT= 2.0l 16 kleps standaard 204/190pk, altijd met handbak
Zijn er geen 16kleppers zonder turbo?
En welke motor hoort bij welke auto, sorry als het al ergens anders staat? zal vast wel maar misschien wel overzichtelijk hier.
Antwoord
#28
a.huis schreef:
muthill schreef:2.5 kan ook nog al zal je die orgineel niet tegen komen in een volvo 240/749/940.......

En wat voor een motor is dat dan?


Volvo Penta AQ171c b.v. , zijn wel duur en vind ze maar eens zit normaal gesproken een schroef i.p.v. wielen aan 8)
[/quote]

Laten wij nou net zo'n Penta krukas op de plank liggen 8) en eh..nee hij is niet te koop :-X
Antwoord
#29
Dat zeg ik zie ze maar te vinden (of iemand die hem verkoopt) ;D
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#30
DopdeDouwer schreef:
volvo200liefhebber schreef:Voor Muthill ff een overzichtje:

B200ET/FT= 2.0l 8 kleps standaard 160/155pk, altijd met handbak
B230ET/FT= 2.3l 8 kleps standaard 155/165pk en met Turbo pluskit 190pk, zowel handbak als automaat,deze laatste hebben altijd de 2.3 blokken
B204GT/FT= 2.0l 16 kleps standaard 204/190pk, altijd met handbak
Zijn er geen 16kleppers zonder turbo?
En welke motor hoort bij welke auto, sorry als het al ergens anders staat? zal vast wel maar misschien wel overzichtelijk hier.

Ja hoor er zijn zelfs 2 varianten 16 kleppers zonder Turbo.

B204F 2.0l 16v met 140pk(was hier leverbaar als 740 gle 16v tot '89,erg zeldzaam!)
B234F 2.3l 16V met 155pk(was hier leverbaar als 740 GLT 16V tot '89 daarna als 740 GLE 16v(vraag maar aan Klaas) en later als 940 GLE)

Het koppel ligt wel wat lager dan bij de Turbo's en bij een hoger toerental, wel erg leuke auto's Big Grin

dat andere is lastig te zeggen.

zeker gezien diverse fiscale regels in diverse landen kun je zeggen voor Europa dat iedere motor hier boven in de lijst vermeld in iedere 740/760/940 en ook in de 960(oud model) is geleverd.
Ik was vergeten te vermelden dat er van de 2.3 turbo in de vroege 740/760 ook een 182PK variant bestond.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Turbo naar LH 2.4 HansDAF 0 112 20 July 2025, 23:42
Laatste bericht: HansDAF
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 3.095 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.982 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.654 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.799 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.439 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.123 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 8.227 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 17.454 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 12.141 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)