8 September 2007, 21:52
Wie kan adhv de foto's localiseren waar de groene druppel(s) vandaan komen, wat het is en wat er eventueel lek/kapot kan zijn?
1992 245GLE B230F Gas
![[Afbeelding: img0030resizesi4.jpg]](http://img209.imageshack.us/img209/1493/img0030resizesi4.jpg)
1992 245GLE B230F Gas
![[Afbeelding: img0030resizesi4.jpg]](http://img209.imageshack.us/img209/1493/img0030resizesi4.jpg)
![[Afbeelding: img0031resizeqw3.jpg]](http://img253.imageshack.us/img253/4551/img0031resizeqw3.jpg)
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)
Onbekende druppel(s) in motorruimte
|
8 September 2007, 21:52
Wie kan adhv de foto's localiseren waar de groene druppel(s) vandaan komen, wat het is en wat er eventueel lek/kapot kan zijn?
1992 245GLE B230F Gas ![]() ![]() ![]()
8 September 2007, 21:57
tussen je waterpomp en de kop zit een oring deze is lek en die groene druppels is koelvloeistof
kwestie van de pakkingen vervangen hele kleine kans dat je koppakking naar buiten lek geslagen is maar zou daar niet van uitgaan
Volvo S70R B5234T4 M59
8 September 2007, 22:02
Als je slim bent vervang je gelijk de hele waterpomp. Dat is niet veel extra werk (en geld) en daar zitten de rubbers en pakkingen al bij. Pas wel op want de boutjes breken snel af. Ook die zitten bij de nieuwe waterpomp. Ik heb er vandaag een geplaatst toevallig.
klik hier voor de foto's "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
8 September 2007, 22:34
Mooie foto's hoe heb je dat afgebroken boutje van je waterpomp eruit gekregen?
8 September 2007, 22:42
Thx voor de snelle replys.
Is dat moeilijk, een waterpomp vervangen? Of kom je een heel eind met de Haynes en Bentley? Nog extra zaken waar ik op moet letten met vervangen waterpomp? Wat kost zo'n ding trouwens eigenlijk ong. Net even de Haynes / Bentley er op nageslagen en zo te zien is het niet een al te moeilijke klus. Wou toch altijd al het koelsysteem een keer verversen & nieuwe thermostaat plaatsen, dus dit is een mooie gelegenheid. Prijs van de pomp bij Scandcar is â¬35 dus dat valt mee. Met wat kleingrut + wat liters koelvoeistof zit ik dan op een een eurootje of 60 denk ik en ik schat een paar uur werk (voor mij dan....) Leuk voor een zaterdagje. ![]()
8 September 2007, 23:34
DopdeDouwer schreef:Mooie foto's hoe heb je dat afgebroken boutje van je waterpomp eruit gekregen? Op de ouderwetsche manier. Zoals me dat 12 jaar geleden (was ik 18) ook lukte met de DAF 66 Marathon van mn moeder. Heet stoken met een brandertje. Dan de griptang er netjes maar wel STRAK op zetten en zonder problemen eruit draaien. 10 minuten was t. Rob schreef:Thx voor de snelle replys.Nee, valt mee. De rest demonteren om er goed bij te komen moet je wel rekenen. Maar als leek is het wel gepiept met de Haynes in de hand in een middagje. Rob schreef:Nog extra zaken waar ik op moet letten met vervangen waterpomp? Ja, maak alles netjes schoon als je t eraf hebt. En ook alle roest weghalen. tapeindjes iets borstelen met een staalborsteltje en de nieuwe boutjes en moertjes invetten met kopervet (ALTIJD gebruiken OVERAL!) Let wel goed op met het bovenste rubber als je de pomp plaatst. Dat moet je secuur doen anders gaat die stuk en heb je weer lekkage. Rob schreef:Net even de Haynes / Bentley er op nageslagen en zo te zien is het niet een al te moeilijke klus. inderdaad. Niet zo lastig. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
9 September 2007, 02:46
Nog beter dan kopervet is keramisch vet. Overigens beide NOOIT gebruiken als je bougies monteert.
Gr ![]()
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
9 September 2007, 10:37
Bij koper-vet zal het wel te makkelijk geleiden.
Keramisch zou dat niet moeten doen, lijkt me? Of is het bij beide toch de hitte en ontbranding?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
9 September 2007, 10:43
Kopervet is idd de geleiding, keramisch vet ken ik niet.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
onbekende thermostaat | wakka | 6 | 4.520 |
12 August 2011, 23:41 Laatste bericht: wakka |
|
Onbekende aansluiting op Spruitstuk | Hanvolvo | 3 | 2.471 |
30 September 2010, 23:43 Laatste bericht: VolvoDick |
|
Flametrap vervangen maar vraag over onbekende buis | Jeroen V | 6 | 4.430 |
22 March 2010, 14:18 Laatste bericht: reinierverbeek |
|
motorruimte wassen | hugo | 6 | 4.062 |
22 September 2008, 07:02 Laatste bericht: Rob |