Berichten: 44
Topics: 5
Lid sinds: May 2007
Zoals de link van DopdeDouwer aangeeft maakt het qua wielkastvulling helemaal niets uit of je 185/80/15 neemt of 195/65/15. Bij de laatste is eigenlijk alleen de band 10mm breder. Dus nogmaals: met de ballonen valt het wel mee.
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Nou...
Het verschil tussen die twee banden is wel +6,7% in omtrek van de band. Een 185 70 R15 komt het meest in de buurt van 195 65 R15.
Waarschijnlijk heb je iets verkeerd ingevuld.
Maar het zal wel minder toeren geven op de snelweg (bij de zelfde snelheid). Of harder rijden bij even veel toeren

...
Misschien dat het gewoon binnen de marge van de snelheidsmeter valt. (nu klopt je tomtom ineens?)
Berichten: 44
Topics: 5
Lid sinds: May 2007
Oh ja, ik zie het nu, ik had het niet goed ingevoerd.
TomTom heb ik alleen op een 80 km weg geprobeerd en het is inderdaad zo dat hij nu een stuk beter klopt: 80 is opeens echt 80 en 90 opeens echt 90. Dus dat is even wennen.
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Ik vind het geen gezicht, die Virgo's....
(Ik heb overigens 205/60 R15)
Berichten: 44
Topics: 5
Lid sinds: May 2007
Ik vind het ook spuuglelijk. Het is dat ik mijn oude stalen velgen met wieldoppen al verkocht heb... ;D
205 zal er wel heel mooi onder staan, maar ik ben bang dat ik dan niet meer kan in- en uitparkeren in mijn smalle jaren 30 straat. Ik heb namelijk geen stuurbekrachtiging...
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
wouter123 schreef:Ik vind het ook spuuglelijk. Het is dat ik mijn oude stalen velgen met wieldoppen al verkocht heb... ;D
205 zal er wel heel mooi onder staan, maar ik ben bang dat ik dan niet meer kan in- en uitparkeren in mijn smalle jaren 30 straat. Ik heb namelijk geen stuurbekrachtiging...
Die zou ik er dan zo snel mogelijk onder monteren.

Scheelt enorm in het rijgenot heb ik zelf ervaren nadat ik er stuurbekr. onder gezet had.
Berichten: 44
Topics: 5
Lid sinds: May 2007
Tja dat zou mooi zijn. Twee puntjes van aandacht:
1) Goede stuurbekrachtiging vinden
2) Inbouwen met twee linkerhanden
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Stuurbekrachtiging inbouwen is niet zo'n moeilijke klus hoor en al helemaal niet als je het bij een andere auto "af kunt kijken"'.
Wel na inbouw niet vergeten de auto opnieuw uit te laten lijnen (niet bij Kwikfit want daar verstaan ze onder uitlijnen enkel het bijstellen van het toespoor

).
Berichten: 302
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2007
jos245 schreef:Stuurbekrachtiging inbouwen is niet zo'n moeilijke klus hoor en al helemaal niet als je het bij een andere auto "af kunt kijken"'.
Wel na inbouw niet vergeten de auto opnieuw uit te laten lijnen (niet bij Kwikfit want daar verstaan ze onder uitlijnen enkel het bijstellen van het toespoor
).
Ik heb hele goede ervaring met uitlijnen bij euromaster in harderwijk, heel goed werk geleverd, na gezweet te hebben bij het monteren van de apparatuur op het l achterwiel, kon net niet, maar na veel pielen hadden ze toch een oplossing, de rubber dopjes van de stangen van het apparaat verwijderen, werkte goed. stuurt nu weer heel erg strak.
244 GL D6 aut. 1981 ,
![[Afbeelding: img00121d.jpg]](http://img34.imageshack.us/img34/9238/img00121d.jpg)
en de Smurfette (GL Automatic) uit 78
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Zijn 185/80/15 banden niet alleen voor bussen beschikbaar in een hele stugge uitvoering? Of zijn deze werkelijk in dezelfde "flexibele" uitovering als de gebruikelijke personenauto banden!?
Virgo's passen naar mijn mening altijd goed onder een 240. De grote bandmaat zou iedereen met een "bij de 240 passende rijstijl" moeten toepassen. Maar voor een verbeterd rijgedrag moet je de banden wel flink op druk houden.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..