9 July 2007, 09:13
Weet iemand of de motorbekabeling van een 244 turbo hetzelfde is als van een "gewone" 240? Ik moet deze namelijk vervangen en ik vroeg me af of ik dan deze ook kan gebruiken?
|
Motor bekabeling 244 Turbo
|
|
9 July 2007, 09:13
Weet iemand of de motorbekabeling van een 244 turbo hetzelfde is als van een "gewone" 240? Ik moet deze namelijk vervangen en ik vroeg me af of ik dan deze ook kan gebruiken?
9 July 2007, 14:42
de kabelbomen zijn voor veel modellen verschillend: ligt bijv. of je carb. of injectie hebt, later model met motormanagement etc.
Voor de turbo is de kabelboom van een B21E of B23E ook met K-Jetronic injectie vergelijkbaar denk ik. Probleem is alleen dat die auto's net zo oud zijn als de Turbo's en de kabelbomen dus meestal ook rot (buitenlaag van de draden wordt hard en verpulvert). Ik heb mijn bekabeling eruit gehaald en zelf opnieuw gemaakt. Geen enorme klus.
9 July 2007, 20:43
Ticcie, bedankt voor je reactie. De kabelboom is bij mij inderdaad op veel plaatsen zijn isolatie kwijt. Tijdens het demonteren is er weinig isolatie overgebleven en ik ben eigenlijk blij dat ik er achter ben gekomen, want er hadden best rare dingen kunnen gebeuren.
Je kunt dus niet met zekerheid zeggen welke kabelbomen ik zo zou kunnen gebruiken op mijn turbo? Misschien is nameken toch niet zo heel gek. Zo heel erg ingewikkeld ziet het er ook weer niet uit. Ik moet natuurlijk wel even opletten dat ik de goede kleuren en de goede dikte van draden gebruik. Ben je lang bezig geweest met het namaken?
9 July 2007, 20:48
Ook ik heb de kabelboom van mijn motorruimte (geen turbo) opnieuw gemaakt.
Maar als je daar een avond aan besteed is het gepiept. ![]() Krijg je het per ongeluk niet in 1 keer af, is het ook geen probleem, als je tenminste draad voor draad vervangt.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
9 July 2007, 21:58
ik heb 'm er in z'n geheel uitgehaald en gezorgd dat ik vantevoren genoeg draad van de verschillende kleuren had, 4 meter hele grote krimpkous als zwarte beschermingstule en stekkertjes. Orig. motorstekkers meeste opnieuw gebruikt en vlak daarachter de nieuwe kabel gesoldeerd.
Kost je bijelkaar idd een avond. Veiliger is het om het op zaterdag te doen als je ;m als dagelijks vervoer gebruikt
12 July 2007, 17:23
En is het gelukt, het zelf maken van de motor bekabeling? Ik heb toevallig vorige week de mijne ook vervangen (ook zelf gemaakt) en dat is redelijk te doen.
16 September 2007, 22:16
Nou ik nog ... :-\
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
17 September 2007, 11:35
ik moet er ook nog aan geloven. Maar gelukkig hoef ik niet veel te vervangen want veel vervalt met mijn nieuwe MegaSquirt kabelboompje. Deze heb ik zaterdag opgehaald bij Jelmar. Van de week inbouwen geblazen!! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
17 September 2007, 17:27
henqui schreef:Nou ik nog ... :-\ Als je het niet ziet zitten om allÃÃn aan te beginnen, kun jook een keer koers naar Hardinxveld zetten ![]() Ik heb het ook al een keer gedaan en het stelt echt niet veel voor.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
17 September 2007, 23:01
Peter, je bent geweldig! Doe ik zeker heel graag!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|