Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
klotsend geluid uit 142 (68')? -water-?
Vanmorgen toen ik mijn vriendin naar het werk reed hoorde ik water klotsen bij het remmen en optrekken. Ik dacht eerst dat ik nog een fles drinken achterin had liggen maar nee. Het lijkt alsof er zich ergens in de deur (bestuurderskant) of bij de dorpel water heeft opgehoopt. Vreemd. Je hoort het behoorlijk goed maar ik heb geen idee waar het zit. Iemand een idee of er bekende plekken zijn bij een 140 waar water zich kan verstoppen? :Smile

Afgelopen weekend heb ik de auto goed schoongemaakt en met de hogedruk afgespoten + onderkant gespoten, dus ik heb zo'n vermoeden dat het daar iets mee te maken heeft. ;D
www.conceptm.nl<br /><br />Volvo 164 (71'Wink<br />Volvo 142 (68'Wink
Antwoord
Het komt er vanzelf een keer uit.
Antwoord
lol ;D

waar maak ik me dan druk om?
Antwoord
waz schreef:lol ;D

waar maak ik me dan druk om?
roest!

alle afwateringsgaatjes schoonmaken en als het kan alle rotzooi uit de kokerbalken halen. de 240 heeft daar een luikje voor (naast/voor de voorstoelen onder het tapijt)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Waarschijnlijk zitten de kokers een beetje verstopt. De kokers onder de deuren zijn namelijk onderdeel van de afwatering. In de kokers zitten een aantal afwateringssleufjes die vaak verstopt zitten met blaadjes en takjes.
Daar kun je dus even met een schroevendraaier in porren, voorzichtig.
Als het allemaal een beetje is opgedroogd kun je aan de binnenkant de plastic doppen aan de binnenkant van de dorpel eruit halen. Met je vingers kun je de grootste troep eruit pielen. Vervolgens kan je met de stofzuiger en tuinslag aan de gang om de rommel eruit te halen.
De doppen in de dorpel heb ik er overigens uitgelaten zodat alles goed kan door tochten en drogen.
Antwoord
jullie hebben helemaal gelijk. Bij de 240 heb ik ze wel zien zitten, maar daar had ik nooit problemen mee. Deze gaatjes waren zo erg dicht gaan zitten, + een stuk nauwer dan bij de 240, dat ik ze in eerste instantie niet kon vinden.
Rotzooi is er uit, kwamen ook heel wat liters water uit. Bedankt!

Antwoord
waz schreef:jullie hebben helemaal gelijk. Bij de 240 heb ik ze wel zien zitten, maar daar had ik nooit problemen mee. Deze gaatjes waren zo erg dicht gaan zitten, + een stuk nauwer dan bij de 240, dat ik ze in eerste instantie niet kon vinden.
Rotzooi is er uit, kwamen ook heel wat liters water uit. Bedankt!

Heb je ook gevoeld of de vloerbekleding van onder vochtig was?
Zo ja, alarmfase 1 (als je de carosserie nog een tijdje goed wil houden).
Als je ergens langs het schutbord een lekje hebt is dat op langere tijd funest voor de bodem en binnenzijde van de kokers. Ik zal binnenkort wat voorbeelden aan de hand van foto's plaatsen.
Antwoord
foto's zijn altijd welkom! Ik heb alles eruit getrokken; rubbers, matten, vloerbedekking, etc om te kijken of de bodem niet nat was. Geen probleem, alles was kurkdroog Smile

Antwoord
ik heb eens een proefritje gemaakt met een mercedes 300 diesel station.

toen ik de remmen eens flink wilde proberen hoorden mijn vader en ik een raar geluid dat we ook niet direkt thuis konden brengen..........
het antwoord kwam bij de 2e remproef toen het hemeltje rond het opendak iets openscheurde en er een plons water uit het hemeltje kwam!

als dat het enige geweest was had ik nu niet op dit forum gezeten maar er mankeerde nog een hele waslijst aan.

ben nu met veel pleziet met onze 3e volvo bezig
Antwoord
maar als het goed is weet je dat je nooit, maar dan ook nooit, een proefrit mag maken in een mercedes ;D.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 142 deurpanelen - bescherming tegen water keter 7 5.964 27 August 2013, 18:19
Laatste bericht: Jambon
  volvo 145 1973, borrelend koelvloeistof vaatje, water sproeit er uit bij... -wj- 9 6.650 12 March 2013, 23:18
Laatste bericht: -wj-
  gierend/fluitend geluid bij krukaspoelie ton76 16 12.800 24 July 2012, 14:36
Laatste bericht: Jambon
  op vakantie ratelend geluid (pingelen?) volvo142 5 4.969 16 July 2012, 15:19
Laatste bericht: Marc1970
  schurend geluid volvo 164 Richard 3 2.937 27 June 2010, 21:43
Laatste bericht: landloper

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)