26 June 2007, 22:22
Het klinkt misschien stom,maar staat de letter gewoon aangegeven op de as ?
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
en geen onderdelen meer........
Nokkenassen
|
26 June 2007, 22:22
Het klinkt misschien stom,maar staat de letter gewoon aangegeven op de as ?
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
29 June 2007, 13:31
ja staat gewoon op de as ,maar niet echt makkelijk zichtbaar als de motor nog in de auto ligt.........
![]()
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
29 June 2007, 13:40
Leuk om te weten
![]() Nu heb ik nog een ongebruikte Volvoruil complete cilynderkop met een A nokkenas voor een 360 liggen. Heeft het zin om dit op een B21E te zetten en zo ja wat merk je ervan(meer vermogen?)?
29 June 2007, 13:46
Cool: ik heb nog een ongebruikte b200e onderblok liggen van een 360......
inmiddels is het me gelukt om een foto te uploaden. Ik heb een kop liggen van 1 van de 6 volvo 360's die ik gehad heb met slechts 120.000km en deze was ik van plan op mijn b21et blok te zetten, maar ik moet wel even uitzoeken hoe dit gaat met de compressie.....
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
29 June 2007, 13:50
heeft de b21e geen K-jetronic? en zo ja dan past de kop dus niet ivm de injectorgaten.......
op mijn b21et komt megasquirt, dus geen geklooi met K-jet.
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
29 June 2007, 13:59
Het is inderdaad K-jet en de kop is anders op de B21E.
Mijn vraag is als ik alleen de A-nokkenas op de B21E monteer of dat effect heeft? Hoezo geklooi met K-jet, ik heb er nog nooit problemen mee gehad en heb ze liever dan carb's, dat vind ik weer geklooi.
29 June 2007, 14:40
Welke nokkenas zit er nu in dan?
De A nokkenas heeft volgens mij geen overlap. Een nokkenas die wel overlap heeft komt denk ik beter tot zijn recht in een atmosferische motor. correct me if I'm wrong.
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Komt ' ie nog maar een keer:
200 serie: ![]() ![]() 700/900 serie: ![]()
29 June 2007, 14:56
Moet dit trouwens niet bij 'motor' of zo staan; kun je het ook nog 'ns terugvinden
![]()
29 June 2007, 15:17
Dank je Divadi
![]() Dit schemaatje kende ik dus nog niet, erg nuttig. Deze wordt dus geprint en in de werkplaats opgehangen, bedankt : ![]() Volgens dit schemaatje behoort m'n B21E dus een D-nokkenas te hebben en die lijkt niet heel veel afwijkend t.o.v. de A-nokkenas. De lichthoogte lijkt hoger van de D-type en opent eerder de inlaatklep, dus denk dat ik de D-type laat zitten of heeft iemand nog een oordeel? En ja waarom dit onder algemene onderwerpen staat weet ik ook niet :o |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Nokkenassen advies | Poelman | 7 | 7.034 |
14 September 2014, 22:23 Laatste bericht: Marc1970 |
|
H,X en A nokkenassen in b230 op lpg | 240R | 7 | 6.771 |
30 December 2011, 22:51 Laatste bericht: 240R |
|
Nokkenassen B230F | jos evers | 8 | 6.965 |
29 September 2008, 20:01 Laatste bericht: Jw240 |
|
Nokkenassen | Bozzma | 35 | 22.054 |
13 October 2006, 23:38 Laatste bericht: Bozzma |
|
Nokkenassen | Divadi | 20 | 11.438 |
21 November 2005, 22:27 Laatste bericht: smit |