21 June 2007, 20:54
mijn 940 LPT haalde 9.5 liter op 100 km met goed gebruik (duitsland).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Wat verbruikt jou turbo?
|
21 June 2007, 20:54
mijn 940 LPT haalde 9.5 liter op 100 km met goed gebruik (duitsland).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
21 June 2007, 21:01
Xcuse me :o 1 op 3 ??? in een Volvo 740?
Zit er een een gat in de tank ??? Voor mijn werk rijd ik wel eens dure grote auto's en het ergste qua verbruik dat ik op de boordcomputer aflas was in een Bentley Arnage bij tempo 240(= max) op de Autobahn, 1 op 1,6. Een Audi S8 komt niet verder dan 1 op 2,1 bij 270 op de teller. De rest zal ik jullie niet mee vermoeien maar ook een Volvo S80 T6 Executive doet op zijn ergst 1 op 4,5 ![]() Dit zijn een paar auto's waar ik daadwerkelijk zulke cijfers heb gezien op de boordcomputer tijdens het rijden, Audi A8 3.0 TDI en een MB S320 CDI zijn hierbij vergeleken zuinigheidswonderen(gemiddeld 1 op 11 en 1 op 13 is mogelijk met deze auto's).
22 June 2007, 08:00
1 op 11,7 en dat voor een 81Ãr diesel met 3 traps automaat, netjes dacht ik zo!
244 GL D6 aut. 1981 ,
![]() ![]()
22 June 2007, 11:05
Goh, heb ik toch even een nette 740 T! 1 op 10 bij normaal rijgedrag, 1 op 8 als je 200 rijdt, en 1 op 7 bij stoplichtsprintjes, ook wel eens leuk!
Lekker hoor, zo'n witte Turbo!
22 June 2007, 12:25
Witte 740 Turbo's zijn het beste ;D ze kunnen alleen niet tegen de krachten van een heftruck.... neem dat maar van me aan.......
Maar dat verbruik klinkt me bekend in de oren van Baby, heb 1 keer 1 op 11.5 gehaald toen ik hem op ging halen vanuit friesland.
22 June 2007, 16:17
Shell V-power is inderdaad leuk want het schijnt reinigend te werken. Echter, dit is geen RoN98 wat de B21ET toch echt officieel moet drinken. >
![]() Citaat: Grote beurt is uitgevoerd. 2x Wyns erin gehad achter elkaar en 1x eenzelfde spulletje van een bevriend automonteur die beweert dat dat spul vele malen beter werkt dan Wyns en alleen via garages te verkrijgen is. Merk weet ik ff niet meer. Verder...alle punten die je opnoemt heb ik vervangen. Enkel het kleppen stellen is nog niet gebeurd en daar zit m denk ik de fout. Plus de achterremmen lopen volgens mij ietsje aan. Dat is wel wat om misschien morgen te reviseren. Vandaag 230km op de dagteller. De tankmeter geeft alweer bijna het rode gedeelte aan! Poeh! :-( 1 op 10 zou ik heeeeel tevreden mee zijn. Klik hier om de veelgestelde vragen van op de website van Shell te lezen. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
22 June 2007, 19:01
wat ik zo leuk vind is dat de Nederlandse V-power 97 oktaan is en de Duitse V-power 100 Oktaan. Ook zijn de additieven in de NL uitvoering meer op reiniging bij lage belasting toegespitst.
Bij de t5 merk je goed het verschil tussen 95 en 100 oktaan, zeker in de hoge toeren.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
22 June 2007, 21:07
[quote=TheSaint77 ]
Shell V-power is inderdaad leuk want het schijnt reinigend te werken. Echter, dit is geen RoN98 wat de B21ET toch echt officieel moet drinken. > ![]() [quote] Valt reuze mee ![]() Niet meteen alles geloven wat de producenten schrijven, Een goede 240 Turbo rijdt probleemloos op RON95, wat voor oktaangehalte denk je dat LPG heeft? De mijne reed er altijd perfect mee en om hem te verwennen gaf ik hem om de ong. 1200 km een tank superplus ;D Ik heb er nog nooit problemen mee gehad dus dan heeft een ander het ook niet ![]()
22 June 2007, 23:39
Probleemloos wil niet zeggen dat t goed is. Feit is dat de motor is ontwikkeld om op RoN98 te rijden plus dat de ontsteking ook daarvoor is afgesteld.
En als tweede: Het octaangetal / de klopvastheid van LPG ligt trouwens veel hoger dan Super Benzine: Citaat:Daarnaast heeft LPG een klopvastheid van 108-110, veel hoger dan superbenzine. Zie Wikipedia Maargoed het ging hier meer om ervaringen qua verbruik natuurlijk. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
23 June 2007, 00:29
Klopt ;D
Je vroeg naar ervaringen en die heb ik je gegeven ![]() FF serieus, ook enkele volvotechnicies zeiden mij toendertijds dat het geen kwaad kan om RON95 in je 240 Turbo te tanken, het kan hooguit de prestaties iets beïnvloeden maar geen schade veroorzaken. Ik heb ook tijdens het rijden niet echt kunnen merken dat de motor zich anders gedraagd met r98 of r95, maar goed kon ook aan mijn volvo liggen natuurlijk. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|