Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afraders Ebay / Marktplaats
geestschrijver schreef:
Funsdaf schreef:Ach, meekomen. Ik kan met mijn 36PK sterke Daf nog goed meekomen in de meeste situaties. Alleen met invoegen en inhalen is het wat verder vooruit plannen als met de Volvo

Ik had een eend met 29 pk en dat ging ook prima. En ach, vooruitplannen met invoegen: gewoon zo veel mogelijk snelheid maken. En inhalen: een mens kan best zonder. (Het verhaal gaat dat, in de begintijd van de 2cv, vrachtwagenchauffeurs broodkruimels uit het raam gooiden als ze door een eend werden ingehaald...)

Zojuist met mijn 45 pk (?) krachtige Daf 55 een BMW 850i ingehaald op de snelweg Wink Die reed keurig 120, dus daar kon ik, nonchalant sturend en vooral niet naar rechts kijkend makkelijk met 130 omheen. 't Is wat lawaaiig en je moet er niet aan denken dat er iets naars gebeurt (a.u.b. vòòr de crash uitstappen; dat gaat dan wer makkelijk, want gordels zitten er niet in Smile), maar wèl leuk !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
jos245 schreef:Toch worden die sets van 3 meters voor inbouw bovenin het dasboard grif verkocht voor 100 euro op Marktplaats.

Maar als de toebehoren bij meters (sensoren/inbouwframepjes/bedrading etc.) er niet bij zijn is elke prijs te duur naar mijn mening.

Let op Jos,

een aantal van die sensorer zijn niet meer te krijgen of moeilijk via andere fabrikanten zoals de olietemperatuursensor en kosten vaak al meer dan €60,00 per stuk.

Een complete set metertjes(3 stuks)(olie./oliedruk/econometer) met alle sensoren en het inbouwframe kost in nette staat al snel €150,00 en dat zijn echt normale prijzen. Als jij zo´n set voor 100 kan krijgen dan heb je echt geluk.

1 meter met sensor gaat gewoon voor minimaal 50 en dat is niet overdreven gevraagd.

Ik denk eerder dat het aan je zelf ligt hoeveel je er aan wilt uitgeven.
Antwoord
Gerben schreef:Zojuist met mijn 45 pk (?) krachtige Daf 55 een BMW 850i ingehaald op de snelweg Wink Die reed keurig 120, dus daar kon ik, nonchalant sturend en vooral niet naar rechts kijkend makkelijk met 130 omheen. 't Is wat lawaaiig en je moet er niet aan denken dat er iets naars gebeurt (a.u.b. vòòr de crash uitstappen; dat gaat dan wer makkelijk, want gordels zitten er niet in Smile), maar wèl leuk !

Altijd leuk!
Ooit met de Lada van pa op de A2 (stuk bergaf naar Maastricht toe) in slecht weer, met nul zicht besloten om 140 achter die andere lampjes aan naar beneden te racen (zo voelde het toch).
Beneden bij het stoplicht zag ik dat die lampjes van een Ferrari waren, waar ik toen naast stond.
Kreeg eerder groen, dus ook ingehaald.
Ook sneu dan als je zo'n rode scheurbak rijd, lijkt me!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
volvo200liefhebber schreef:
jos245 schreef:Toch worden die sets van 3 meters voor inbouw bovenin het dasboard grif verkocht voor 100 euro op Marktplaats.

Maar als de toebehoren bij meters (sensoren/inbouwframepjes/bedrading etc.) er niet bij zijn is elke prijs te duur naar mijn mening.

Let op Jos,

een aantal van die sensorer zijn niet meer te krijgen of moeilijk via andere fabrikanten zoals de olietemperatuursensor en kosten vaak al meer dan €60,00 per stuk.

Een complete set metertjes(3 stuks)(olie./oliedruk/econometer) met alle sensoren en het inbouwframe kost in nette staat al snel €150,00 en dat zijn echt normale prijzen. Als jij zo´n set voor 100 kan krijgen dan heb je echt geluk.

1 meter met sensor gaat gewoon voor minimaal 50 en dat is niet overdreven gevraagd.

€150 euro vind IK niet normaal voor zoiets, sorry. OK, ik weet dat men t vraagt ervoor maar dan nog, het zijn maar standaard meters van VDO, geen extreme dingen ofzo. Maar als je echt zoiets zoekt, kijk dan maar gewoon even af en toe op http://www.ebay.com en haal ze uit de VS, daar zijn ze veel goedkoper, ook incl verzendkosten en inklaringskosten (let op komt er bij vanwege niet EU land) Ik heb er een hele set meters (klok, oliedruk, voltmeter incl kapjes) gekocht voor rond de €85 euro incl. BTW, inklaringskosten en verzendkosten.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Hey Saint,

daar zeg je het al zelf.

Dat zijn prijzen in de USA.

Ik heb het over prijzen hier in NL. Ik heb op de Volvobeurs ook van dat soort prijzen gezien(en nog hoger zelfs) waar ik het over heb.

Nogmaals, het is persoonlijk wat je er voor over hebt en hoeveel moeite je er voor wilt doen.
Antwoord
Zijn gewoon identieke spullen hoor, die ik uit USA heb, alleen VEEEL goedkoper :-) ;D Dus tja...ik weet niet waarom men dan nog zoveel durft te vragen hier in NL.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ik heb via Ebay ook wat spulletjes besteld uit de US.

Voorbeeldje: kickdownkabel kost hier minimaal 100 euro, heb ik daar voor 30 dollar! Ik laat meerdere artikelen in ÃÃn keer versturen via een tussenpersoon. Tel uit je winst 8)

Maar al zou je de kickdownkabel apart laten versturen, ben je nog veel goedkoper uit. Het loont de moeite wel om over de oceaan te gaan shoppen. Je vraagt je wel af waarom er zoveel verschil tussen moet zitten en waar al dat geld dan blijft hangen :Smile
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onde...oard.html?
Antwoord
Goed voorbeeld , dit spulletje hier boven koop je in de states voor een 15 / 20 dollar.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Die auto's van Arnold (uit Gilze, NB) op marktplaats, hebben echt allemaal aardig wat werk eraan. Hij zegt zelf dat ze In Zeer Goede Staat verkeren, maar dat bleek dus niet het geval!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ebay/marktplaats enz> deel XVIII.. p245 2.480 1.497.781 12 August 2024, 17:01
Laatste bericht: Volvo240
  Bijzondere/vreemde/grappige advertenties op Marktplaats/Ebay etc. jos245 1.564 950.405 22 November 2021, 10:45
Laatste bericht: Rob
  Marktplaats... st€€ds commercieler Dopski 7 10.259 14 February 2016, 15:34
Laatste bericht: Dopski
  144 op Marktplaats simplicity 1 3.198 1 July 2013, 12:46
Laatste bericht: Dopski
  Ebay/marktplaats enz> deel XVI.. TheSaint77 637 245.797 15 August 2009, 21:03
Laatste bericht: Bazis
  Ebay/marktplaats enz> deel XV..and still counting.. TheSaint77 482 226.047 8 December 2008, 21:19
Laatste bericht: TheSaint77
  PP's 740 Turbo op eBay PP! 8 7.911 20 March 2008, 01:12
Laatste bericht: Jelmar
  Ebay/marktplaats enz> deel XIV inmiddels PP! 271 126.578 23 January 2008, 14:27
Laatste bericht: TheSaint77
  20 pk extra voor 5,50 euro? Gezien op EBAY 240 GLT Aut 4 5.259 3 November 2007, 12:13
Laatste bericht: Jw240
  Ebay, Marktplaats enz. Deel XIII!!!!!! PP! 237 98.221 30 September 2007, 08:11
Laatste bericht: a.huis

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)