Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
geestschrijver schreef:Funsdaf schreef:Ach, meekomen. Ik kan met mijn 36PK sterke Daf nog goed meekomen in de meeste situaties. Alleen met invoegen en inhalen is het wat verder vooruit plannen als met de Volvo
Ik had een eend met 29 pk en dat ging ook prima. En ach, vooruitplannen met invoegen: gewoon zo veel mogelijk snelheid maken. En inhalen: een mens kan best zonder. (Het verhaal gaat dat, in de begintijd van de 2cv, vrachtwagenchauffeurs broodkruimels uit het raam gooiden als ze door een eend werden ingehaald...)
Zojuist met mijn 45 pk (?) krachtige Daf 55 een BMW 850i ingehaald op de snelweg  Die reed keurig 120, dus daar kon ik, nonchalant sturend en vooral niet naar rechts kijkend makkelijk met 130 omheen. 't Is wat lawaaiig en je moet er niet aan denken dat er iets naars gebeurt (a.u.b. vòòr de crash uitstappen; dat gaat dan wer makkelijk, want gordels zitten er niet in  ), maar wèl leuk !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
jos245 schreef:Toch worden die sets van 3 meters voor inbouw bovenin het dasboard grif verkocht voor 100 euro op Marktplaats.
Maar als de toebehoren bij meters (sensoren/inbouwframepjes/bedrading etc.) er niet bij zijn is elke prijs te duur naar mijn mening.
Let op Jos,
een aantal van die sensorer zijn niet meer te krijgen of moeilijk via andere fabrikanten zoals de olietemperatuursensor en kosten vaak al meer dan â¬60,00 per stuk.
Een complete set metertjes(3 stuks)(olie./oliedruk/econometer) met alle sensoren en het inbouwframe kost in nette staat al snel â¬150,00 en dat zijn echt normale prijzen. Als jij zo´n set voor 100 kan krijgen dan heb je echt geluk.
1 meter met sensor gaat gewoon voor minimaal 50 en dat is niet overdreven gevraagd.
Ik denk eerder dat het aan je zelf ligt hoeveel je er aan wilt uitgeven.
Berichten: 1.710
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Gerben schreef:Zojuist met mijn 45 pk (?) krachtige Daf 55 een BMW 850i ingehaald op de snelweg Die reed keurig 120, dus daar kon ik, nonchalant sturend en vooral niet naar rechts kijkend makkelijk met 130 omheen. 't Is wat lawaaiig en je moet er niet aan denken dat er iets naars gebeurt (a.u.b. vòòr de crash uitstappen; dat gaat dan wer makkelijk, want gordels zitten er niet in ), maar wèl leuk !
Altijd leuk!
Ooit met de Lada van pa op de A2 (stuk bergaf naar Maastricht toe) in slecht weer, met nul zicht besloten om 140 achter die andere lampjes aan naar beneden te racen (zo voelde het toch).
Beneden bij het stoplicht zag ik dat die lampjes van een Ferrari waren, waar ik toen naast stond.
Kreeg eerder groen, dus ook ingehaald.
Ook sneu dan als je zo'n rode scheurbak rijd, lijkt me!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
volvo200liefhebber schreef:jos245 schreef:Toch worden die sets van 3 meters voor inbouw bovenin het dasboard grif verkocht voor 100 euro op Marktplaats.
Maar als de toebehoren bij meters (sensoren/inbouwframepjes/bedrading etc.) er niet bij zijn is elke prijs te duur naar mijn mening.
Let op Jos,
een aantal van die sensorer zijn niet meer te krijgen of moeilijk via andere fabrikanten zoals de olietemperatuursensor en kosten vaak al meer dan â¬60,00 per stuk.
Een complete set metertjes(3 stuks)(olie./oliedruk/econometer) met alle sensoren en het inbouwframe kost in nette staat al snel â¬150,00 en dat zijn echt normale prijzen. Als jij zo´n set voor 100 kan krijgen dan heb je echt geluk.
1 meter met sensor gaat gewoon voor minimaal 50 en dat is niet overdreven gevraagd.
â¬150 euro vind IK niet normaal voor zoiets, sorry. OK, ik weet dat men t vraagt ervoor maar dan nog, het zijn maar standaard meters van VDO, geen extreme dingen ofzo. Maar als je echt zoiets zoekt, kijk dan maar gewoon even af en toe op http://www.ebay.com en haal ze uit de VS, daar zijn ze veel goedkoper, ook incl verzendkosten en inklaringskosten (let op komt er bij vanwege niet EU land) Ik heb er een hele set meters (klok, oliedruk, voltmeter incl kapjes) gekocht voor rond de â¬85 euro incl. BTW, inklaringskosten en verzendkosten.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
Hey Saint,
daar zeg je het al zelf.
Dat zijn prijzen in de USA.
Ik heb het over prijzen hier in NL. Ik heb op de Volvobeurs ook van dat soort prijzen gezien(en nog hoger zelfs) waar ik het over heb.
Nogmaals, het is persoonlijk wat je er voor over hebt en hoeveel moeite je er voor wilt doen.
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Zijn gewoon identieke spullen hoor, die ik uit USA heb, alleen VEEEL goedkoper :-) ;D Dus tja...ik weet niet waarom men dan nog zoveel durft te vragen hier in NL.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 602
Topics: 31
Lid sinds: May 2006
Ik heb via Ebay ook wat spulletjes besteld uit de US.
Voorbeeldje: kickdownkabel kost hier minimaal 100 euro, heb ik daar voor 30 dollar! Ik laat meerdere artikelen in à à n keer versturen via een tussenpersoon. Tel uit je winst 8)
Maar al zou je de kickdownkabel apart laten versturen, ben je nog veel goedkoper uit. Het loont de moeite wel om over de oceaan te gaan shoppen. Je vraagt je wel af waarom er zoveel verschil tussen moet zitten en waar al dat geld dan blijft hangen :
1980 GL Diesel (USA)
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Goed voorbeeld , dit spulletje hier boven koop je in de states voor een 15 / 20 dollar.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 281
Topics: 55
Lid sinds: Jun 2007
Die auto's van Arnold (uit Gilze, NB) op marktplaats, hebben echt allemaal aardig wat werk eraan. Hij zegt zelf dat ze In Zeer Goede Staat verkeren, maar dat bleek dus niet het geval!
|