Topics: 20
Bij w en g alleen voor E 21 een wisserarm en E10 voor een wisserblad, E8 voor een ronde lamp.
Scantech geeft als nr 10.2975 maar alleen een mistige Rus, reageerde met XLS. De motor kostte daar vorig jaar E130,-- kunnen ze best betalen met die olie dollars :lol:
[img][/img]
Topics: 135
abbabak schreef:Nou zeg, laten de mijne nu alle 4 van Bosch zijn
. De plastic afsluitkapjes voor vanaf '81 zitten er wel op. Maar weer een heel ander nummer natuurlijk:
0390206827 L
0390206826 R
0390206875 L
0390206750 R
En ze zien er allemaal hetzelfde uit 8) :?
www geeft op deze nummers niets leesbaars.... :roll:
Wat bedoel je met de plastic afsluitkapjes voor vanaf '81? Denk je dat het de motortjes zijn die ik zoek?
Ik zie ook nog een lip onder de koplamp vandaan komen (aanslag wisser). Die moet ik dan ook regelen of zit die in de deal? Echt zo'n ding wat je zou vergeten.
En waarom is er niet ergens iets waar je de BOSCH en Volvo nummers kan zien in ÃÂ
ÃÂ
n tabel?!?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 20
TheSaint77 schreef:Wat bedoel je met de plastic afsluitkapjes voor vanaf '81? Denk je dat het de motortjes zijn die ik zoek?
Ik bedoel de plaats waar de as van de motor de auto uit komt. Bij mij is de motoras open en bloot langs de koplamp gestoken. Bij jou zie je een soort zwart ovaaltje, die zitten op de as.
Citaat:Ik zie ook nog een lip onder de koplamp vandaan komen (aanslag wisser). Die moet ik dan ook regelen of zit die in de deal? Echt zo'n ding wat je zou vergeten.
I'm sososososorry :roll: :roll: ,ik heb een set motoren voor je met RW armjes maar heb nu wel gezien dat je flink verder moet shoppen. De motor is ongetwijfeld het duurste deel maar je hebt de enkele aanslag nodig, de arm (=ziet er anders uit) en waarschijnlijk nog een losse sproeier. Pfff, ik denk dat ik voor mijn US lampen gewoon extra sproeiers monteer.
Citaat:En waarom is er niet ergens iets waar je de BOSCH en Volvo nummers kan zien in ÃÂÃÂn tabel?!?
Heheee, wie is hier de Site admin
We kunnen best al wat downloads, links en info's plaatsen...
[img][/img]
OK, ik heb ze dus van Skidje gekocht. Blijken van binnen vol troep te zitten (sorry Skid, kun jij ook niks aan doen en maakt verder niet uit)
Dus ik ga binnenkort eens kijken of ik die nog aan de praat krijg door er een nieuwe electromotor ia Conrad ofzo in te zetten. Even zoeken welke ik moet hebben. Iemand ervaring met revisie van de koplampwissers?
Ben ook nog steeds benieuwd of ik het wel überhaupt snel kan aansluiten ('plug and pray?') ivm kabels en stekkers enz...Dat weet ik dus nog niet.
Dus als mensen nog tips hebben.
ik heb er ook lang mee zitten prutsen op mn vorige turbo en uiteindelijk hebben ze ;t een paar weken gedaan. Uiteindelijk heb ik me er toen bij neergelegd dat het stoer staat om ze erop te hebben zitten en dat ze t niet perse hoefden te doen.
Het zijn kwetsbare gevallen: alles zit niet supervast, wormwieltjes lopen makkelijk uit, contactjes niet heel handig etc, dus een echt oude 2ehandsset is een behoorlijke uitdaging......
Maar alles is vlgs mij wel aangelegd in je volvo, dus weinig werk om 't zaakkie aan te sluiten.
Topics: 22
Er zat nog maar 1 wisser op, toen ik hem kocht en echt stoer zag die er niet meer uit :

Maar aan de foto's van je nieuwe project te zien, heb je er veel van geleerd. :o
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
dat was de status 2 jaar geleden ;D
Daarna: kleine kinderen die er eentje af hebben gesloopt en ik heb er nog es eentje gewisseld. "Jouw" turbo (inmiddels niet meer dus?) had altijd alleen als doel om 'm rijdend en apk gekeurd te houden, vandaar de wat grove lap-methoden.
Topics: 42
En waar kunnen we de wisserbladen halen? Ben al eens wezen zoeken maar nog geen suc6. Die van mij zjin namelijk een beetje vlak geworden door de tijd heen,....
Postma 245 GL schreef:En waar kunnen we de wisserbladen halen? Ben al eens wezen zoeken maar nog geen suc6. Die van mij zjin namelijk een beetje vlak geworden door de tijd heen,....
estateservices heeft ze denk ik wel, anders scandcar of ....de dealer!
Ticcie schreef:ik heb er ook lang mee zitten prutsen op mn vorige turbo en uiteindelijk hebben ze ;t een paar weken gedaan. Uiteindelijk heb ik me er toen bij neergelegd dat het stoer staat om ze erop te hebben zitten en dat ze t niet perse hoefden te doen.
Het zijn kwetsbare gevallen: alles zit niet supervast, wormwieltjes lopen makkelijk uit, contactjes niet heel handig etc, dus een echt oude 2ehandsset is een behoorlijke uitdaging......
Maar alles is vlgs mij wel aangelegd in je volvo, dus weinig werk om 't zaakkie aan te sluiten.
Ik heb zelf de indruk dat die van een 740 (en 940?) ook nog wel eens hetzelfde zouden kunnen zijn, of, stel dat ze niet 100% hetzelfde is, iedergeval passend te maken voor de 240. Wel een idee denk ik om eens te bekijken.
Heb ze uit elkaar gehad en zag idd dat er veel rotzooi in zat. De motortjes zijn denk ik zowieso aan vervanging toe. Maar het geheel is denk ik slecht waterdicht te krijgen. Zeker als t wat ouder is.