Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3"Turbo uitlaat op een N/A B23 (past)
#1
Mijn turbo-project loopt wat vertraging op. Zo goed als alle speeltjes heb ik nu wel liggen. De auto moest eerst maar weer eens voor de APK. Probleem. De oude Simonds pijp is totaal verrot. Een nieuwe 3" RVS turbo pijp ligt al klaar. Maar die past dus niet..... Of wel ?

Na demontage van de oude Simondspijp (2,5") op goed geluk de RVS pijp eronder gehangen. De nieuwe RVS pijp kwam 25 cm voor het oude sportspruitstuk uit. Precies in lijn....

EPS opgebeld. Die hebben een verloopstukje van het 2,5" spruitstuk naar de 3" pijp gemaakt en klaar ! RVS van voor naar achter. Ik had het deeltje overigens binnen 24 uur in huis voor een niet onredelijk bedrag van 45 euro.

Als je om welke reden dan ook graag een 3" pijp onder je auto wilt hebben, dan kan dat dus.

Bedenk wel dat de uitlaat onder de achteras doorloopt. De auto dient dus een tikkie lager te liggen. Die van mij is 15 mm lager en dat gaat net. Met LPG tank en wat benzine kan het goed.

Een leuk alternatief voor de mensen die nog eens de turbo-stap willen gaan maken en nu al een RVS pijp willen kopen. Overigens heeft de uitlaat maar 1 (zeer open) demper. Ik kan nog geen mededelingen doen over het geluid, maar stationair valt het mee.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#2
De APK man start de auto.... Hoort de dieppe brom..... Geeft een keer gas... Iedereen draait om en kijkt naar de GT. De keurmeester scheurt de auto de brug op, trekt de kap los, stapt uit, doet de kap open en leunt eens rustig voorover op de radiateur. Is een moment stil.... Kijkt mij aan en zegt vol ongeloof: Volgens mij ben jij niet wijs....

Vervolgens wouden alle monteurs precies weten hoe en wat ik met de auto gedaan heb...

Maar ik heb wel weer een nieuwe APK ;D

Life is good.

Ow ja.. 3" pijp onder een B23 is niet helemaal verstandig. Het geluid is redelijk te vergelijken met een laagvliegende F16. En ook in de auto is het eigenlijk net niet te doen. Turbo-tijd !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#3
haha klinkt goed!

turbo-tijd ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#4
Whahaha, prachtig verhaal! Big Grin
en zijn conclusie..................hadden wij (ik) ook al getrokken Wink Wink
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Uitlaat monteren heideltje 4 3.844 28 October 2019, 21:14
Laatste bericht: Marc1970
  245 turbo loopt niet stationair Gus 8 6.593 31 August 2018, 09:40
Laatste bericht: Gus
  Uitlaat Volvo 240 vervangen stoffel 12 12.024 2 July 2018, 20:05
Laatste bericht: Marc1970
Star Begin van het einde? (turbo?) Hansepans 4 4.179 12 April 2018, 22:29
Laatste bericht: Hansepans
  Simons uitlaat Bostel 4 4.402 26 January 2018, 17:00
Laatste bericht: Volvo240
  volvo 940 2.3 turbo probleem xseto 6 9.053 25 May 2017, 22:32
Laatste bericht: xseto
  tuningspotentie 6 cilinder turbo jopie95 1 2.968 11 December 2016, 17:26
Laatste bericht: Marc1970
  Simons uitlaat voor de 240 KennOne 4 5.570 26 October 2016, 15:23
Laatste bericht: KennOne
  Turbo op B21A sam244 2 3.768 20 June 2016, 22:01
Laatste bericht: Marc1970
  afslaan stationair Volvo 240 turbo b.b. 12 10.895 25 February 2016, 09:08
Laatste bericht: HansDAF

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)