Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HET OPGANG BRENGEN VAN EEN B21ET K-JETRONIC SYSTEEM NA 5 JAAR STILSTAND.
#11
het kleine slangetje achterop de accumulator gaat naar de slang aansluitingen op tank meter
Antwoord
#12
!!!!!!! let op !!!!!!!

grote update vandaag van deze topic
Antwoord
#13
Funs is niet helemaal wakker ;D...




























de openingspost is namelijk aangepast................
Antwoord
#14
funs ????????????????????????? ik heb hem niet helemaal.

jelmar heeft goed op gelet.
maar niet alleen het begin , bijna alles is over geschreven.
aangepast en verbeterd.

ook zijn er een stuk of wat details foto's erbij.

ik hoop dat het voor iedereen nu wat duidelijker is geworden.
mochten jullie nog op en aanmerkingen hebben kan ik dit misschien wel mee nemen in dit verhaal.

Antwoord
#15
Kaasie, in reactie op jou mail: bij onze volvo hadden wij inderdaad veel herrie van de hoofdpomp. Deze is eerder al vervangen en nu zoemt hij alleen nog maar. De tankpomp hoor je echter wel boven alles uit. Deze is mogelijk dus defect waardoor de hoofdpomp niet optimaal brandstof krijgt.

Nog even over het hikken en inhouden op het moment dat het gele gebied van de turbodruk wordt bereikt, kan het zijn dat de warmdraairegelaar (demdrukregaar aan de zijkant van het motorblok onder het spruitstuk) defect is in zo'n geval, of is het logisch dat als de druk van de injectie zakt door een defecte intankpomp de auto stationair en in laag toerengebied gewoon normaaf functioneerd en de lagere druk pas problemen geeft bij meer vermogen vraag en turbodruk!?

Antwoord
#16
Citaat:Nog even over het hikken en inhouden op het moment dat het gele gebied van de turbodruk wordt bereikt

Daanheijn , Ik heb dezelfde problemen gehad.
Ik heb een reactie geplaatst in de subgroep " turbo " bij "stotteren/ bokken B21ET "
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#17
idd daan
als er te kort druk is in het hoofd systeem heb je te kort benzine op vermogen
of te wel boven in toeren.
Antwoord
#18
Ok, duidelijk. Als het probleem blijft na het vervangen van de pomp, zal ik ook hier naar kijken. Is een dempdrukregelaar een onderdeel wat na 4 jaar stilstand kapot kan gaan, in vergelijking met een brandstofpomp (smering)?
Antwoord
#19
kan

alles in het systeem kan na een 20 -25 jaar toch stuk gaan.
er komt een keer een eind aan.
maar die dempdruk regelaar is te meten hoor hoe zijn conditie is.
Antwoord
#20
In je verhaal las ik dat de dempdrukregelaar gemeten werd op dezelfde aansluiting boven op de ''splitter'' van de k-jet luchtweger. Met de hendel in je meetapparaat kon je de demdruk meten (3,5 bar in jouw verhaal geloof ik). Bij welke waarde kun je zien of het goed is? Anders kan ik ook dit nog even doorgeven aan de betreffende garage.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 905 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.249 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Betrouwbaar LPG systeem bouwen (K-Jet) Mattijs36 7 2.896 10 February 2021, 21:33
Laatste bericht: skidje
  Drijfstangen B21ET aRjen.T 0 1.774 22 July 2019, 11:01
Laatste bericht: aRjen.T
  Jetronic automaat? Van Schellen 2 2.624 4 October 2018, 22:29
Laatste bericht: Van Schellen
  Standalone LPG injectie systeem. aRjen.T 2 4.348 7 September 2017, 23:35
Laatste bericht: aRjen.T
  ALLES OVER K-JETRONIC kaasie 78 117.435 29 August 2017, 13:10
Laatste bericht: Karinsky
  kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen paulusb 22 17.418 30 August 2016, 19:31
Laatste bericht: Marc1970
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 2 3.795 20 May 2016, 22:32
Laatste bericht: b.b.
  Brandstofleiding voor B21ET b.b. 5 5.133 11 March 2016, 16:18
Laatste bericht: b.b.

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)