Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2007
Mede-liefhebbers,
Sinds 3 weken ben ik de trotse eigenaar van een '92 240 Polar Estate. Ben dik tevreden, behalve over het verbruik. Met de 2,0l motor haal ik maar 200km op 37l gas. Dat is 1:5,4. Is dat normaal?
De vorige eigenaar reed 320km op een tank (1:8,5.) Voordat ik hem kocht heeft een tuner het 'volvo-afsluitkraantje' tussen de gastank en de carburateur verwijderd. Wellicht neemt hij daarom nu meer? Ik rij normaal, niet te hoog schakelen en niet harder dan 110, dus daar kan het niet aan liggen (rijdt met forse tegenwind zowieso niet harder).
Op dit forum zie ik mensen die wel 1:10 halen. Ik vraag me daarom af of het rendement niet hoger moet. En zo ja, hoe en waar (A'dam of L'warden e.o.) kan ik dat laten doen?
NB Er hoeft toch niet meteen zo'n megasquirt in, toch?
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Netvol schreef:NB Er hoeft toch niet meteen zo'n megasquirt in, toch?
Allereerst: Welkom!
En ik zou eens beginnen met het terug (laten) plaatsen van dat kraantje...
Als het idd daar aan ligt, kun je snel winst boeken!
Heb je 'm zelf laten
tunen, of heeft het vorige baasje dat nog gedaan?
Misschien een idee om toch even terug te gaan anders...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 368
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2006
En dan ook meteen je naam veranderen in Netvol, nu al weer leeg....

;D
Ook welkom hier!
Volvo 245 GLE 1979
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Welkom hier! ;D
Misschien domme vraag van mijn kant maar weet je zeker dat het een carburatuur motor betreft???? Een 92 en dan nog een carburatuur lijkt mij wat sterk,.....?
Maar idd eerst het kraantje terug op deze manier sluit je dit iig uit,...
Berichten: 31
Topics: 1
Lid sinds: Sep 2006
en dan stationair het kraantje dicht draaien tot de motor terug loopt Stukje rijden en loopt ie nog niet lekker, haperen en zo, telkens een klein beetje verder open draaien tot ie weer lekker rijd, moet je zeker weer 1:8 halen (overigens doet een respectvolle rijstijl ook een hoop bij 1350 kilo).
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2007
Heren,
Bedankt voor het welkom en voor jullie reactie. Ik zal binnenkort even een plaatje plaatsen.
Voor ik hem kocht is de auto naar een tuner geweest omdat hij niet meer op gas liep. Oorzaak bleek een kraantje (ergens tussen tank en motor) te zijn dat dicht stond. Omdat dit kraantje volgens de tuner niet noodzakelijk is heeft hij hem helemaal weggehaald.
Voor zover ik weet is het een carburateur motor. Dat zei de vorige eigenaar. Maar het kan ook net zo goed zo'n k-jet zijn. Ik ben bang dat hier mijn leek-zijn (wederom) naar voren komt, want ik kan dat helaas (nog) niet zien aan de motor. Ik zet er wel een kiekje van onder de motorkap bij.
Hopelijk kan er wat gedaan worden want 'netvol' moet eigenlijk niet op de lege tank slaan

...
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2007
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2007
Na wat gestoei met uploaden, hier dan de foto's...
[img width=800 height=450]http://tjibbechris.nl/jaap/1.jpg[/img]
[img width=800 height=450]http://tjibbechris.nl/jaap/2.jpg[/img]
[img width=800 height=450]http://tjibbechris.nl/jaap/4.jpg[/img]
[img width=800 height=450]http://tjibbechris.nl/jaap/5.jpg[/img]
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Een injectiemotor, da's 1.
Hoe is die installatie gemaakt is nummer 2. De LPG gaat er bij het luchtfilter in? Bij mij zit een mengstuk vlak tegen het gasklephuis aan (daar zit de gaskabel aan vast). De stationairregelklep is op een andere plaats aangesloten. Volgens mij is het mengstuk pardoes verwijderd en vervangen door die slang op het luchtfilterhuis.
Dit ziet er overdreven lang uit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 21
Topics: 5
Lid sinds: Jul 2006
hoe het ook zij. die 1:10 is veel te optimistich. dat is het gemiddelde gebruik op benzine. ik rij met een sedan 1:8 en 1:9 als ik heel erg netjes rij. heb je al geprobeerd wat hij gebruikt op benzine?
Je kan eens naa zo'n gasinbouw station voor oldtimers rijden want daar kom je zelf niet makkelijk uit. er aan sluitelen is bij mij uit een drama uitgekopen . heb de auto sissend en met een grote wolk gas achter me aan naar een grasveld moeten slepen omdat ik bang was dat hij zou ontploffen.
onkerblouwe volvo 240 polar u9 1993 station