De d24 dieselmotor heeft de opvoerpomp in de brandstofinspuitpomp geintegreerd.
Deze brandstofinspuitpomp zit achterop de motor aan de bestuurderskant.
Als er geen plaatwerk tussen bijrijder en de pomp zou zitten is dit zo'n beetje de aanblik op de pomp om je een idee te geven van de locatie;
Zoals je ziet is de pomp aangedreven door de nokas die op zijn beurt weer wordt aan gedreven door de distributieriem voorop de motor.
De pomp is zelf-aanzuigend d.w.z. als je de tank leeggereden hebt kan je door gewoon lang doorstarten de motor uiteindelijk weer starten.
Op zich is dat niet bevordelijk voor je startmotor dus is het beter om in ieder geval het filter bijvoorbeeld met een trechtertje te vullen aan de zuigslangzijde (dit is de "vuile kant"van je filter ).
Om uit te sluiten dat de tank verstopt zit zou je ook kunnen proberen om een blik met diesel op de grond te zetten en je filter daaruit te laten zuigen.
Als je een doorzichtige pvc slang neemt kan je gelijk zien of je pomp zo wie zo nog aanzuigt.
Slaat je motor daar op aan dan is je blik zo leeg want de pomp zuigt veel meer aan dan voor inspuiting nodig is en voert de rest weer via de retour af naar je tank.
Het zou ook nog kunnen zijn dat je filter verstopt zit als er slecht onderhoud is gepleegd of men heeft bijvoorbeeld nooit ontwatert onder aan het filter.WATER RUINEERD JE POMP EN VERSTUIVERS
Een nieuw filter kan dan geen kwaad (zeker als historie onbekend is).
Probeer nooit het filter tijdelijk te overbruggen want ongefilterde brandstof is ook funest voor de fijnmechanica.
succes, groet Jan
P.S. als het vroor tijdens de door jou beshreven korte rit zou het ook vlokvorming in je diesel kunnen zijn.