Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Funsdaf schreef:Wanneer de conventionele installatie goed staat afgesteld zal Megasquirt bijna tot geen verbetering in verbruik laten zien.
Hoogstens dat je met decelleratie en deelllast instellingen wat kunt winnen, maar veel is het niet.
Feit blijft dat er voor een volledige verbranding net zoveel LPG in de motor moet.
Met injectie wordt dit iets efficienter geregeld maar verwacht zeker geen grote verschillen.
Als je van normaal 1:7 met megasquirt 1:8 gaat rijden heb je de maximale winst wel te pakken.
Omdat ik mijn 264 vanwege de verdamperproblemen nog niet gefinetuned heb loopt de auto nu zelfs iets minder zuinig.
En in combinatie met een B21ET intercooler inclusief electronische ontsteking via MS? het enige waar ik het dan nog voor doe is de verhoogde betrouwbaarheid ?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Funsdaf schreef:3. flexibiliteit (je kunt 2 tabellen programmeren voor de ontsteking, 1 voor gas, 1 voor LPG), kunt boost controleren enz. enz.
Ik neem aan dat je er ook voor kunt kiezen om een tabel voor benzine te programmeren, en 1 voor gas/LPG?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Benzine Ãn LPG tabel. Niet gas en LPG.
Voor de rest tot zover mee eens. Mij MS met LPG injectie heb je geen mengstuk dus geen venturi / versmalling in de inlaat waardoor minder smoorverliezen bij volgas. Maar inderdaad, een GOED afgestelde LPG installatie hoeft niet onder te doen voor een MS configuratie qua verbruik. Maar meestal is het niet tot bijna niet mogelijk om in alle toerengebieden en belastingen de LPG installatie goed afgesteld te krijgen. En daarbij, de meeste mensen weten niet hoe ze kunnen meten of een LPG installatie goed staat.
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Bozzma schreef:En daarbij, de meeste mensen weten niet hoe ze kunnen meten of een LPG installatie goed staat.
Waaronder ik dus.

Is er een handleiding voor? (Staat misschien al ergens hier....?)
Bij de weg, ik heb een b21A, dus met carb, is het dan allemaal anders?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
DAt was stiekum wel duidelijk. Maar kon het niet laten! ;D
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
BartJu schreef:Bij de weg, ik heb een b21A, dus met carb, is het dan allemaal anders?
volgens mij niet. Je hebt dan ineens dampgasinjectie.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"