Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Luchtfilterhuis afmeting 262c
#1
Hallo allemaal,
ik heb een andere motor (2.8) in mijn 262c gezet en mis nog een luchtfilter.
Nu vraag ik me af vwat de gedetailleerde afmetingen zijn zodat ik een K&N pan erop kan zetten. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Wat is die pomp op de kleppendeksel van het 2.8 blok? :?:
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Antwoord
#2
De 2.7 die er uit is gekomen heeft exact dezelfde setup als de 2.8, met die vierkante bakken die omhoog steken met daar binnenin injectiegebeuren.
Vriend van mij had ook 265 met zo`n pan er bovenop.
Ik heb K&N in de vs een mail gestuurd of er een universeel op past.....
De vraag blijft dus eigenlijk, wie weet de afmetingen van deze pan?
Zelfs het uitlaatspruitstuk is goed te gebruiken, er was in die van de 2.7 een bout afgebroken(zal niet de eerste keer zijn) gelukkig past die van de 2.8 ondanks de 4 montagebouten.
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Antwoord
#3
He hallo

Alle oude topics een beetje aan het doorlezen! Moet ik mijn pan even opmeten? of het lucht filter? Of is alles reeds geregeld?

mvg Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
#4
het probleem is opgelost, ik heb een filterhuis uit de vs laten komen.......om vervolgends de hele motor te lichten en ruimte te maken voor een b204GT, wat nogal moeizaam loopt.....zie http://www.volvoturbo.nl
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Antwoord
#5
De link werkt nie Tongue
Antwoord
#6
http://www.volvoturbo.eu/
Antwoord
#7
Tja, .eu dat klopt....
Waar loopt het vast?

Voortrein 260 blijkt beduident verschillend t.o.v. 240 motorsteunen zijn verschillend (gaten in trein Ãn dikte trein)
positie trein is anders, iets naar achteren, m.a.g dat de versnellingsbak naar achteren verschuifd,
positie van de motorsteunen op het blok is anders, zoniet door balansassen redelijk onmogelijk, (wil balansassen niet schrappen omdat dit het probleem niet oplost)

Nu nog in afwachting van een mail van volvocars zweede omdat in VADIS efbeeldingen staan waarbij het erop lijkt dat het motorsteunen voor een 240 zijn.....
If not? :'( Tja what if)
Andere brug met nieuw stuurhuis met blijvend probleem betreffende steunen blok
aanpassen huidige brug zodat steunen gaan passen....maar de bak kan er niet in omdat de motor nog niet optimaal staat....

ander onderblok?
b230fk.....past de turbo terugvoorleiding niet meer, oliepomp extern distributieriem probleem....
dilemma,
2.5 v6 turbo uit renault dan maar? :-\
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Noob vragen van een 262C newby... Zaagmans 4 9.612 24 September 2012, 10:11
Laatste bericht: RonnieDuck
  volvo 262C gereviseerde motor: stationair goed, bij gas geven 3 cylinders weg?!! killercroc 3 4.737 24 July 2007, 23:06
Laatste bericht: kaasie
  262C in Capelle geestschrijver 29 22.765 22 December 2006, 00:51
Laatste bericht: geestschrijver
  262c v6 LPG mengstuk NECAM=super! koningbertone 6 6.596 30 September 2006, 09:09
Laatste bericht: koningbertone
  Voorruit 262c koningbertone 0 2.908 21 August 2006, 13:07
Laatste bericht: koningbertone
  262C te koop Ticcie 46 34.266 13 May 2006, 23:29
Laatste bericht: mado
  Motorblok 262C Sander van Buiten 0 2.701 13 January 2006, 18:20
Laatste bericht: Sander van Buiten
  Ik ben verliefd..........262C Sander van Buiten 43 33.139 23 October 2005, 13:02
Laatste bericht: jos

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)