Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3" uitlaat
Maar Jeroen, ik dacht dat je zo positief was over zo'n rechte uitlaat na je bevindingen onder de GT.

Die dwarse demper zorgde toch voor enige restrictie?
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Bozzma schreef:Maare...

Hoe zit het nou ? Wat doet een Feritta pijp en hoeveel serieuze mensen hebben we ervoor ?

nou ik heb er serieus interesse in en ticcie ook dus als je mee doet hebben we die 15% korting te pakken
ik persoonlijkzie zo'n ferrita wel zitten en hoop daarmee mijn laatste uitlaat gekocht te hebben
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Yep,
tot nu toe:
Eric + Ticcie: zeker Ferrita 240 turbo set, maar eindstuk in geborsteld rvs ipv die chrome pijp
JW: Twijfelt over 240 turbo set
Bossie: misschien 740 set
Jeroen/Bozma: interessse in Ferrita 240 set

Kosten 240 turbo set vanaf 3 stuks: E570 + 15% korting = plm E500 (in BTW)
Antwoord
Hoe veel dempers heeft zo'n set, als ik een dempertje voor een ander maak reken ik meestal zo'n €75 .

Beetje pijp en lasbochten kost de kop ook niet, is er niemand met tekeningen of een voorbeeld.

Lijkt me dat dit zelf heel goed te doen.

JoostV6
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
JoostV6 schreef:Hoe veel dempers heeft zo'n set, als ik een dempertje voor een ander maak reken ik meestal zo'n €75 .

Beetje pijp en lasbochten kost de kop ook niet, is er niemand met tekeningen of een voorbeeld.

Lijkt me dat dit zelf heel goed te doen.

JoostV6

ja klopt. Ik heb een tig lasapparaat en ander gereedschap, ik reken even uit wat dat gaat kosten..
Ik laat snel weten wat ik doe, ik moet nog even 'thuis' overleggen.....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Eventueel kunnen we 1 pijp kopen, en die nabouwen ? Heer European zal dan niet blij zijn natuurlijk, maar begrijpen zal ie t wel.

Die dwarshangende pijp is niet echt netjes, maar kant en klaar is ook fijn....

BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
die dwarshangende pijp is vls mij ovaal en daardoor minder zichtbaar als je achterop kijkt - dus best aardig. en hij hangt recht, alleen de steun zit er schuin opgelast ivm de 2 bevestigingspunten.

Eigen gelaste uitlaten leiden meestal tot drama's: scheuren, net niet passen etc. heb ik niet heel veel trek in.
Antwoord
Bozzma schreef:Eventueel kunnen we 1 pijp kopen, en die nabouwen ? Heer European zal dan niet blij zijn natuurlijk, maar begrijpen zal ie t wel.

Die dwarshangende pijp is niet echt netjes, maar kant en klaar is ook fijn....

ik denk dat we niet eens een 'echt' voorbeeld nodig hebben, gezien de flinke hoeveelheid foto's van diverse uitlaat setups die op het net te vinden zijn.

kant en klaar is zeker fijn.
Maar een Ferrita heeft geen kat, ik moet dus nog steeds gaan zagen en lassen
Ook is ie beter geschikt voor verlaagde 240's, ik moet dus verlagen of de boel doorzagen en anders afstellen...

Tuurlijk, echt een kwaliteitsproduct, een goede oplossing. Maar het is wel best wat geld...

Of een zelfgemaakte uitlaat past of niet ben je zelf bij ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Tig apparaten heb ik er ook 2 van, licht draagbaar ding van 180A en een lomp watergekoeld bakbeest van 410A

Een voorbeel is idd niet echt nodig, je kunt het zo gek maken als jezelf wilt.

Pijp, bochten en plaatwerk(ook geperforeerd) kan ik wel leveren in rvs.

Als er veel interresse is kan ik eventueel ook wel een cnc programma schrijven voor het maken van flenzen.

Ben zelf albezig met custum made spruitstukken voor de V6.

Als het morgen licht is kan ik wel even een paar foto's schieten van het spruitstuk van onze vw 181. Dit is compleet uit rvs 316 gemaakt, van cilinderkop tot demper.

Veel hobby plezier

JoostV6
Antwoord
Geen standaard pakkingen meer tussen alle flenzen. maar speciale uitlaat ringen die aan beide kanten in de flens vallen, zoals bijv. bij honda civic

2x50 mm spruitstukken, 2 50mm pijpen, vanaf de bak verder met 60mm en dan 2 dempers in de lengte richting, en 1 ovale over dwars, zoals bij de GLE.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Turbo uitlaat spruitstuk, ja alweer. Zuurstar 22 20.222 5 April 2011, 17:40
Laatste bericht: 8valve
  gewone uitlaat onder Turbo.... ID19 5 4.787 22 January 2010, 22:15
Laatste bericht: janspeed
  hiteschild uitlaat eric vermeer 13 8.462 7 August 2009, 08:11
Laatste bericht: eric vermeer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)