Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3" uitlaat
Mooi spul !

snap alleen niet waarom hij de lambda sensor daar plaatst?
Antwoord
Jelmar schreef:Mooi spul !

snap alleen niet waarom hij de lambda sensor daar plaatst?

Je doelt op die V40 katvervangerbuis?

Een S/V40 heeft 2 lambdasensoren, een vlak na de turbo, voor de A/F regeling en (normaal gesproken) een tweede NA de kat, puur en alleen om de werking van de kat te testen. Indien de waardes van sensor2 teveel op die van 1 lijken, dan denkt de ECU dat de kat kapot is en zal het CEL (Check Engine Light) aangaan.

In dit geval gaat het goed omdat de 2e sensor op een pijpje gemonteerd zit waardoor ie andere waardes afgeeft en het perongeluk goed gaat :-)

Janis
Antwoord
Ik mag mezelf ook bijna tot de TICers gaan rekenen als het nu tenminste niet meer tegen gaat zitten.. En dan moet er natuurlijk ook een 3" onder.

Ik zal wel even een mailtje sturen. Het blijft een hoop geld voor een stuk pijp... Maar het verschil tussen feritta en JT lijkt wel steeds kleiner te worden ?

150 euro ??

Bij de 240 valt de einddemper er op een gegeven moment onderuit... Gewoon omdat de aansluiting van de pot en de pijp afrot. Preventief een steuntje lassen van de pot naar de pijp kan volgens mij geen kwaad !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
@v40jlt4; weer wat geleerd Smile

@bozzma; ja voor een 240 is het verschil tussen ferrita & JT niet zo heel groot als bij een 740, waarom dat verschil zo is is mij een raadsel.

Als het verschil een kat zou zijn is het nog enigsinds te begrijpen, maar een simpelere uitlaat als die van een 740 ZONDER kat bestaat niet.

downpipe --> rechte pijp --> bocht over je achteras (diff bend) --> einddemper.

maargoed, ik heb de JT even afgezegd.
Ik ga zelf wat fabriceren.
Antwoord
Jelmar schreef:maargoed, ik heb de JT even afgezegd.
Ik ga zelf wat fabriceren.

haha, thats the spirit!
Weet je waar losse RVS bochten en dempers te koop zijn?
Op ebay.de kun je rvs industriele lasbochten krijgen voor 10-15 euro p/stuk, buis voor +/- 25 euro p/meter, maar die hebben soms een flinke wanddikte (2 mm gaat nog wel), en de bochten hebben een vrij korte radius... Daar was ik ook aan het denken. even uitrekenen wat een uitlaat dan gaat kosten...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Uitlaat zelf maken is goed te doen, kijk maar in mijn topic over de 264GLE.

Lasbochten 60,3x2 waren €6,20 inkoop ex btw, de demper heb ik van afval stukken 1,5mm plaat gemaakt.
Demperwol kun je bij de betere crossmotor zaak wel kopen.

Dempers kopen kan natuurlijk ook, eps heeft ze wel op voorraad.

Pijp was voor mij ook niet zo'n probleem. Ik werk zelf parttime bij een bedrijf dat installaties voor slachthuizen maakt. Mijn uitlaat was vroeger en trapleuning voor de slagersTongue

succes met knutselen

JoostV6
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
Ik zag dat je ruwweg 2 turbotypen hebt, eentje met een redelijk klein uitlaatgat, en een met een iets minder klein uitlaat gat. Hoe je er nou een 3" pijp op krijgt is me nog niet helemaal duidelijk ???

Ik heb er trouwens een +90 spruitstuk voor liggen. Maar daar zitten wel 2 scheurtjes in :-[

Antwoord
uitlaat bochtjes en pijpen kun je gewoon bij de automaterialenzaak kopen en dempers ook, gewoon ff in magazijn iets uitzoeken in de maat die je zoekt maakt verder niet uit van welk type auto als het maar past in jou opzetje. en anders proberen bij metaalwarenfabriek of iets dergelijks maar ja daar moet je vaak ff iemand kennen of zo.
Vitara
Antwoord
Holowkregel schreef:uitlaat bochtjes en pijpen kun je gewoon bij de automaterialenzaak kopen en dempers ook, gewoon ff in magazijn iets uitzoeken in de maat die je zoekt maakt verder niet uit van welk type auto als het maar past in jou opzetje. en anders proberen bij metaalwarenfabriek of iets dergelijks maar ja daar moet je vaak ff iemand kennen of zo.

rvs zie je niet vaak, laat staan absorbtiedempers of sowieso dempers groter dan 60 mm, dat is tenminste wat ik ervaren heb bij de simpele autmateriaal-zaken.
Een bocht van gewoon staal, 76 mm, kost al snel 30 euro.... :Smile Misschien wel een iets grotere radius dan een rvs lasbocht maar niet in prijs te vergelijken...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Maare...

Hoe zit het nou ? Wat doet een Feritta pijp en hoeveel serieuze mensen hebben we ervoor ?

Mijn blokje gaat top ! De spruitstukken en turbo moeten er nog op. Daar moet wel flink de dremel ingezet worden (TBricks...) Tongue

Dan moet het vliegwiel nog worden afgedraaid, maar dan schiet het opeens heel hard op ! En dan moet ik natuurlijk ook nog een uitlaat hebben.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Turbo uitlaat spruitstuk, ja alweer. Zuurstar 22 20.222 5 April 2011, 17:40
Laatste bericht: 8valve
  gewone uitlaat onder Turbo.... ID19 5 4.787 22 January 2010, 22:15
Laatste bericht: janspeed
  hiteschild uitlaat eric vermeer 13 8.462 7 August 2009, 08:11
Laatste bericht: eric vermeer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)