Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3" uitlaat
precies dat bedoel ik, mja daar hebben we het gisteren nog over gehad. Als de prijs concurrend met een JT wordt heb ik zeker interesse maar anders laat mijn budget dat niet toe. Ook al ben ik wel degelijk op de hoogte van kwaliteitsverschillen.
Antwoord
ik ben ht wel met jullie eens dat hij wel duur is maar hij kost geen 700 eurie maar 570 en daar kan mischien nog wat korting af

maar het blijft veel geld voor onze oude volvo's dat geef ik toe

Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
570 is al een hele andere prijs, maar ik denk dat er niet extreem veel af zal gaan als je er laten we zeggen 5 koopt.

en ik denk dat de prijs voor een 740 toch weer hoger ligt, maar dit kan ik niet checken aangezien de site offline is.
Mijn 740 heeft geen kat dus dat valt mee, die van bossie heeft wel een kat... doet ook niet veel goeds met de prijs.

Het dus maar net wat je budget & je doel is.

Ik denk dat het verschil in vermogen of spool-up tijden (voor zover je daar over kan praten met standaard turbo's met een lage druk) nihil zal zijn.

//edit

Ik ben gewoon Jelmar

had inlogproblemen vorige week.. dus nieuwe naam gemaakt, en als ik op deze inlogde kwam ik terecht op mn oude account, maar nu ineens niet meer ??? ???

het zal wel...

Maar nederzweed & Jelmar zijn dus 1 en hetzelfde persoon
Antwoord
ja klopt, 3" heb ik niet perse nodig, maar ik vind rvs wel fijn. Ik heb begrepen dat standaard uitlaten van 240 turbo's redelijk snel weg zijn, en zo ook de uitlaat van mijn 940, die ziet er ook niet meer fris uit (aka flink roestig).
Ik denk dat ik over 5 jaar, of zelfs 10 jaar nog best in deze 240 wil rijden. Alles doet het goed, bla bla.... Anders heb je misschien 2 andere uitlaten versleten. Komt dus op hetzelfde uit eigenlijk ;D

Ik dacht dat de Ferrita voor een 740 goedkoper was dan die voor een 240... (400-zoveel € ?). maar dat weet ik niet zeker, misschien vergis ik me wel....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
inmiddels mailen een aantal potentiele Ferrita kopers met elkaar, dus mochten er nog meer liefhebbers zijn, mail mij dan even.

Ik denk dat een set voor de 740 MET KAT wel een stuk duurder zal zijn (785) dan de versie zonder......

Eric: de Ferrita set heeft idd maar 1 demper (achter).

Lawaai schijnt wel mee te vallen. de 3' icm met 1 demper zorgt vlgs mij voor erg weinig tegendruk. Dat merk je denk ik wel? Zal niet meteen 20pk extra zijn, maar icm nieuw spruitstuk, intercooler en wat hogere turbodruk moet het toch als de brandweer gaan!
Antwoord
als een ferrita voor een 740 ZONDER kat, 400 nog iets is, dan is het een ander verhaal, dan bel ik de JT af en komt er ferrita onder.
(het gaat mij dus puur om de prijs Wink ) mn budget laat het momenteel even niet toe om al te grote uitgaven te doen.

Ik denk dat die JT toch ook wel 5/6 jaar mee moet kunnen hoor.
Antwoord
even op de ferrita site gezocht;

een 3 inch uitlaat compleet voor 740 turbo kost 631 euro excl. VAT (BTW)

3 inch uitlaat compleet voor een 240 turbo kost 462 euro excl. BTW

KLIK HIER MAAR EENS
Antwoord
Ja en bij europeantuning komt daar nog wat bij....die kost toch echt rond de 700 euro voor een 740.
In vermogen zal er echt niet zo veel verschil zijn tussen een JT en een ferrita, net als voor jelmar is het voor mij een budget kwestie. Ik ben student en van die 300 euro verschil kan ik heel wat andere leuke dingetjes kopen die er op mijn verlanglijstje staan.......
Antwoord
ja ik ken de budget kwestie. ik ben zlef ook student.. Wink
voor een 240 is het prijsverschil minder groot tussen ferrita en 'de rest', daarom is het een mogelijkheid voor mij.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ik heb een volledige JT 3" onder mijn V40, met sportkat (dus geen 100cpi racekat). Doet het prima, prijs is OK.

Let op!! voor de V40 is ie niet van RVS, geen idee hoe het met de 240 expemplaren staat.
Zit er nu 1.5 jaar onder, dus over de duurzaamheid kan ik niets vertellen

Voor mijn 940 wil ik ook weer een 3" downpipe/uitlaat, heb naar ferrita gekeken, maar 1570 euro voor een downpipe/racekat/uitlaat gaat me echt te ver.

Deze meneer:

http://www.rvsgoeroe-online.tk/

Maakt op maat uitlaten van RVS, katten heeft ie niet, wel vervangers. Een sportkat moet ergens voor niet al te veel $$$ in de states te vinden zijn. Zijn 940 downpipe/uitlaat (2 dempers) zou eregns rond de 750 euro uitkomen (met katvervanger en je bestaande kat van flenzen voorzien zodat ie er weer even onder kan) Met sportkat ben je denk ik 900 euro kwijt. Zeg 1000. Inclusief montage. Lijkt me niet dat er ZOveel van de ferrita afkan,..

Plus, als ik overstap op een andere turbo/uitlaatspruitstuk, dan zal het voor de rvs-goeroe gemakkelijker zijn zijn downpipe aan te passen.

Maar da's mijn mening,..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Turbo uitlaat spruitstuk, ja alweer. Zuurstar 22 20.222 5 April 2011, 17:40
Laatste bericht: 8valve
  gewone uitlaat onder Turbo.... ID19 5 4.787 22 January 2010, 22:15
Laatste bericht: janspeed
  hiteschild uitlaat eric vermeer 13 8.462 7 August 2009, 08:11
Laatste bericht: eric vermeer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)