Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wie weet wat dit is? Deel II
In m'n eerste auto had ik er ook een in zitten maar later niet meer , bij m'n ouders staat bij huis nog steeds 12 mtr antenne naast mijn oude slaapkamerraam

Het ging niet erg want met de versterker er tussen kon mijn vader geen tv meer kijken omdat ik het singaal van de schotel vervormde als ik weer es aan het klooien was met dat ding , dat was dus gauw af begrijp je wel [size=7px](ik mocht ook nooit wat :roll: )[/size]
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Erik265 schreef:Lijkt er inderdaad op dat het iets met 27mc heeft te maken. Maar waarom dan een uitgang onder de achterbumper? Als dat voor een antenne is, lijkt me dat geen handige plaats. Ik heb deze vraag al gemaild naar iemand van een 27mc website. Ben toch wel nieuwsgierig.

Dat is voor een goede ontvangst zonder storing. Je kunt nu een antenne met magneetvoet zo op je dak plaatsen. Voorop waarschijnlijk wat teveel storing van de motor...bakkie kopen ?

Ik gebruik tegenwoordig de handradio's veel makkelijker...
[img][/img]
Antwoord
ja leuk bakkies maar die kabel klopt
[Afbeelding: afbeelding002cj5.jpg]
een magneet voet is ook leuk met een meter of 2 antenne, let op balk van schutting op de foto, moet ik heeeel rustig onder door.
[Afbeelding: afbeelding003dw2.jpg]
Vitara
Antwoord
Dat kan niet meer missen Big Grin

Waar gebruik je dat nou precies voor? Ik bedoel, wat zijn de voordelen van een bakkie in je wagen?
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Praten met collega truckers 8)
Antwoord
idd een kabel voor een bakkie. leuk spul, alleen nu er gsm's zijn minder/niet gebruikt...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Erik265 schreef:Lijkt er inderdaad op dat het iets met 27mc heeft te maken. Maar waarom dan een uitgang onder de achterbumper? Als dat voor een antenne is, lijkt me dat geen handige plaats. Ik heb deze vraag al gemaild naar iemand van een 27mc website. Ben toch wel nieuwsgierig.

Iedereen bedankt voor de tips!

Vooral voor die frequenties (waaronder 27 mc ook valt) zie je nog wel eens antenne's op de trekhaak of gewoon achter bij de bumper gemonteerd. Voor een goed bereik heb je toch een behoorlijke antenne nodig (kwart golf van 11 mtr = 2,75 mtr). Dat kan je niet zomaar kwijt op het dak. de andere aansluiting kan wel eens bedoelt zijn geweest voor bijvoorbeeld 144mhz. Ik heb daarom ook het vermoeden dat de wagen van een zendamateur is geweest.

Mocht je nog contact hebben met de vorige eigenaar dan kun je dat misschien vragen.

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
ja bakkies worden weinig meer gebruikt een jaar of tien geleden kon je op een heleboel kanalen avonden lang ouwehoeren, maar nu is er internet en mobieltjes. het had wel z'n charmes iedereen kon meeluisteren en degene met het meeste vermogen drukte iedereen weg en als je dicht bij elkaar zat kon je elkaar wel horen in eider geval een hoop gezwets.
wij hadden hier in de buurt een groepje lui die iedere dag erop contact hadden , dus met een paar man bent is het leuk. en je kunt met vrachtwagenchauffeurs praten die hebben vaak nog wel zo'n ding of loonbedrijven dus als je in die scene zit ist leuk.
ik had in de auto toch nog zeker zo een 15\ 20 km bereik en zendvermogen en dat was gewoon redelijk simpel spul.
en thuis met een basis antenne gaat dat nog vele malen verder
Vitara
Antwoord
In mijn 4x4 heb ik ook een bakkie zitten.
Heel erg tof om je maatjes te kunnen oproepen als jeje (weer) eens in blub vastrijdt.
Veel jongens in de 4x4-scene hebben een bakkie, en spreken dan vantevoren af op een kanaal en onderweg naar het event kan je dan al lekker met elkaar ouwehoeren onderweg.

Bijvoorbeeld: standaard Modderpoel kanaal is 16, voor vrachtwagenchaufeurs is het 19 en zo kun je ook op de knop scan drukken en alles afscannen op gesprekken... Best wel lachen soms met heel veel geklets over helemaal niks.
Volvo 240 Polar uit '93
Broem, broem, toet, toet!
Antwoord
JR Hobbs schreef:In mijn 4x4 heb ik ook een bakkie zitten.
Heel erg tof om je maatjes te kunnen oproepen als jeje (weer) eens in blub vastrijdt.

Veel jongens in de 4x4-scene hebben een bakkie, en spreken dan vantevoren af op een kanaal en onderweg naar het event kan je dan al lekker met elkaar ouwehoeren onderweg.

Dat zie ik ook wel zitten voor de Volvo200 scene :lol: Iedereen zo'n grote antenne op het dak, best stoer.

mfellman schreef:Mocht je nog contact hebben met de vorige eigenaar dan kun je dat misschien vragen.

Heb ik wel geprobeerd. Heb het adres in California gegoogled, blijkt van een botenhandel te zijn. Heb een mail gestuurd, maar nooit antwoord gekregen. Ik zal het binnenkort nog eens proberen, lijkt me toch wel leuk als het lukt om contact te krijgen.
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gordelverklikker weet van geen ophouden! Nicolaas H 9 7.134 30 August 2011, 21:34
Laatste bericht: Jambon
  Gordelverklikker 240GL 1990 werkt niet, weet weet raad?? ronald14 2 2.450 20 June 2011, 20:37
Laatste bericht: ronald14
  spook in elektra, grootste deel zekeringen geen stroom meer Hbird1 5 4.103 24 December 2010, 19:38
Laatste bericht: Martin245
  code van radio(CR-603) berekenen, wie weet hoe?? smorebrod 7 6.601 5 November 2008, 21:08
Laatste bericht: smorebrod
  Wie weet wat dit kan zijn? Gideon 12 6.702 23 August 2007, 19:52
Laatste bericht: a.huis
  Wie weet wat dit is? Erik265 19 12.002 20 August 2006, 01:14
Laatste bericht: kaasie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)