Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoeveel km
Dat is allemaal heel leuk, maar om nou autokopers die in de kilometerstand zijn geinteresseerd af te doen als domoren en simpele zielen is nogal kort door de bocht. Die hebben misschien weer andere kwaliteiten. Goed spellen, foto's op een forum zetten, ik noem maar wat.
Antwoord
Hoe dan ook wil je toch vaak wel het complete plaatje weten. Kilometer stand alleen zegt eigenlijk helemaal niets (zeker niet als ervaringsdeskundigen onder ons). Maar ik zou toch ook huiverig zijn om een 240 te kopen die aan de hand van de kilometerstand alleen maar stadsritten kan hebben gedaan (zeker als er dan niets verteld wordt over het onderhoud). Veel kilometers per jaar zijn over het algemeen ook een geruststelling (dat doe je niet met een onbetrouwbare/slechte motor). Een collega rijdt in z'n leasebak 80.000 km per jaar dus slijtage zal het ding nauwelijks hebben.

Ik zal altijd willen weten wat de kilometerstand ongeveer is om een beeld te krijgen. Het zal er nooit bij voorbaat voor zorgen dat ik niet ga kijken. Met de kilometerstand in het achterhoofd probeer je bij een bezichtiging te beoordelen hoeveel leven er nog in het blok zitten.

Het nadeel als je van een liefhebber koopt (iemand op het forum bijvoorbeeld) is dat men weet wat de auto waard is. Het voordeel is dat men vaak meer weet van de auto (bijvoorbeeld wat de dikte van de plaatjes is bij de kleppen). Als er nauwelijks verschil is in de prijs koop ik het liefst van iemand op het forum (je hebt dan geen garantie maar zo'n persoon wil je ook niet bedonderen, hoop ik).

Onze 245 is niet perfect maar veel problemen hebben we er niet gehad vind ik (wel wat achterstallig onderhoud maar dat had ik wel ingecalculeert voor die 500 EURO aanschaf). Nu kregen we als inruil indicatie meer als het dubbele genoemd (en dat terwijl de garage eigenlijk al zijn makken verder kent). Op dit moment kan ik wel zeggen dat alle slijtage delen zo ongeveer vervangen zijn.

Dus: Een hoge kilometerstand schikt mij niet af maar ik wil het altijd weten.

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
Zoveel mensen zoveel wensen.

Iedereen krijgt van mij keurig antwoord op elk e-mail die mij gestuurd wordt.

Als er enkel en alleen een km stand wordt gevraagd en er geen interesse is in de rest vraag ik me alleen af hoe groot de belangstelling is, maar dat had ik al verwoord.

Ik kan nooit beoordelen wat iemand anders belangrijk vindt. Hoeft ook niet gelukkig.

[Afbeelding: linksvoor1.jpg]

[Afbeelding: interieurlinks.jpg]

[Afbeelding: linksachter1.jpg]
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
Ook bij een Volvo wil ik graag weten hoeveel KM's ie gereden heeft. Zoals al eerder gezegd, niet alleen het blok slijt door gebruikt.

Als ik op mijn zoektocht twee gelijkwaardige auto's tegenkom voor ongeveer dezelfde prijs en de ene heeft minder KM's gereden, dan zal ik die auto kiezen.

Als je nu gewoon de KM stand in je advertentie zet, hoeft je niet iedereen terug te mailen.

Gebruik de mails van de mensen slim, lees waar ze in geinteresseerd zijn en voeg die info toe aan je adv. Zo krijg je een zeer volledige adv. en ook dat geeft een zeer positief beeld bij potentiele kopers.

Je wilt je auto toch verkopen? Doe er dan alles aan om dat te bewerkstelligen zou ik zeggen.

Janis
Antwoord
240estate schreef:Hallo,

Mijn grijze 240 estate staat te koop op marktplaats.
Nu krijg ik allemaal mailtjes met de vraag:

Hoeveel KM heeft de auto gereden?

Wat moet ik daarmee. Gewoon serieus antwoorden of ze gaan uitlleggen hoe dat zit bij Volvo.

Wat maakt het mij nou uit hoeveel km een auto van 13 jaar oud heeft gereden.

Zijn mensen die hiernaar vragen serieus geintreseerd in een 240?
Wat denken jullie?

Als ze erom vragen hebben ze er recht op om te weten wat ie gelopen heeft lijkt me.
Als de km. stand hoog is dan is particuliere verkoop erg moeilijk.
Ten onrechte trouwens want de km.stand op zich zegt weinig. Periodiek onderhoud en gebruik voor vnl. lange ritten zijn belangrijker dan die getalletjes op de teller.

Mijn nichtje heeft bijv. een Renault Twingo van 1994 met heden bijna 300.000 km. op de teller. De staat van die auto, zowel optisch als technisch, is beter dan menige Twingo die minder dan de helft gelopen heeft.
Antwoord
Bij een [size=9px](echte)[/size] Volvo komen de overige slijtagedelen (buiten de motor), ook meestal zo'n 100-150000km later als bij de meeste merken.

Dus daarom is er bij evt. achterstallig onderhoud, (mits niet te erg natuurlijk) er vaak nog niets aan de hand. 8)
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
sommige onderdelen begeven het ook eerder dan gemiddeld.Na 300000 kilometer denk ik dat er van de bestuurdersstoel bijvoorbeeld niet veel meer over is.Hoe dan ook blijft 300000 km altijd een flinke boodschap.Het is alleen maar aan de toenemende populariteit te danken dat je voor een 240 met zo'n kilometerstand een dergelijk bedrag kan vragen.Een paar jaar geleden was dit echt geen haalbare kaart,mooie auto of niet.Persoonlijk vind ik adverteerders die geen kilometerstand in de advertentie zetten irritanter dan geinteresseerden die er naar vragen.
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Dat laatste is zeker waar.

---------------------------------------------------------------------------
John.
945 2.3i aut- 1992-246000 km stoelen perfect... alles perfect.
en............ [size=7px](nog)[/size]niet te koop. :lol: :lol:
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
Ik heb mijn Polar uit 1993 ook verkocht voor 2500 euro, 313.000 kms maar goed onderhouden net als die van jou.
apk kostte me wel 450 euro... (banden, uitlaat, stuurkogel) maar goed, hij ging naar een liefhebber...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Die van mij is 7 jan. weer aan de beurt voor de jaarlijkse second opinion.

Zit bij de verkoopprijs in. (evenals goede stoelen overigens) Smile

Misschien is het wel beter om juist alle tekortkomingen in een advertentie te zetten. Wel zo goed om tegenvallers te voorkomen van potentiële kijkers.

Dus BV:

Deuk in achterste uitlaatdemper.

Rechter koplampreflecter licht gecorrodeerd

Rechter achterlichtglas een beetje dof

Klein gaatje in de hemel

Klein gaatje in de bestuurdersstoel

Knopje van dagteller stuk

1 Lampje van dashbordverlichting werkt niet

Zwarte striping onder zijramen bij C stijl licht beschadigd

1 deurklink chroom, de rest zwart

Scheurtje in portierbak

Dit lijkt cynisch nu ik dit zo opschrijf maar zo is het niet bedoeld.

Toch denk ik dat het kopers wel afschrikt, hoewel het niet zo veel voorstelt.

Ik heb ook al vele "prachtige" auto's bekeken die er bij een bezichtiging niet uitzagen. Op deze manier kan iedereen dat natuurlijk voorkomen.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hoeveel rijden er nog rond? jos245 11 16.696 11 October 2020, 12:31
Laatste bericht: BartJu
  Hoeveel oude Volvo's zijn er nog? LoekS 11 12.001 22 June 2018, 22:29
Laatste bericht: Nicolaas H
  Hoeveel rijden er nog rond? 265gl 0 2.582 12 July 2014, 10:30
Laatste bericht: 265gl
  Order bij FCP Groton, hoeveel tax? Harry 18 13.260 9 May 2008, 15:08
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)