Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oldtimerverzekering auto's > 15 jaar??
als je kunt aantonen (voor GIO) dat je met je 'oldtimer' niet meer dan 8000 km per jaar rijdt dan kan je hem verzekeren, is wel een taxatie nodig meen ik. Als je least zoals ik met een bijtelling is dat als bewijs voor hen voldoende dat ik met de volvo (die er misschien nog aan zit te komen en dan wel een 200 serie) niet meer rij
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
Bij de APK keuring wordt je km-stand toch opgenomen (autopas), dus dat lijkt me niet zo moeilijk te checken...
Antwoord
Divadi schreef::? Je moet toch gewoon onder die 7.500 km blijven?!

nope, dit dacht ik dus ook. Maar volgens de alg. voorwaarden mag er geen dagelijks gebruik plaatsvinden, enkel hobbymatig.

En wat verstaat de verzekeraar onder dagelijks gebruik:

- kinderen ophalen van school,
- naar je werk rijden en terug
- boodschappen halen bij de supermarkt

en wellicht nog wel meer.

Hoe kwam ik er achter? Omdat ik navraag deed telefonisch bij GIO of ik die klassiekerverzekering ook voor mn Volvo turbo kon nemen. Toen kreeg ik dus vragen wat voor gebruik ik me voornam met het voertuig..zoals ...en dan dit rijtje..
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Divadi schreef:Bij de APK keuring wordt je km-stand toch opgenomen (autopas), dus dat lijkt me niet zo moeilijk te checken...

waarom zouden ze het checken, ik betaal bijtelling en in leascontract staat dus dat ik prive ook in de leasewagen rij. Of ik zou de bijtelling betalen en dan ook nog alle prive km's met een Volvo maken, niet echt logisch lijkt me , dus ze doen niet zo moelijk.
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
TheSaint77 schreef:
Divadi schreef::? Je moet toch gewoon onder die 7.500 km blijven?!

nope, dit dacht ik dus ook. Maar volgens de alg. voorwaarden mag er geen dagelijks gebruik plaatsvinden, enkel hobbymatig.

En wat verstaat de verzekeraar onder dagelijks gebruik:

- kinderen ophalen van school,
- naar je werk rijden en terug
- boodschappen halen bij de supermarkt

en wellicht nog wel meer.

Hoe kwam ik er achter? Omdat ik navraag deed telefonisch bij GIO of ik die klassiekerverzekering ook voor mn Volvo turbo kon nemen. Toen kreeg ik dus vragen wat voor gebruik ik me voornam met het voertuig..zoals ...en dan dit rijtje..
Hoe willen ze dat controleren dan?! Of keren ze niet uit als je bij de supermarkt iemand aanrijdt; lekkere "verzekering" dan :? ?!
Antwoord
Divadi schreef:Hoe willen ze dat controleren dan?! Of keren ze niet uit als je bij de supermarkt iemand aanrijdt; lekkere "verzekering" dan :? ?!

tja, ik heb t niet verzonnen. Bel ze eens op voor de grap. 8)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Eerst een oldtimer hebben voor 'weinig gebruik'; Kadett is normaal verzekerd want loopt zo'n 10.000 à 15.000 km/j en kost toch geen drol, Alfa WA+ want loopt nog vÃÂÃÂl meer en Range ga ik 4x4 verzekeren (nu nog ff geschorst)...

Ik houd er niet van verantwoording af te moeten leggen voor waar, wanneer en hoeveel ik rij...
Antwoord
hoeft ook niet, ik had/heb mijn informatie van GIO,...
Antwoord
TheSaint77 schreef:dan mag je er niet mee naar je werk of eventueel boodschappen mee doen, Maar volgens de alg. voorwaarden mag er geen dagelijks gebruik plaatsvinden, enkel hobbymatig.
mijn werk is mijn hobby en boodschappen doen doe ik ook erg graag! :lol:

...als je een andere auto 'normaal' verzekerd hebt, is het volgens mij geen probleem om aan te tonen dat deze hobbymatig gebruikt wordt. Welke idioot heeft er nu drie dikke Volvo's?? Dan moet het toch wel een hobby zijn...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Advies - auto leasen prive rosalietideman89 2 1.630 7 June 2023, 22:11
Laatste bericht: BartJu
  Auto verkopen of niet. KennOne 15 16.928 7 November 2022, 17:20
Laatste bericht: Thijs69
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 10.264 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240
  APK-vrijstelling bij 50 jaar MacVolvo 6 8.690 26 October 2020, 12:49
Laatste bericht: Marc1970
  Auto uit zweden importeren volzuki 31 49.072 15 December 2017, 10:38
Laatste bericht: Jerry
  Stank (vislucht/rubber) in auto Boet 11 14.167 5 September 2016, 21:32
Laatste bericht: HSGHOR
  LPG tank ouder dan 10 jaar- illegaal?! TransferSmout 8 16.779 15 August 2016, 22:33
Laatste bericht: TransferSmout
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 90.553 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Welke auto/Volvo net zo betrouwbaar als mijn S60 2.4D? YinYang 8 12.108 24 November 2015, 16:34
Laatste bericht: 244dl
  Volvo 240 als eerste auto Hanatarash 72 58.865 14 November 2015, 15:02
Laatste bericht: DeBroeze

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)