Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wat hoort hier in te zitten?
bij mijn b21a 245 sist de carburateur en loopt ie niet zonder de choke uit te trekken.
Het sissen komt uit het gat op de foto, als ik mijn vinger erop leg dan loopt ie als een zonnetje.
Wat hoort hier in te zitten? is het gewoon een soort van ontluchtingsgat voor onderhoud of heeft het een fucntie en kan ik hem niet ongestrafd dichtstoppen?
[Afbeelding: b21a.jpg]

(sorry voor de crosspost maar moet eigenlijk vandaag weg met de auto.. vandaar..)
Antwoord
Ik heb even gezocht in mijn Bentley manual.

Hier staan echter geen carburateurversies in. (Amerikaans boek, alleen injectie)

Ik zou er gewoon een stopje indrukken als hij dan wel goed loopt.

Heb je nergens een losse slang liggen? Carterontluchting of zoiets
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
heb er net een stop ingeduwd en afgedicht met ducktape en een stukje gereden en hij loopt weer perfect!
Nu blijft alleen nog de vraag voor mij... wat hoort hier officieel in te zitten? heeft iemand een b21a en zou diegene voor mij kunnen kijken?
ducktape werkt best goed maar het is niet echt een charmante oplossing :lol:
Antwoord
ga straks naar de schuur , zal eens kijken wat mijn 244 erin heeft zitten
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Bij mij is er een metalen plug in geslagen.
Dus afsluiten zal wel geen probleem zijn.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Het was nogal donker[size=9px] (geen electra in dit hok)[/size]en had geen zaklamp bij de hand , wel even een foto met flits kunnen maken .

Er lijkt wel een slangetje op aangesloten te zijn weet alleen niet waar naartoe , kan nog wel eens bij daglicht kijken.

[Afbeelding: pic0162qk7.th.jpg]
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Ik heb sinds kort VADIS (Volvo Aftersales Diagnosics and Information System) :oops: geinstalleerd op de computer en verdomd het werkt. Big Grin
Het is inderdaad een plug, partnummer 460225.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Lijkt me naar het rare cilindervormige koolstofding te lopen linksvoor (vanuit bestuurders stoel) onder je bumper? Of het is een vacuum slang van iets anders... Je kunt het gerust dichtstoppen (met iets wat er NIET in kan gezogen worden) Het is immers een gewoon vacuum lek, en als hij eerder beter liep, is er gewoon wat losgeschoten, dus fftjes zoeken Smile
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Bij dit type carburateur zit daar normaliter de stationair stelschroef.... :oops: deze bediend een by pass kanaal waardoor de gasklep geheel gesloten kan blijven terwijl de motor wel blijft lopen en zijn mengsel via een apart kanaal loopt.
Het is dus niet zo gek dat de motor slecht loopt als dit gat los is, hij krijgt dan een berg valse lucht door het by-pass kanaal.

Ik zou dus ffkes kijken of iemand je aan zo'n schroef kan helpen, dan is het stationair afstellen ook makkelijker....
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
[Afbeelding: pic0162qk7.th.jpg]

Hier is een ander type carburateur te zien! Deze heeft de stationair stelschroef aan de gasklep arm zitten (koperen schroef te zien op de foto. De carburateur van het type waar het gat bij zit heeft een vaste aanslag voor de gasklep op de plek waar bij de ander de koperen schroef zit. Hierbij is de klep geheel gesloten terwijl een apart by pass kanaal voor de stationair regeling zorgt! Waar dus weer een stel schroefke inzit.....
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eh? Hoort dat los en afgedopt? A_A 3 3.763 19 July 2014, 19:49
Laatste bericht: A_A

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: