Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
behandeling lak
Weet iemand een makelijke manier om de lak weer op z'n mooist te krijgen en kleine krasjes weg te werken.

Iemand ervaring met een speciaal poetsmiddel of iets dergelijks ?
olvo240 estate 1990 2.3 DL
Antwoord
Ik ben in het verleden autopoetser geweest enkele jaren en kan jullie het volgende vertellen:

Autowasserettes zijn hoe dan ook funest voor je lak. De borstels worden na verloop van tijd poreus en nemen het vuil op van de auto's. Die slaan dan weer met dat vuil (zand e.d.) met enorme snelheid tegen je laklaag aan. Resultaat is dat je een waas van kleine krasjes op je wagen ziet. Ik pik zo alle auto's eruit die door een wasstraat zijn gereden. Zelfs al na 1 keer.

Ik was dus nooit in een wasserette maar wel in een soort doe-het-zelf plekje waar je dan een hogedrukreiniger hebt. Als poetser hebben we verschillende polish en wax middelen uitgeprobeerd. De beste is tot nu toe nog steeds met vlag en wimpel AUTOGLYM. Een engels merk. http://www.autoglym.co.uk/index2.html Zaken in automaterialen verkopen het wel, maar niet altijd. Kijk anders even op internet of je een dealer vindt bij jou in de buurt. De prijs weet ik niet meer uit mijn hoofd maar je gebruikt zowieso niet veel van het spul dus het lijkt duurder dan het is. En het resultaat is er wel heel goed naar!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Super resin polish als hij niet echt heel erg vervuild is. Anders de paint renovator. Daarna maak je het af door de extra gloss protection aan te brengen. Dit is heel snel want het spul is erg waterig en je hoeft het alleen kort te laten opdrogen en af te vegen. Het zorgt voor een dun laagje om het vuil tegen te gaan en mooiere glans.

Succes ermee!!

[Afbeelding: autoglym.jpg]
Antwoord
thanks
olvo240 estate 1990 2.3 DL
Antwoord
Deze had ik al eerder op het andere forum geplaats. Maar altijd goed om hier ook te plaatsen deze info.

Als laatste: Er zijn natuurlijk ook andere middelen. Maar 1 ding: KOOP NOOIT TURTLE WAX!!! Dat is echt je reinste zooi.

Ik heb net trouwens gelezen dat dit ook hele goeie wax is. En volgens mij beloofd het wel wat als ik zo de bestanddelen bekijk. Dus die zou ik zelf wel eens willen testen als ik er aan kan komen. Ik las dat het via Harley-Davidson dealers verkrijgbaar is. :-)

http://www.premiumautocare.com/p2carwax.html

[Afbeelding: P21S%20Carnauba%20Wax.jpg]
Antwoord
- gebruik geen waxmiddelen met carnaubashit erin als je een donkere kleur hebt. Dat spul blijft nl. vettig en is geen gezicht als je een donkere auto hebt (streperig effect, alsof je niet goed hebt uitgewreven)

- van autoglym weet ik alleen dat er in een aantal varianten nogal wat siliconen zit. Als je na gebruik dan ooit je auto wilt laten spuiten en een schadebedrijf binnen rijdt, dan wordt je auto er HEEL SNEL weer uitgeschopt. Die gasten zijn nl. als de dood voor siliconen (dan hecht lak niet meer!). Zegt uiteraard niks over het spul zelf

- Sonax extreme 2 Polish is wel aardig als je 'm een klein beetje wilt polijsten en meteen in de was wilt zetten.

- als je echt grotere en diepere krassen weg wilt werken (uiteraard niet door en door), dan is commandant nr 4 of 5 nog steeds heel goed.

- Als je heel veel kleine krasjes hebt en het wasstraat effect wat Saint heeft beschreven, dan kun je je auto ook eens onder handen laten nemen door een professioneel poetsbedrijf. Vlgs mij is ie dan voor 100-150 gepolijst en gepoetst. Overwegen waard!
Antwoord
Ik ben het eens met Ticcie zn verhaal, echter volgens mij zitten er geen siliconen in Autoglym. Ik ga het straks even nakijken want ik heb het thuis liggen.
Antwoord
Ticcie, dat laten poetsen is idd ook een goed idee. Ik ben een redelijk fanatieke zelfpoetser, maar omdat ik er voor de verkoop van de 240 niet aan toe kwam, heb ik het voor 100,-- laten doen: binnen, buiten en onder de kap (alhoewel ik daar niet echt een fan van ben). Bij dat bedrijf wasten ze alleen met de hand. Kan niet anders zeggen dan dat het er erg goed uitzag.

Heb er alleen weinig plezier van gehad (of juist wel, 't is maar hoe je het bekijkt), want volgende dag was 'ie verkocht...........
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
€100,- vind ik persoonlijk dan niet veel als ik dit zo lees.
Antwoord
Ik vond het ook niet (te) duur betaald. En resultaat was, zoals gezegd, goed. Gasten zitten op de autoboulevard in Groningen en poetsen ook voor dealers en schadeherstelbedrijven.

Maar zelf poetsen blijft leuk(er)!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  roest behandeling Dennis 12 9.307 23 November 2010, 23:58
Laatste bericht: Sebastiaan!
  ervaring met dinitrol of preventieve roest behandeling Bjarne 2 3.508 23 March 2006, 21:19
Laatste bericht: LJ
  wat te doen na commandant 4 behandeling? bigbird 23 13.201 14 November 2005, 21:26
Laatste bericht: a.huis

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)