Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bijna Intercoolen, nog een paar vragen
#1
Vorige week kwam de IC kit uit de US aan, twee maanden onderweg geweest. De douane dacht vast dat het raket-onderdelen waren, en dat is natuurlijk ook een beetje waar.
Het bleek zelfs een Turbo + kit te zijn (relais en spullen voor een watergekoelde turbo erbij), maar vanmiddag eerst maar eens de basic dingen ingebouwd. Dat ging redelijk eenvoudig, wat improviseren met de bevestiging van de oliekoeler en bijsnijden van de luchtkap, maar het zit er in.
Nu nog een paar vragen:

- Op de metalen buis na de intercooler zit een nippel. Moet die ergens op worden aangesloten of kan die worden afgedopt?
- Moet de CO worden aangepast voor of na het verhogen van de turbodruk?
- Verder nog dingen die gebeuren moeten?

Ik hoop snel het verschil te voelen!

Groeten,

Arthur

P.S. Welke dubbelzijdige tape houdt het Intercooler-plaatje op zijn plek in zomer en winter?
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Antwoord
#2
Die nippel is waarschijnlijk voor een luchttemperatuurmeter. Het kan zijn dat je hem moet verplaatsen naar deze plek. Meestal zo dicht mogelijk bij je inlaatspruitstuk/gasklep
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Antwoord
#3
Of voor je dump-valve 8) !
Antwoord
#4
Mag ik vragen hoeveel je nu voor dat setje kwijt was?
Antwoord
#5
nee de aansluiting is voor je wastegate omdat er in de intercooler drukverlies ontstaat door afkoeling van de inlaatlucht
zo blijft de maximale turbodruk hetzelfde
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#6
yes, het rubber slangetje wat normaal vanaf je turbohuis naar je drukdoos loopt, moet je nu vanaf die nippel naar de drukdoos laten lopen. Kan mooi over de (nieuwe) ventilatorkap lopen met 2 wurgbandjes (zo zit het origineel plm ook).

Je CO moet je opnieuw laten afstellen. Je krijgt nu veel meer lucht in je mengsel en 't wordt dus armer - dat is gevaarlijk, want dan wordt eea warmer en kan zelfs voor gaten in je zuigers zorgen. Even langs een garage die 't kan stellen, is 2 minuten werk.

Alternatieve oliekoelerhouder zit erbij, of moet je die op maat zagen? En zit het 'kruis' erbij die je onder de rubberen mond plaatst van je K-Jetronic systeem? Anders heb je kans dat die inklapt als je goed gas geeft.
Antwoord
#7
en je kunt de turbodruk wat opschroeven, want die wordt wat lager nu.
Antwoord
#8
ik zou daar niets aan verstellen want je had toch al zo´n turbo+set met relais en het luchtklepje toch die verhoogt de turbo druk al boven de 3750rpm
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#9
o ja, in dat geval hoef je de druk idd niet te veranderen.

Doet ie het al?
Antwoord
#10
fotoos Big Grin
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  downpipe vragen Laurens Zondag 6 13.280 16 March 2015, 15:28
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Vragen m.b.t 245 Turbo - B23FT Estoque 17 18.993 9 September 2013, 01:04
Laatste bericht: Estoque
  Wat vragen over de 244 turbo edje999 10 11.110 15 April 2011, 10:07
Laatste bericht: oehoeboeroe
  paar vragen over afstellen brandstofdruk Muisje 11 8.134 10 April 2009, 08:55
Laatste bericht: erwin
  Intercoolen LJ 6 5.807 18 October 2006, 21:54
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)