Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
9 June 2025, 19:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 June 2025, 19:06 door Jambon.)
Ik mag geen technische vragen plaatsen in de juiste rubriek. Sterker nog, lezen gaat ook niet..
Dan maar zo..
Ik ga er van uit dat de elektrisch bediende ramen zijn voorzien van een veiligheid.
Ik zie echter niets in het schema wat daar op lijkt.
Zit dit in de motoren..?
Je kunt toch niet oeverloos op de knop blijven drukken totdat er een zekering doorbrandt..
Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
9 June 2025, 20:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 June 2025, 20:00 door BartJu.)
Als je geluk hebt brandt de zekering dan door. Met wat minder geluk is het de motor zelf....
Bij 1990er 340 is linksvoor ook de schakelende motor. Als dan iets bijft hangen, branden de andere motortjes ook snel door.
Heb ik destijds vervangen door nieuw setje aftermarkt, met afstandbedieneing. Goedkoper dan 1 motortje vervangen, laat staan 3....
En kans op blijven hangen is kleiner!
Zie hier voor dit (V300) verhaal, heeft op zijn minst wat parallelelen met tijdgenoen uit het Zweedse filiaal, denk ik...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Even zien, een 73 stuur, past die in een 76-77 ?!
Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
16 June 2025, 11:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 June 2025, 12:32 door Jambon.)
(9 June 2025, 20:00)BartJu schreef: Als je geluk hebt brandt de zekering dan door. Met wat minder geluk is het de motor zelf....
Bij 1990er 340 is linksvoor ook de schakelende motor. Als dan iets bijft hangen, branden de andere motortjes ook snel door.
Heb ik destijds vervangen door nieuw setje aftermarkt, met afstandbedieneing. Goedkoper dan 1 motortje vervangen, laat staan 3....
En kans op blijven hangen is kleiner!
Zie hier voor dit (V300) verhaal, heeft op zijn minst wat parallelelen met tijdgenoen uit het Zweedse filiaal, denk ik... Ehm..
Da's toch centrale vergrendeling..
Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
https://www.facebook.com/share/r/1956ghMjp8/
Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
16 June 2025, 16:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 June 2025, 16:48 door Jambon.)
De toetre doetutniet..
Eigenlijk alleen het membraam schoonmaken. Beetje corrosie.. dan doetieutwel..
Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
Dan de puntjes eruit.. Alleen het ontstekinghuisch loskrijgen duurt ff.
Heb em als regelmatig ingespoten, uiteindelijk met gepaste drang van een hamer en een wigje kwam ie los..
Elektronica erin, plusdraad erbij leggen en ook op de bobine aangesloten.
Ik heb een hekel aan gekleurde kabelschoentjes, dus krimpkous erover.
En het originele rode hoesje weer op de minkabel..
De laatste persoon die er aan gewekt heeft kon de ontsteking niet verstellen, en dus liep ie niet geweldig. Om die reden was het vacuüm zelfs afgesloten..
Nu ligt ie stationair nog steeds niet stil, dat zal em in de kleppen zitten..
Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
Hmm. Foto's uploaden werkt niet meer zie ik.
..
Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
(16 June 2025, 11:47)Jambon schreef: (9 June 2025, 20:00)BartJu schreef: Als je geluk hebt brandt de zekering dan door. Met wat minder geluk is het de motor zelf....
Bij 1990er 340 is linksvoor ook de schakelende motor. Als dan iets bijft hangen, branden de andere motortjes ook snel door.
Heb ik destijds vervangen door nieuw setje aftermarkt, met afstandbedieneing. Goedkoper dan 1 motortje vervangen, laat staan 3....
En kans op blijven hangen is kleiner!
Zie hier voor dit (V300) verhaal, heeft op zijn minst wat parallelelen met tijdgenoen uit het Zweedse filiaal, denk ik... Ehm..
Da's toch centrale vergrendeling.. Ja, en nee....
De vroege cenrtrale vergrendelingen (of welk meer faut dat oojk mag hebben?) betekende het vooral dat als je de ene deur ont- of vegrendedlde de rest mee ging. Later kwam er een knopje aan de sleutelbos bij....
Maar goed, we dwalen af, je was al bij het volgende elecieke systeem belandt.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Beter voor de bips, en je lazert niet uit je stoel in de bocht..
Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Haha, ja, die vroege zeegras (of wat is het) gevude stoelen zijn nu bijna 50 jaar niet het toppunt van zitcomfort.
Zelf hek ik er nu nieuwere Pulmann in, zit al een stuk beter!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Ga een keer naar de sloop en zoek een stel voorstoelen van de alfa 156 zonder logo van Alfa. Ik heb zo'n setje in de 82-er 244 gezet van zoonlief in matching black. Echt comfortabel. Gelijk 2 cm omhoog en 3 cm naar achteren. Voor mensen voor de 180cm altijd een verbetering.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Liever zo laag mogelijk.
Maar die scheel stoelen zitten wel echt lekker.
|