Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bruno
#1
Duss..

Na enige tijd afwezig te zijn geweest, nu terug met een, voor mij, nieuwe tuut.

Een bruine 242 uit Noord-Zwöden.

Eens zien of ie 20 jaar met me mee wil...[Afbeelding: ecf483a45f575656b2f3afb51dc9df33.jpg][Afbeelding: 7445cc50ffaf5f6491a972376a961768.jpg][Afbeelding: 805eb4699b37e0c0b2c6d2b00f0434dc.jpg][Afbeelding: d8054b2b0e9429f5b1ebcca53ff5b214.jpg][Afbeelding: 3ad7927566a1e72a257504e7fbcb7f72.jpg][Afbeelding: 118db819a8535a3d3bc0fc3148ae63e7.jpg][Afbeelding: dbb08729ee1632e7b5d76fa9b8ba4f6b.jpg][Afbeelding: 9844c4078503f9b7f10f92f6d30e86f1.jpg][Afbeelding: c084f70521b5291c81a696fe582fad29.jpg][Afbeelding: 8625e36d7c45f0d44e450d11028b5590.jpg][Afbeelding: 5ebaf38b94270e87b5fac14799ec8563.jpg]

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#2
Nou mankeert weinig aan zo te zien, mycket bra bil
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
(26 May 2025, 18:02)Marc1970 schreef: Nou mankeert weinig aan zo te zien, mycket bra bil
Thanks Marc, nu nog een beetje eigen maken..

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
Super mooi. Net een ander tintje rood dan die ik heb.
Leuk snoepreisje zo te zien.

Platen al binnen?
Antwoord
#5
Gaaafffff..... 3000 probleemloze km-s op de teller zonder Cruise Control Smile
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#6
(27 May 2025, 12:28)Dopski schreef: Super mooi. Net een ander tintje rood dan die ik heb.
Leuk snoepreisje zo te zien.

Platen al binnen?
Nee helaas, Zweden houdt het dl 1 daar, dus doet de RDW een 'aanvraag tot geen bezwaar'

Dat duurde ruim 2 maanden in 2013 of wanneer was het..

Prettig..

(Hij's bruin hè..)

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk

(28 May 2025, 08:45)skidje schreef: Gaaafffff..... 3000 probleemloze km-s op de teller zonder Cruise Control Smile
Da's m'n rechtervoet doorgaans. Maar zou wel leuk zijn als dat in een oude past.

Trouwens, op termijn wordt het injectie met een moderne ecu voor benzina en gas..

Dus 1 stap verder met een 'drive by wire' pedaal kan dat via de compu..

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk

Ander dingetje. Hij bokte nogal. Carb wassen zwarte bende, dat scheelde nogal. Maar er zat een terugslagkleppen gemonteerd in de vacuüm slang van de ontsteking, dat werkte dus niet want hoort daar niet.

Eenmaal correct aangesloten was het helemaal ellende..

Er zitten nog puntjes in, nokje was behoorlijk afgesleten. Alles voor zover mogelijk gangbaar gemaakt dan wel gesmeerd.

Kan het zijn dat de centrifugaal de geest heeft gegeven?

Heeft een B21 ontsteking sowieso zwakke punten..?

Alles ziet er verder nieuw uit, eea heeft nu eenmaal lang stilgestaan.

Echter heeft iemand er niet voor niets dat klepje tussen geplaatst..

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Beide vervroegingen kan je eenvoudig controleren, de centrifugaal door de rotor te verdraaien (met het ding in de motor dat de onderste helft vd as vast zit) dan voel je wat weerstand van de veertjes, en de vacuum door zelf het vacuum te leveren.
Boven en onderhelft vd verdeler as kunnen wat stroperig op elkaar zitten misschien? Olie op het viltje onder de rotor.

De B21 is net een B20! Alleen draait de rotor de andere kant op dacht ik. Oh ja, heel veel extra info over mechanische verdelers: https://www.sw-em.com/Volvo%20Ignition%2...cratch.htm
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
(28 May 2025, 18:46)Marc1970 schreef: Beide vervroegingen kan je eenvoudig controleren, de centrifugaal door de rotor te verdraaien (met het ding in de motor dat de onderste helft vd as vast zit) dan voel je wat weerstand van de veertjes, en de vacuum door zelf het vacuum te leveren.
Boven en onderhelft vd verdeler as kunnen wat stroperig op elkaar zitten misschien? Olie op het viltje onder de rotor.

De B21 is net een B20! Alleen draait de rotor de andere kant op dacht ik. Oh ja, heel veel extra info over mechanische verdelers: https://www.sw-em.com/Volvo%20Ignition%2...cratch.htm

Ja zo heb ik em ook behandeld Marc.

Jammer dat de nieuwere exemplaren geen smeerpotje meer hebben. Hij zal wel mijlenver van tijd staan. Nog niet naar gekeken eerlijk gezegd (oneerlijk idem..)

Ik kan me herinneren dat die dingen behoorlijk vast kunnen zitten in het blok. Enfin, eruit, schoonmaken ende gangbaar maken. Stukje electronica erin ipv puntjes.

Btw, ik denk dat deze topic op een ander plekkie thuishoort..
Antwoord
#9
Het kan natuurlijk mistig worden ..[Afbeelding: 74eb4d54e3cb57daf3b3f0597193b8ba.jpg][Afbeelding: df22f8c38c9463a1d5c85885f4bcc6cb.jpg]

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#10
Niet knippen, wel plakken, en in 1 keer goed..[Afbeelding: fbdac27f91e25d4d5fcbbb633eab7207.jpg][Afbeelding: 95a79abcf78a468d85fb3707cfaa5526.jpg][Afbeelding: b1cb37082cc791be03cbed72d72409b8.jpg][Afbeelding: 852a8a8d437a9035ce48e1ebdd7f5194.jpg][Afbeelding: b89168cdab7c3544c124cab8bec9f932.jpg][Afbeelding: fddf384c009fd073148c26d3ece2ddbc.jpg]

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: