Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bruno
#11
Hele mooie auto hoor! En die isolatie? Merk je daar iets van?

Groeten, Peter
Antwoord
#12
Wat is er allemaal aan electra gemonteerd op die veerpoot (Paneel met allerhande electrische dingetjes?) en langs je ruitewisser motor (2x dubbelrelais)?
Heb je een link naar die motorkap isolatie?
Zie niet direkt waar je de ductape voor nodig heb..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#13
(4 June 2025, 05:56)petervanriemsdijk schreef: Hele mooie auto hoor! En die isolatie? Merk je daar iets van?

Groeten, Peter
Het is onderdeel van het geheel Peter.

Er komen bv ook de latere plastic kuipen in de voorschermen, met daar bovenop isolatie.

De cabine, deuren en zijpanelen achter worden met dempend materiaal volgezet.

De latere serie had bv ook nog een rubber profiel bovenop de deuren om de aansluiting op de sponning net ff beter af te sluiten.

Eventueel nog een dubbele laag ondertapijt onder de vloerbedekking..

Zodra ik de bak ga vervangen komt er in de tunnel nog iets van warmte- / geluidsisolatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk

(4 June 2025, 06:57)skidje schreef: Wat is er allemaal aan electra gemonteerd op die veerpoot (Paneel met allerhande electrische dingetjes?) en langs je ruitewisser motor (2x dubbelrelais)?
Heb je een link naar die motorkap isolatie?
Zie niet direkt waar je de ductape voor nodig heb..
Da's van de Bahco standkachel die naast de linker veerpootbehuizing staat.

Die werkt blijkbaar niet meer want er is een elektrische bijgeplaatst..

Ik denk dat ik die eruit haal. Ik heb nog een paar van die kleintjes van Webasto. Met een stukje uitbereiding kun je die met de telefoon bedienen..

Naast de stoel zit een kleine console met zo'n Bahco 'kookwekker' om de kachel de volgende morgen aan te slingeren..

Die blijft zitten, is wel geinig..

Die rol ductape. Als je van die zelfklevende panelen, of iets anders met een lijmrug hebt, kun je oeverloos staan peuteren om de beschermlaag eraf te krijgen..

Of je neemt een stukje tape, plak je langs de rand, en als je voorzichtig trekt komt het papier vanzelf mee..[Afbeelding: c641fc09994febf5310c384b2926df12.jpg][Afbeelding: 28466a92534f61797424d350f7b5e5d7.jpg][Afbeelding: 4c4e6a9eb33a5e28faf6b58dad60a366.jpg]

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk

(4 June 2025, 06:57)skidje schreef: Wat is er allemaal aan electra gemonteerd op die veerpoot (Paneel met allerhande electrische dingetjes?) en langs je ruitewisser motor (2x dubbelrelais)?
Heb je een link naar die motorkap isolatie?
Zie niet direkt waar je de ductape voor nodig heb..
https://ebay.us/m/gz7wL9

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#14
Cool..[Afbeelding: df6f2926a91748ca44d8f4d96773fdbd.jpg][Afbeelding: 6917f3a3916a13e3381dce8dedbf41c6.jpg][Afbeelding: edcdd32602544aa1986973588089dacd.jpg][Afbeelding: 6f0190f92540548694f55e2234a1a3a7.jpg][Afbeelding: a68048815c3b9590e63d00cada45c5a9.jpg]

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#15
Leuke auto, en mooi avontuur!
Ik herken wel wat zaken van mijn Zweedse 245 uit 1976. Niet zelf opgehaald, du sniet zelfde avontuur.
Al heb ik een heel andere Bahco standkachel, ik heb ook de kookwekker. Beiden nooit gebruikt, zijn zowel qua electrisch als qua brandstof afgekoppeld. Wrs met een reden, carbeque gevaar?

Die laatse mod met electrische koeler is wel interessant, zit ik ook aan te denken...
Is dit als extra (voorzijde van radiateur), of vervangend voor de mooie gele windmachine op de waterpomp?
Welke fan heb je hiervoor gekozen? Waar plaats je de sensor, of is die fraaie radiateur al voorzien hierin?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#16
(7 June 2025, 00:05)BartJu schreef: Leuke auto, en mooi avontuur!
Ik herken wel wat zaken van mijn Zweedse 245 uit 1976. Niet zelf opgehaald, du sniet zelfde avontuur.
Al heb ik een heel andere Bahco standkachel, ik heb ook de kookwekker. Beiden nooit gebruikt, zijn zowel qua electrisch als qua brandstof afgekoppeld. Wrs met een reden, carbeque gevaar?

Die laatse mod met electrische koeler is wel interessant, zit ik ook aan te denken...
Is dit als extra (voorzijde van radiateur), of vervangend voor de mooie gele windmachine op de waterpomp?
Welke fan heb je hiervoor gekozen? Waar plaats je de sensor, of is die fraaie radiateur al voorzien hierin?

(7 June 2025, 00:05)BartJu schreef: Leuke auto, en mooi avontuur!
Ik herken wel wat zaken van mijn Zweedse 245 uit 1976. Niet zelf opgehaald, du sniet zelfde avontuur.
Al heb ik een heel andere Bahco standkachel, ik heb ook de kookwekker. Beiden nooit gebruikt, zijn zowel qua electrisch als qua brandstof afgekoppeld. Wrs met een reden, carbeque gevaar?

Die laatse mod met electrische koeler is wel interessant, zit ik ook aan te denken...
Is dit als extra (voorzijde van radiateur), of vervangend voor de mooie gele windmachine op de waterpomp?
Welke fan heb je hiervoor gekozen? Waar plaats je de sensor, of is die fraaie radiateur al voorzien hierin?



Zowel de rad als fan komen uit China. Er zit een plug ongeveer 5 cm vanaf boven. Daar moet ik nog een sensor voor halen en wordt voor het contact geschakeld zodat ie nadien ook nog kan koelen als ie wil. Werkt perfect.

Op termijn wordt het injectie, en wordt dat relais óók door de ecu aangestuurd..

De windmachine gaat eraf..

Vwb de standkachel. Deze is idd al even niet meer in gebruik, en is later bijgestaan door zo'n elektrischen 'dompelaar' in het blok.

Enerzijds kan, origineel gezien, die oude stofzuiger weer helemaal netjes maken en terugplaatsen, maar het is nog al een bakbeest, om over de draden en relais maar te zwijgen (..oh nou begin ik er toch over.. )

Ik heb nog zo'n kleintje van Webasto, die kan ik ergens voorin proppen..

Dan gaat dat kookelement er ook uit, of iig, de aanverwante bekabeling. De aansluiting zit in het interieur ipv een gat in de grill..

De wekker blijft, want geinig..

Kán ik voor de nieuwe gebruiken, echter kun je zoiets met een app instellen..

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#17
Paste die radiator een beetje? Ik heb laatst de 740 radiator vervangen door een nissens, wat een fragiel ding.
Dan zijn de originele koperen volvo radiator wel heel degelijk.
Antwoord
#18
(7 June 2025, 23:06)Dopski schreef: Paste die radiator een beetje? Ik heb laatst de 740 radiator vervangen door een nissens, wat een fragiel ding.
Dan zijn de originele koperen volvo radiator wel heel degelijk.
Moet er nog in, ik wil eerst de sensor halen. Deze komt uit Ali-land..

Ik heb van dezelfde verkoper een P1800 exemplaar besteld en geplaats. Moest iets worden aangepast voor wat extra's, en het feit dat een P1800 net ff anders is dan een 1800S. En die weer verschilt van een 1800E.

Maar ook die hangt netjes op z'n plek, dik koelblok en fraai afgewerkt.



Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#19
Ik heb dezelfde fan ook al tijdje op mijn lijstje staan bij de bekende Chinese toeleverancier. Moet nog kijken of 16 inch misschien ook past, 14 zeker.
Maar eerst nog wat andere zaken afmaken en aanpakken. Deze 'upgrade' is een geduldige klus op lijstje.

Zie ik het trouwens goed dat je de fan nu aan de voorzijde van de rad hebt geplaatst, blaasmodus? Is dat logisch als vervanger voor de gele windmachine? Meende dat die dan beter aan achetrzijde (in zuigmodus) kon staan?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#20
(8 June 2025, 13:55)BartJu schreef: Ik heb dezelfde fan ook al tijdje op mijn lijstje staan bij de bekende Chinese toeleverancier. Moet nog kijken of 16 inch misschien ook past, 14 zeker.
Maar eerst nog wat andere zaken afmaken en aanpakken. Deze 'upgrade' is een geduldige klus op lijstje.

Zie ik het trouwens goed dat je de fan nu aan de voorzijde van de rad hebt geplaatst, blaasmodus? Is dat logisch als vervanger voor de gele windmachine? Meende dat die dan beter aan achetrzijde (in zuigmodus) kon staan?
Maakt niet veel uit, kan allebij, fanblad omdraaien.

In de 144 zit zo al 10 jr een gebruikte fan van een Suzuki. Werkt naar behoren en nog steeds..

Ik heb de grootste genomen. Er komt ook nog AC in..

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk

Ik ben trouwens naarstig (vreemd woord eigenlijk.. naarstig..) op zoek naar de 'moer' waarmee de, in dit geval, de B4 schokdemper in de veerpoot wordt bevestigd.

De Bilstein exemplaren zijn anders dan standaard, en bij mijn nieuwe ontbreekt er eentje.

Leveranciers geven vooralsnog geen antwoord..

[Afbeelding: 9c2d19c8666b7f6257379814897f1d53.jpg][Afbeelding: 05cd9068dcb1702bc1e10deeefa84b6e.jpg]

Verstuurd vanaf mijn SM-A256B met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)