Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spanningsstabilisator blokje
Beste mensen, 
Op de achterkant van het instrumentenpaneel van een 240 zit een Spanningsstabilisator die de temperatuurmeter en de benzinemeter reguleert.
Die stabilisator steekt met 3 pinnetjes in een grijs kunststof blokje.
Nu is dat blokje tijdens de reparatie van het kilometertandwieltje ( ja het was weer zover) uitelkaar gevallen…
De pinnetjes maken ‘ min of meer’ contact met andere pinnetjes, de aangestuurde meters doen het dan ook ‘ min of meer’…
Weet iemand hoe ik aan zo’n grijs kunstofblokje kan komen?
Ik kan er geen onderdeelnummer van vinden.
Groet
Chris
Antwoord
Wordt vaak vervangen door een standaard spaningsregelaar. Is op dit forum of Google wel terug te vinden.
Antwoord
(3 August 2024, 11:17)Dopski schreef: Wordt vaak vervangen door een standaard spaningsregelaar. Is op dit forum of Google wel terug te vinden.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb idd inmiddels zo’n regelaar besteld.
Maar mijn probleem is vooral in de verbinding tussen die regelaar en de printplaat. Dat gaat dus via dat grijze blokje wat ik eerder beschreef.
Nu komen de pinnetjes van de regelaar niet echt in aanraking met de pinnetjes van de printplaat en ik twijfel of ik ze zomaar aan elkaar mag solderen.
Groet Chris
Antwoord
De pinnetjes van de spanningsregelaar vallen in sleufjes van de pinnetjes van de printplaat (vergrootglas!)?.
Ik heb met stukjes hard plastic de zaak geklemd en….de temperatuur- en benzinemeter werken weer naar behoren!!
Groet Chris
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  GEZOCHT spanningsstabilisator volvo245GLTturbo 2 2.347 10 May 2013, 10:04
Laatste bericht: volvo245GLTturbo
  spanningsstabilisator volvo145 klaes 5 3.887 22 July 2012, 22:25
Laatste bericht: v700r

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)