1 April 2022, 00:48
Kijk hier al een tijdje rond, maar leek me tijd om me toch even voor te stellen.
Mijn naam is Gideon, sinds een maandje of 2 eigenaar van een groene 244 uit 1975 met nog wat werk.
Heb de auto gekocht voor de hobby, wil rustig beginnen maar op termijn wil ik zowel motorisch als cosmetisch eea aanpakken. In het dagelijks leven doe ik iets compleet anders, dus heerlijk om hier lekker aan te kunnen sleutelen. Dagelijkse auto is een V70R uit 2004, waar ik ook al het onderhoud zelf aan doe.
Voor nu ligt er in de 244 een B20A in met lpg, motor loopt veel te rijk en toen ik ‘m kocht ook onregelmatig. Kleppen al gesteld, ontsteking afgesteld en bougies vervangen inclusief elektrode afstand afstellen. Motor loopt al een stuk beter dan toen ik m net had, maar nog altijd te rijk. Stootte ook bij proefkeuring te veel CO uit, niet heel verrassend. Bij de apk nog een paar kleine puntjes, die pak ik aan, maar vooral nu de uitdaging hoe de auto door de CO meting te krijgen. Moet nog een besluit nemen of ik de carburateur ga/laat reviseren, of dat ik poog de auto op lpg netjes af te stellen en zo naar de keuring te gaan (weet iemand of je op beide brandstoffen gecheckt wordt?).
Ben niet zo’n held met trouw topics bijhouden, foto’s zal ik eens proberen te plaatsen.
Mijn naam is Gideon, sinds een maandje of 2 eigenaar van een groene 244 uit 1975 met nog wat werk.
Heb de auto gekocht voor de hobby, wil rustig beginnen maar op termijn wil ik zowel motorisch als cosmetisch eea aanpakken. In het dagelijks leven doe ik iets compleet anders, dus heerlijk om hier lekker aan te kunnen sleutelen. Dagelijkse auto is een V70R uit 2004, waar ik ook al het onderhoud zelf aan doe.
Voor nu ligt er in de 244 een B20A in met lpg, motor loopt veel te rijk en toen ik ‘m kocht ook onregelmatig. Kleppen al gesteld, ontsteking afgesteld en bougies vervangen inclusief elektrode afstand afstellen. Motor loopt al een stuk beter dan toen ik m net had, maar nog altijd te rijk. Stootte ook bij proefkeuring te veel CO uit, niet heel verrassend. Bij de apk nog een paar kleine puntjes, die pak ik aan, maar vooral nu de uitdaging hoe de auto door de CO meting te krijgen. Moet nog een besluit nemen of ik de carburateur ga/laat reviseren, of dat ik poog de auto op lpg netjes af te stellen en zo naar de keuring te gaan (weet iemand of je op beide brandstoffen gecheckt wordt?).
Ben niet zo’n held met trouw topics bijhouden, foto’s zal ik eens proberen te plaatsen.