Beste lieve Volvo kenners,
Na 3 jaar restauratie heb ik mijn 245 "af" (hij is eigenlijk nooit af. Ik rijd er nu al een tijdje in, echter begint het reetzweet zijn tol te eisen Aldus: zelf nieuwe Airco inbouwen (met nieuwe 1234 koudemiddel). Ik heb bijna alle spullen compleet, inclusief originele airco steun (voor zowel de stuurbekrachtigings-pomp als de airco compressor) en een origineel 240 kachelhuis MET nieuwe airco verdamper/aansturing/thermosstaat etc. Nu is mijn vraag: welke airco pomp past het beste??
Via de meeste zoek acties kom ik uit op de standaard Sanden pompen. Echter hebben zowat alle pompen een M10 aansluiting. De aircosteun heeft een dun M8 boutje welke door de rubbers van de steun gaan. Een M10 gaat niet passen. Een M8 zal resulteren in een rammelende aircopomp.
Mis ik iets? Of moet ik met busjes gaan werken om de M8 bout op te dikken naar M10? Of is mijn airco beugel incompleet? De rubbers opboren oid naar M10 wordt waarschijnlijk ellende, aangezien er stalen M8 bussen in geperst zitten. Zijn er wellicht passende rubbers met M10 busjes erin? Ik heb ook een oude afbeelding uit een airco handleiding gevonden. De bovenste beugel is degene die plaats biedt voor de 2 pompen. Het ziet eruit also de airco pomp in het midden wordt bevestigd?? Lijkt mij stug/raar ivm ruimtetekort van de stuurbekrachtigingspomp die op de onderste beugel zit?
Verder zie ik een halve-maan vormig beugeltje die bij mij ontbreekt, is wel na te maken. Overigens zie ik dat bij de "dubbele steun, de airco-pomp de slangaansluitingen naar achteren heeft, en bij de enkele steun (zonder stuurbekrachtiging) dat de slangaansluitignen naar boven wijzen?
Lang verhaal kort: als iemand misschien een foto heeft van zijn airco setup (met bijvoorbeeld dezelfde airco steun), dan ben ik zeeer benieuwd hoe dat eruit ziet en hoe alles vast zit
Daarmee kom ik waarschijnlijk een heel eind
Alvast heel veel dank,
Bijgevoegd foto van de airco beugel en schematische weergave van de beugel:
Groetjes,
Johan
Na 3 jaar restauratie heb ik mijn 245 "af" (hij is eigenlijk nooit af. Ik rijd er nu al een tijdje in, echter begint het reetzweet zijn tol te eisen Aldus: zelf nieuwe Airco inbouwen (met nieuwe 1234 koudemiddel). Ik heb bijna alle spullen compleet, inclusief originele airco steun (voor zowel de stuurbekrachtigings-pomp als de airco compressor) en een origineel 240 kachelhuis MET nieuwe airco verdamper/aansturing/thermosstaat etc. Nu is mijn vraag: welke airco pomp past het beste??
Via de meeste zoek acties kom ik uit op de standaard Sanden pompen. Echter hebben zowat alle pompen een M10 aansluiting. De aircosteun heeft een dun M8 boutje welke door de rubbers van de steun gaan. Een M10 gaat niet passen. Een M8 zal resulteren in een rammelende aircopomp.
Mis ik iets? Of moet ik met busjes gaan werken om de M8 bout op te dikken naar M10? Of is mijn airco beugel incompleet? De rubbers opboren oid naar M10 wordt waarschijnlijk ellende, aangezien er stalen M8 bussen in geperst zitten. Zijn er wellicht passende rubbers met M10 busjes erin? Ik heb ook een oude afbeelding uit een airco handleiding gevonden. De bovenste beugel is degene die plaats biedt voor de 2 pompen. Het ziet eruit also de airco pomp in het midden wordt bevestigd?? Lijkt mij stug/raar ivm ruimtetekort van de stuurbekrachtigingspomp die op de onderste beugel zit?
Verder zie ik een halve-maan vormig beugeltje die bij mij ontbreekt, is wel na te maken. Overigens zie ik dat bij de "dubbele steun, de airco-pomp de slangaansluitingen naar achteren heeft, en bij de enkele steun (zonder stuurbekrachtiging) dat de slangaansluitignen naar boven wijzen?
Lang verhaal kort: als iemand misschien een foto heeft van zijn airco setup (met bijvoorbeeld dezelfde airco steun), dan ben ik zeeer benieuwd hoe dat eruit ziet en hoe alles vast zit
Daarmee kom ik waarschijnlijk een heel eind
Alvast heel veel dank,
Bijgevoegd foto van de airco beugel en schematische weergave van de beugel:
Groetjes,
Johan