Berichten: 696
Topics: 117
Lid sinds: Apr 2012
19 December 2020, 22:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 December 2020, 22:29 door Volvo240.)
een 242 was 5 jaar geleden ook al niet goedkoop hoor...
Maar de laatste tijd staat er sowiso veel troep op mp voor veel geld en het word nog verkocht ook vreemd genoeg.
Berichten: 684
Topics: 60
Lid sinds: Feb 2006
24 December 2020, 17:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 December 2020, 17:48 door Grey240Polar.)
Citaat:Een 242 was 5 jaar geleden ook al niet goedkoop hoor...Maar de laatste tijd staat er sowiso veel troep op mp voor veel geld en het word nog verkocht ook vreemd genoeg.
Een Volvo 245 uit 1984 voor
€ 34.900?? Welke categorie scharen we dit onder?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Berichten: 691
Topics: 159
Lid sinds: Dec 2009
24 December 2020, 18:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 December 2020, 20:49 door Kogelman.)
(24 December 2020, 17:46)Grey240Polar schreef: Citaat:Een 242 was 5 jaar geleden ook al niet goedkoop hoor...Maar de laatste tijd staat er sowiso veel troep op mp voor veel geld en het word nog verkocht ook vreemd genoeg.
Een Volvo 245 uit 1984 voor € 34.900?? Welke categorie scharen we dit onder?
In de categorie: raad willekeurig achter elkaar 5 getallen onder de 10 en dat wordt dan de prijs.
(Niet eens zwart leer, airco en een snowcap voor deze prijs!)
Lijkt op een samengestelde auto en niet op eentje die zo origineel uit de fabriek kwam. De info in de titel klopt ook niet: 1.9 turbo met 136 pk? Een echte turbo heeft volgens mij een B21E 2.1 liter met 155 pk bij een turbo 245. Het lijkt wel of hier een B230 in ligt? Of het moet hier om een 2 liter Italiaanse B19ET met turbo gaan?
De auto staat wel mooi in de lak!
groet,
Kogelman
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 696
Topics: 117
Lid sinds: Apr 2012
Oke het is duur maar het ziet er ook zeer strak uit allemaal.
Waar vind je een 2e zo nette 240 turbo dan? ga maar is zoeken.
Tja .... dat vind je niet .... dus dan kan je best wat meer vragen.
En het lijkt er ook op dat ie een complete spuitbeurt gehad heeft.
Hoe kan een auto van bijna 40 er zo strak uitzien anders?
En de wielen zijn ook nieuw gecoat dat kan je meteen al zien op de foto's.
Maar dit is wel wat aan de hoge kant voor wat je krijgt. onder de 30 zou realistischer zijn.
De prijzen zullen in de toekomst alleen maar blijven toenemen van goede 240's ze beginnen ondertussen schaars te worden.
Net zoals de VW busjes T1 T2. Kijk maar eens wat je daarvoor moet meenemen onder de 30 duizend koop je ook niks of niet veel bijzonders.
Denk dat het wel origineel is allemaal maar een import auto uit belgie,frankrijk,italie ofzo vermoed ik.
Op mp vragen ze voor gare exemplaren ook vaak nog 10 duizend met vaak ook 10 duizend euri werk eraan dan zit je ook op 20 duizend.
Kom je al aardig in de buurt.
Als je denkt dat je een klassieker kan rijden voor 2000 .... keep on dreaming dan geloof je in sprookjes lekker verder dromen dan.
Berichten: 1.728
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Voor 2000 euro een goede kalssieker is uiteraard ook niet realistisch, maar er zit nog wel iets tussen de 2000 en 34900. In die tussenruimte passen zelfs een aardige VW T1, hier al genoemd als stevig aan de prijs....
Wat i niet helemaal snap: 1.9 turbo, met 1986 cc.
Ik zit niet zo in de turbo's, maar in Volvologisch gig het laatst over, zoals ook al gemeld, een B21 met turbo.
Ook is de km stand niet uitzonderlijk hoog, maar ook niet uitzonderlijk laag (als in zo goed als nieuw) De hele auto heeft toch al bijna 5 maal de wereld roond gehobbeld.
Verder zie ik geen nadere toeliching wat deze zo speciaal maakt dat deze prijs gerechtvaardigd is, voor dat geld verwacht je toch wel iets meer info of toelichting.
Maar ziet er wel netjes uit, dat wel.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 696
Topics: 117
Lid sinds: Apr 2012
Ja maar dat met die cc is gewoon een typefout.
De gemiddelde autoverkoper is 30 35 jaar oud.
Deze auto is nog ouder toen waren zij -5 jaar oud dus ja dat sommige het niet weten verbaasd me niks.
Ook zijn er veel verkopers die geen bal verstand hebben van auto's die alleen maar goed zijn ... in juist verkopen.
En autos uit belgie en italie hebben een kleinere cilinderinhoud ivm met belastingregels.
240 turbo's zijn in de tijd geleverd met 1.9 motoren heb je ook met bv de 850 t5 is nl altijd 2.3 in belgie en italie altijd 2.0.
Berichten: 691
Topics: 159
Lid sinds: Dec 2009
(25 December 2020, 12:51)Volvo240 schreef: Ja maar dat met die cc is gewoon een typefout.
De gemiddelde autoverkoper is 30 35 jaar oud.
Deze auto is nog ouder toen waren zij -5 jaar oud dus ja dat sommige het niet weten verbaasd me niks.
Ook zijn er veel verkopers die geen bal verstand hebben van auto's die alleen maar goed zijn ... in juist verkopen.
En autos uit belgie en italie hebben een kleinere cilinderinhoud ivm met belastingregels.
240 turbo's zijn in de tijd geleverd met 1.9 motoren heb je ook met bv de 850 t5 is nl altijd 2.3 in belgie en italie altijd 2.0.
Dan nog vind ik de vraagprijs te hoog/ uit de lucht gegrepen. Vergelijk maar eens met deze nette en ogenschijnlijk wel originele 240 op MP:
https://link.marktplaats.nl/m1644356784 , is ook niet goedkoop maar wel meer marktconforme prijs (en met airco en leer)
Zo eentje kost een derde dan die 240 uit de privé verzameling van Harrie Arends! Dan wist ik het wel als in in de markt was voor een mooie 240 en er genoeg geld voor over had.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Volgens het chassisnummer zat er oorspronkelijk een B19ET in. Als die er nog steeds in zit lijkt 1986 cc me gewoon te kloppen dus.
Prijs is gewoon wat de gek er voor wil geven. Heb niet het idee dat Harrie Arendsen die auto's echt heeft staan als handel. Is meer een museum waar alles voor genoeg geld evt te koop is.
Een Turbo vergelijken met een 1990 B200E is wel iets met appels en peren
Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Berichten: 696
Topics: 117
Lid sinds: Apr 2012
Ja wou net zeggen bij Harrie staat een Turbo... dat is wel wat anders dan een 240 met een normale 2.0 motor.
Die vind je nog met bosjes maar de turbo's niet. Tenminste de originele niet wel die later omgebouwd zijn daar zijn er ook zat van te vinden.
Maar oke ik ben het ook wel eens dat de vraagprijs te hoog is.
Ik weet ook wat daar staat is echt altijd top spul.
Mankeert echt niks aan je kan er zo mee naar een concours.
Word dus echt veel aandacht en moeite aan besteed om het allemaal weer zo mooi te laten lijken (bijna nieuw).
Wat ik ook in me vorige bericht zei dan kan je ook wel wat meer vragen.
Waar vind je nog 240's in nieuwstaat die kan je echt op 1 hand tellen.
Als er 10 rond rijden in heel nl is het veel denk ik.
Je ziet in nl nog veel 240's maar hoe vaak zie je nou echt een hele nette das niet vaak hoor.
Meeste zijn compleet uitgeleefd door een hond of als verhuiswagen of als schildersbus of door een stel kinderen.
Vaak ook achterstallig onderhoud en meestal ook roest overal op de bekende plekken.
En dan vragen de meeste lui nog doodleuk 3 a 4000 euro bij verkoop hahaha dat is ook niet te begrijpen.
Dat is ook duur eigenlijk als je later nog duizenden erin moet steken om het een beetje toonbaar te maken.
En het een beetje fijn te laten rijden en veilig.
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
(25 November 2020, 21:38)Volvo240 schreef: (23 November 2020, 11:31)DanielR schreef: Volvo 242
https://www.schadeautos.nl/nl/schade/per.../o/1251734
2650 euri von zon bonk roest wat een geld ...
Is in ieder geval geen verstopte roest. Zie paar typische gaten bij de wielbakken. Verder beetje vliegroest. Maar wij lullen hier maar wat. Een echt oordeel kan pas naast de auto gegeven worden.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..