Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ebay/marktplaats enz> deel XVIII..
Tja een auto van plus 40 jaar daar is natuurlijk wel is wat aan veranderd of aan gespoten.
Vind dat echt niet vreemd maar goed.
Hier blijkbaar wel.
Antwoord
Ik denk niet dat het vreemd gevonden wordt hier, 45 jaar is immers een hele tijd.

Maar het klopt niet helemaal met de tekst in advertentie. Ik denk dan ook dat dat de reden van de opmerking hierboven is.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Eigenlijk kun je op basis van een advertentie niet zo heel veel zeggen.

Ja, ik vind het ook opmerkelijk dat de tellerstand niet genoemd wordt, maar tegelijkertijd zegt dat toch weinig. Het huidige RDW-oordeel "geen oordeel" betekent in dit geval alleen dat er in het NAP-verleden (dus voor 1-1-2014) een "onlogisch" als oordeel is geweest op dit kenteken. Als het na die datum was geweest, dan zou het nu een "onlogisch" moeten zijn.
Ik vermoed dus dat de huidige eigenaar niet degene was die de klok heeft gewisseld maar dit feit wel netjes doorgeeft aan de volgende eigenaar.
Bovendien, een motorrevisie lijkt mij sowieso niet wijzen naar een auto met lage km-stand.

Je ook kunt goed zien dat de lak bij de roestplekken is aangetipt (nou ja, lomp met een kwast), maar dat wil niet zeggen dat de rest niet origineel is. Maar dat kun je op foto's ook niet beoordelen, dat zul je in "levende lijve" moeten vaststellen.

Maar er zijn voor mij in de advertentie andere punten waarom ik deze auto links zou laten liggen.
Waar ik moeite mee heb is de volgende zin: "Ik heb zelf altijd op gas gereden maar de garage heeft het rijden op benzine getest en dat ging goed." Dan leg je de verantwoordelijkheid bij iemand anders, nietwaar?
En sommigen zouden zeggen dat je een gereviseerde motor niet op LPG mag inrijden. 

Daarnaast vind ik de LPG-verdamper er op de foto's bepaald niet uit zien als eentje die pas een paar maanden in gebruik is.
Jammer genoeg kan ik van de motor weinig zien, maar ik heb ooit een B20A laten reviseren en die zag er toch echt wel een stuk nieuwer uit toen hij terug kwam dan wat ik hier op de foto's zie (ook het kleppendeksel was onderhanden genomen).

Als je roest aan de buitenzijde zo ziet als bij deze auto, bereid je dan voor op het ijsberg-effect. Dat zou voor mij nog wel dè belangrijkste reden zijn om deze auto alleen te kopen als ik op zoek zou zijn naar een project. Ondanks "ongelofelijk veel plezier" en met "veel pijn in m'n hart" gaat de auto weg.  Binnen een jaar??? Hij is er met goede wil aan begonnen, maar het zou me niet verbazen dat het die roestvorming is die noopt tot verkoop.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
Bartju heeft het idd begrepen. Advertentie teksten zijn soms idd zeer vermakelijk.
Zou ik me verder niet druk om maken. Als je zo’n auto zoekt kant het best een leuk ding zijn mits je niet teveel aan de positieve eigenschappen denkt zoals beschreven in de tekst die ter plaatse tegenvallen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Mocht er hier iemand geinteresseerd zijn in deze auto, zou ik ook zeker navragen wat precies de reden van verkoop is. Om uit te gaan van de bevinding van de garage dat de auto ook op benzine rijdt vindt ik ook opmerkelijk, als je liefhebber bent wil je dat graag zelf weten dus is het een kleine moeite om even te controleren. Die roestplekken zijn inderdaad bijgewerkt, wat op zich prima is. Ik vermoed dat de meeste plekken die op de foto's te zien zijn al gaten zijn als je de losse roest wegkrabt. Ik heb het idee dat de verkoper alle kosten die hij gemaakt heeft terug wil zien bij de verkoop, wat op zich begrijpelijk is, maar m.i. niet reeel. Als de motor slecht zou zijn geweest, was het m.i. verstandiger geweest om een andere motor te kopen, er zijn nog genoeg goede bruikbare B21-blokken te vinden. Als je daar wat pakkingen en keerringen van vernieuwt en een nieuwe distributieriem monteert ben je voor max. 500 euro aan materiaal ook klaar. Dan heb je nog 2500 euro over om de roest aan te pakken, de voorbumper op te poetsen en een plaatje voor de lichtschakelaar en een sierstrip voor onder het klokje te kopen, en je hebt een hele toonbare auto.

Op zich is het wel een leuke auto, mijn andere 244 heeft dezelfde kleur en is ruim een jaar ouder.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Antwoord
Al met al dus wrs wel het bekuijken waard als je het zoekt.

Om toch ook nog iets te roepen dat wat positiever klinkt: het is wel een originele NL auto, op originaal NL kenteken. Niet een YA/YB/YD kenteken zoals velen met mij hebben. En dat wordt volgens mij wel langzaamaan zeldzaam en is niet meer bij te klussen of te kopen!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Maar vraag me regelmatig af wat is er mis met niet origineel?
Wat is dat toch met volvo mensen waarom zijn die zo origineel geil?
Als er al een stoel of een klein onderdeeltje van een ander bj of 2 a 3 jaar jonger of ouder in zit gaan de alarmbellen alweer af.
Maar het is juist toch leuk als iemand er een compleet andere motor in legt of bijvoorbeeld een interieur van een lexus of weet ik veel wat.
Of een paar mooie wielen die is niet origineel zijn is een keer wat anders is ook wel is leuk toch?
Kan dat zelf altijd wel waarderen.
Ik hecht er niet zoveel waarde aan kan me geen reet schelen, met onderdelen kan je ook beter gaan voor het onderdeel niet uit het blauwe volvo doosje.
Als het maar goed spul is (bedoel houd ook niet van hele goedkope china immi meuk hoor).
Maar je kan het wel heel goed merken in je portemonnee haha qua prijsverschil.
Ik weet dat er onderdelen zijn die gewoon 100 procent identiek zijn maar in volvo doosje de goudprijs kosten en in een willekeurig ander doosje is het flink goedkoper meestal.

Maar dwaal af nu die 240 hierboven heeft de verkoper het hoog ingezet met de prijs.
Voor de staat waar die in verkeerd is dit wel wat te stevig denk ik.
Maar wat hierboven ook al stond zoiets moet je gewoon gaan bekijken kan je bijna niet bepalen vanaf foto's.
Maar vaak is er nog wel wat te onderhandelen hier ook wel lijkt me zeker als diegene hem graag kwijt wil.
De 240's hebben de laatste 4 a 5 jaar wel steeds meer een klassieker status gekregen meer nog als langer geleden.
Er zijn er ondertussen ook steeds minder en er is altijd nog wel vraag het welbekende vraag en aanbod verhaal.
Dat zie je ook steeds meer terug in de prijzen die klimmen ook rustig mee. Daar weten ze op de sloperijen ook van ondertussen. (helaas)
Geld op de bank levert ook niks op nu waarom dan niet een leuke klassieker heb je nog meer rendement van dan geld op een spaarrekening.
Bmw e30 ook een leuke klassieker pas geleden is er nog eentje geveild wel een M3 voor 250.000 duizend.
Dit is dan ook wel een auto met een stuk meer liefhebbers dan een oude 240 zou een 240 nooit opbrengen vrees ik.

VolGhini sommige van jullie kent hem denk ik al. 
Maar het is wel leuk om te kijken.
https://www.youtube.com/watch?v=mOWhV3wj...eterBjorck
Antwoord
Ik heb met de opmerking over origineel NL kenteken een gevoelige snaar geraakt.
Ik zie gewoon veel oudere Volvo's op marktplaats, maar merendeel is import. Een origineel kenteken is daarom dus opvallend. Juist ook omdat dit niet meer bij te maken is en dus langzaam zal uitsterven.

Verder ben ik zelf geen originaliteitsfreak.Fatsoenlijke onderdelen kunnen ook uit niet blauwe doosjes komen wat mij betreft.
Ik heb ook een AW71 ipv de BW55... Een digitale radio met USB... LPG installatie...
Wel probeer ik het niet te veel te laten vloeken. Dat is trouwens niet enkel Volvo rijders eigen, zo liggen er ook geen zonnepanelen op de Ridderzaal of het paleis op de dam. Van zaken op leeftijd wil men het karakter gewoon proberen te behouden.

Verder kan ik sommige conversies ook best waarderen, andere vind ik juist jammeren zou ik niet op mijn auto doen. Maar dat is persoonlijk en niet mijn auto dus...
Antwoord
(19 September 2020, 10:21)BartJu schreef: Ik heb met de opmerking over origineel NL kenteken een gevoelige snaar geraakt.
Ik zie gewoon veel oudere Volvo's op marktplaats, maar merendeel is import. Een origineel kenteken is daarom dus opvallend. Juist ook omdat dit niet meer bij te maken is en dus langzaam zal uitsterven.

Verder ben ik zelf geen originaliteitsfreak.Fatsoenlijke onderdelen kunnen ook uit niet blauwe doosjes komen wat mij betreft.
Ik heb ook een AW71 ipv de BW55... Een digitale radio met USB... LPG installatie...
Wel probeer ik het niet te veel te laten vloeken. Dat is trouwens niet enkel Volvo rijders eigen, zo liggen er ook geen zonnepanelen op de Ridderzaal of het paleis op de dam. Van zaken op leeftijd wil men het karakter gewoon proberen te behouden.

Verder kan ik sommige conversies ook best waarderen, andere vind ik juist jammeren zou ik niet op mijn auto doen. Maar dat is persoonlijk en niet mijn auto dus...

[Afbeelding: 103813port_house_antwerp_zaha_hadid_arch...24x731.jpg]

Havenhuis te Antwerpen... OK, OK, erg off-topic, maar deze moest gewoon even voorbij komen.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
Goed voorbeeld hoor.
Discussie over mogelijk natuurlijk. Niettemin is het havenhuis nog als vanouds, al is de uitbouw dan wat moderner. ALs ze nu ook nog spiegelgalspartijen in de oudbouw gezet hadden was het heel wat anders (erger?)....
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Afraders Ebay / Marktplaats Harry 1.371 804.325 3 April 2023, 20:43
Laatste bericht: Kogelman
  Bijzondere/vreemde/grappige advertenties op Marktplaats/Ebay etc. jos245 1.564 1.015.485 22 November 2021, 10:45
Laatste bericht: Rob
  Marktplaats... st€€ds commercieler Dopski 7 10.703 14 February 2016, 15:34
Laatste bericht: Dopski
  144 op Marktplaats simplicity 1 3.363 1 July 2013, 12:46
Laatste bericht: Dopski
  Ebay/marktplaats enz> deel XVI.. TheSaint77 637 259.138 15 August 2009, 21:03
Laatste bericht: Bazis
  Ebay/marktplaats enz> deel XV..and still counting.. TheSaint77 482 238.937 8 December 2008, 21:19
Laatste bericht: TheSaint77
  PP's 740 Turbo op eBay PP! 8 8.221 20 March 2008, 01:12
Laatste bericht: Jelmar
  Ebay/marktplaats enz> deel XIV inmiddels PP! 271 137.955 23 January 2008, 14:27
Laatste bericht: TheSaint77
  20 pk extra voor 5,50 euro? Gezien op EBAY 240 GLT Aut 4 5.486 3 November 2007, 12:13
Laatste bericht: Jw240
  Ebay, Marktplaats enz. Deel XIII!!!!!! PP! 237 103.253 30 September 2007, 08:11
Laatste bericht: a.huis

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)