Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbo "inbouwen"
#11
nou,alleen zo'n glimmend spruitstukkie lijkt me ook wel wat.

ik ben net een kraai , alles wat glimt wil ik hebben. 8)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#12
--------------------------------------------------------------------------------
hey godfriet

dit is pas te maken , geen probleem.

maar de comp. verhouding is te hoog denk ik , dit is 9.8:1 bij de B230F

en bij een turbo ong 9.0:1

het zou misschien kunnen met een klein beetje turbodruk maar je moet nog wel het 1 en ander ombouwen om het pas te maken.

en je benzine systeem is denk ik niet toereikend , maar dat weet ik niet helemaal zeker

ik zou zeggen niet doen.
Antwoord
#13
Kan beter op zoek naar een GLT,
scheelt waarschijnlijk een hoop moeite en geld...... denk ik.
Hou het nu nog even bij m'n standaard 2.3 L.

En welke wagen heeft dat nu nog standaard.....

bedankt voor jullie reacties.
olvo240 estate 1990 2.3 DL
Antwoord
#14
weet een GLT te staan voort 790,-, al meer dan een maand te koop, en de sukkel wil er geen cent vanaf doen, interesse?
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#15
He PP,

Bedankt voor je meedenken.
Nu je zelf een GLT rijdt gun je natuurlijk iedereen hetzelfde geluk..

Wat kan je verwachten voor 790 euro, een hoop laswerk ????

Godfried
olvo240 estate 1990 2.3 DL
Antwoord
#16
godfried schreef:Wat kan je verwachten voor 790 euro, een hoop laswerk ????
Ongetwijfeld! Jouw 2.3 is overigens toch dezelfde als in een GLT?! Kun je die ook gewoon wat 'kietelen' 8)
Antwoord
#17
Hey,
Een turbo op een standaard B230F blok bouwen gaat perfect. Zeker als het een blok is van na 1989, dan heeft het sterkere drijfstangen (13 mm ipv 9 mm). Gewoon een turbo met uitlaatspruitstuk van een 240 of 740 of 940 erop zetten, gat voor de olie terugloop boren, olie aanvoer aansluiten, gewone computers vervangen door turbo computers van de zelfde LH versie, turbo injectoren met voorweerstanden, uitlaat fixen, intercooler, misschien vergeet ik nu nog wat... dit geld voor een 240 van na 1988 ofzo, toen ze overgingen naar de LH injectie. Voor 500 euro is het te doen als je slim inkoopt..

De blokken kunnen het goed hebben, ik weet diverse mensen die er 10 PSI op zetten en dat gaat al heel lang goed, alleen de versnellingsbakken gaan op den duur kapot als je lomp bent. Bij 10 PSI is 160+ pk op de achterwielen makkelijk haalbaar, en de levensduur is ook goed denk ik.
Sommige hebben er wel 15+ PSI op gezet en dat is aan de hoge kant... maar de blokken houden het erg goed.

JW
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#18
de blokken zijn geen probleem

daar kan je verschrikkelijk veel pkaas uit halen zonder brokken.

maar je moet wel weten wat je doet.

de koppakking ligt er zo naast.

vooral als je dit gaat doen bij een blok met een hoop km op de teller.

het is idd hobbyen maar het gaat niet zo van dat doe ik ff.

als je een lage turbodruk aanhoud kan het

maar nogmaals de comp. verhouding is erg hoog voor zulke grappen.

ff niet opletten en je heb de brokken eerder dan je denkt.
Antwoord
#19
Als je een beetje oplet op marktplaats zijn er nog aardig wat turbo-blokken te koop voor niet teveel geld en met niet teveel (-300dkm) km's. Dat lijkt me toch echt de beste optie. Ik zit er ook beetje over te denken om mijn huidige turbo te combineren met een 240GL Estate van 1990 oid en er zo een leuke, roestvrije doch niet geheel originele auto van te maken. Is vlgs mij niet al te veel werk.
Antwoord
#20
ja idd, voor meer pk's en een langere levensduur is dat toch de best optie... maar das best veel werk..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Turbo naar LH 2.4 HansDAF 0 112 20 July 2025, 23:42
Laatste bericht: HansDAF
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 3.095 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.982 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.654 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.799 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.439 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.123 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 8.227 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 17.454 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 12.141 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)