Berichten: 146
Topics: 11
Lid sinds: May 2010
En stel dat ik zo'n omgekat exemplaar zou kopen, met gas en nieuwe APK, en twee jaar lekker zorgeloos rondrijd, dan zou ik, met mijn gebruikelijke geluk in dit soort zaken bij de volgende APK tegen een keurmeester met kennis van zaken oplopen die ziet dat het ding omgekat is.
Wat zou de belastingdienst dan doen? Twee jaar geen MRB betaald, voor een zware auto op gas, met als beloning een boete van 100% verhoging?
Je loopt dan mooi leeg op zo'n ding.
Amazon 1967 B18
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
Berichten: 1.728
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Tenzij gekocht bij een erkend (Bovag/Focwa) bedrijf: daar mmag je, als leek en consument, aannemen dat zij , als professional, je deugdelijke en uitsluitend legale spullen verkopen.
Dan kun je de roetveegpiet en de claim daar neer leggen. Maar dan nog, je bent er wel weer mooi zoet mee, ook in tijd en moeite.
En aangezien je op dit forum zit is zelfs aannemelijk te maken dat je beter had kunnen weten. AL zou dat voor een erkend autobedrijf nog meer gelden.
Dus bij verdenking: beter niet doen, niet eens alleen om het geld...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Boete van de belastingdienst is nog te overzien, dat is een in te calculeren risico.
Wordt lastiger als je een ongeval krijg en een verzekeraar er achter komt dat je in een auto rijdt die de weg niet op had gemogen. Verzekeraars zijn er doorgaans niet vies van om redenen te zoeken waarom ze niet uit zouden hoeven betalen.
Berichten: 27
Topics: 4
Lid sinds: Apr 2020
Berichten: 696
Topics: 117
Lid sinds: Apr 2012
Berichten: 3.259
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
(29 April 2020, 20:53)Volvo240 schreef: Echt een koopje.
Alleen de snowcaps zijn dat al waard....
Hmmm, denk, denk, reken, reken, ennnn, WEG!
weer te lang gewacht, weer naar een banger oid.
Berichten: 696
Topics: 117
Lid sinds: Apr 2012
Tja voor dit soort prijzen laat je ze toch niet staan als je opzoek bent naar een 240.
Heb je nog mooi een buffer om eventuele problemen aan te pakken.
Wat kan je gebeuren je hebt niks te verliezen.
Als het niet wat is kan je hem altijd nog in delen verkopen.
En hou je nog meer over dan de aanschafprijs.
450 euro koop je tegenwoordig nog geen fiets voor.
Berichten: 696
Topics: 117
Lid sinds: Apr 2012
Iemand met een goed lasapparaat/laservaring zin in een project?
Er staat een 262 bertone op mp wel in een heel slechte staat(roessssssssssssssssst).
Vraagprijs is wat aan de hoge kant voor de staat waar die in verkeert.
Je mag bijna wel geld toe krijgen als je hem gaat halen haha.
Maar oke er zijn er ook niet veel van misschien vind iemand van hier het nog interessant.
Link:
https://link.marktplaats.nl/m1552425839
Berichten: 570
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Wanneer een goede 262 al snel 15k moet kosten kun je 10k aan las en spuitwerk uitgeven. En een originele Nederlandse 262 redden...
Berichten: 1.728
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
20 May 2020, 20:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 May 2020, 20:57 door BartJu.)
(20 May 2020, 15:34)Volvo Eindhoven schreef: Wanneer een goede 262 al snel 15k moet kosten kun je 10k aan las en spuitwerk uitgeven. En een originele Nederlandse 262 redden...
En tegen de tijd dat je klaar bent is ie vrijgesteld van wegenbelasting. Nog meer winst!
Overigens is het geen originele NL auto, pas in 2000 in NL op kenteken gezet.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005