Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 144 1970 grandluxe
#61
Hier nog een foto van vorige zondag nadat we met beide grandluxes een toertje gedaan hebben .... kleur 102 en 103
en het interieur van de bordeaux


Bijlagen Afbeeldingen
       
Antwoord
#62
Mooi gedaan, ze zijn net nieuw maar duidelijk oud. De grijze heeft zelfs de ruitewissers zoals ze horen, eentje meer haaks dan de ander, aan de linkerkant. Ze zouden eigenlijk allebei horizontaal moeten eindigen, waarbij dan de linker een stuk hoger 'parkeert' dan de rechter.

Die niet rollende rolgordels, hangen die weerskanten in een plastic houdertje?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#63
Ja een soort plastic haakje
Antwoord
#64
ter voorbereiding van de restauratie van mijn 144S-gl heb ik nog een paar vragen. Ik heb een setje mistlampen voor een 144GL (71-) kunnen kopen, Volvo nr 688615), dit is Marchal 880. In het onderdelenboek staat dat de verstralers voor de 144S-gl (686265, waarschijnlijk Marchal 889) op een bracket gemonteerd zijn. Volgens mij zijn de meeste lampen direct aan de bumper geschroefd? Ook zie ik dat de koplampen een ander nummer hebben (686266 ipv 240518). weet iemand het verschil? Laatste vraag: Is de 144S-gl alleen geleverd met blank glas, of optioneel ook met getint glas?
Antwoord
#65
(28 December 2018, 11:10)142E schreef: ter voorbereiding van de restauratie van mijn 144S-gl heb ik nog een paar vragen. Ik heb een setje mistlampen voor een 144GL (71-) kunnen kopen, Volvo nr 688615), dit is Marchal 880. In het onderdelenboek staat dat de verstralers voor de 144S-gl (686265, waarschijnlijk Marchal 889) op een bracket gemonteerd zijn. Volgens mij zijn de meeste lampen direct aan de bumper geschroefd? Ook zie ik dat de koplampen een ander nummer hebben (686266 ipv 240518). weet iemand het verschil? Laatste vraag: Is de 144S-gl alleen geleverd met blank glas, of optioneel ook met getint glas?

Hallo,
Marchal 880 zijn geleverd op de modellen vanaf 71 ( injectiemotoren).
De GL van 70 werd geleverd met Marchal 889 (soms 882) . Deze werden op de bumper geschroefd (zit een voetje onder).
In mijn lijstje heb ik geen enkele met (origineel) getint glas tegengekomen, enkel blank glas . Dit was toen het meest gangbaar in Europa en zeker in de zes landen waar de GL verkocht werd ( NL-B-LUX-D-I-F). Koplampen weet ik niet , misschien verschillen voor verschillende landen ?

Groeten en veel succes

Nog enkele foto's...

By the way toevallig nog eentje gevonden in Frankrijk op de sloop en meegenomen . Redelijk hopeloos geval: dak afgezaagd , motor niet vast (!) ,rest niet doorgeroest(!) zelfs heel goed , interieur in open lucht enkele jaren ( dus vol bladeren en humus en rot ) maar een echte Grandluxe uit 1970 chassis 14438441T met alle papieren erbij (lol).

eens goed nadenken wat we hiermee gaan doen ..


Bijlagen Afbeeldingen
                   
Antwoord
#66
Wat een prachtige foto’s van prachtige volvo’s, top!

Die laatste is wel ver heen zeg... wil je die nog weer de weg op sturen?
Dat vraagt wel wat moed...

Succes met de beslissingen, Frank
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Antwoord
#67
Ik zat nog es wat te studeren op het chassisnummer van onze grand luxen.
1: 1= 100 serie
2: 4= 4 cilinder
3: 4= 4 deurs
4: 3= Motor B20B
5: 8= gl zonder sunroof??
6: 4= Bak M40
7: 1= Left hand
8: T= modeljaar 1970

Op positie 5 zou ik een 5 of 9 verwachten (met sunroof), en op positie 7 zou ik een 8 verwachten (VENV, dus gebouwd in Belgie).
Antwoord
#68
Ik had een steelblue metallic uit 1970, chassino. 1443841T174646, deze had een origineel opendakkie, van binnen en van buiten meegespoten in de kleur. Hij was van Göteborg, Sweden.

Oh, dat had ik al s geschreven.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#69
(31 December 2018, 00:06)Marc1970 schreef: Ik had een steelblue metallic uit 1970, chassino. 1443841T174646, deze had een origineel opendakkie, van binnen en van buiten meegespoten in de kleur. Hij was van Göteborg, Sweden.

Oh, dat had ik al s geschreven.

Ik ben er uit (gevonden in personenwagenhandboek(je) 1970:
3: = B20B      1= B20A,  4 = B20E
8: = knocked down (met schuifdak).     Knocked down = elders geassembleerd
4: = M40 bak
1: wagen met links stuur.
Antwoord
#70
Ik betwijfel of de weinige CKD auto's hun weg hierheen hebben gevonden, dat gebeurde in Chili, Canada en Zuid Afrika en verder weg.
Voor plek 5 heb ik ook wel 'markttype' gevonden: https://www.vlvworld.com/indexframe.html...es6174.htm en 'GL without sunroof': http://www.140-klubben.org/en/informatio...o-140.html
Vanaf 71 bestaat de indeling basis-L-GL eigenlijk pas, ik denk dat ze in 1970 nog wat experimenteerden.

'Mijn' GL had getint glas, tenminste, iets donkerder dan het 100% doorkijkglas van mijn andere 144.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gezocht; passende remklauwen voor rem upgrade volvo 144 paulenschede 2 6.895 14 January 2016, 23:30
Laatste bericht: Boele
  Moderne motor in Volvo 144 fvz144 2 6.763 11 March 2015, 21:26
Laatste bericht: Amazon 16v
  1e Volvo 145 Kadettgek 3 5.408 29 December 2014, 09:07
Laatste bericht: Jambon
  Kachelvraag Volvo 144 uit 74 fvz144 17 14.705 28 October 2014, 02:14
Laatste bericht: fvz144
  Onderhoud Volvo 164 Dirk342 2 5.180 30 March 2014, 15:12
Laatste bericht: Dirk342
  Volvo 140 commercial TheSaint77 2 5.127 25 January 2014, 11:31
Laatste bericht: jos evers
  Volvo onderdeelnummer gezocht "sierraamlijst" jos evers 15 12.340 24 January 2014, 14:54
Laatste bericht: Dopski
  aankoopadvies Volvo 145 christian.pick 2 3.606 22 December 2013, 00:04
Laatste bericht: klaes
  Pasvorm automatten volvo 142 jos evers 2 3.267 6 December 2013, 18:41
Laatste bericht: Kees144
  Volvo 164 245 Rin 19 16.181 27 October 2013, 09:49
Laatste bericht: Rin

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)