Achteras terug. Voor de volledigheid: 1031 3,31 overbrenging en sperdiff. Ik heb hem naar achterasrevisie[punt]nl gebracht waar ik links en rechts, via dit forum, goede dingen over had gehoord. De eigenaar van de toko is Danny Sohns. Echt een vakfanaat. Ik ben erg tevreden over hoe het geheel verlopen is en dus kan ik hem aanbevelen aan het handje-vol volvo fanaten dat bereid is de buidel te trekken voor een knappe achteras.
Genoeg gratis reclame, genoeg gel*l, tijd voor de foto's.
Nieuwe lagers en platen voor het sper.
Bij thuiskomst de as nog van een tweede laag por15 voorzien, en de ouwe lagers eruit geperst. Ik boor eerst de kernen eruit en slijp daarna de buitenste bus in. Dan sla ik die met een beitel naarbinnen en dan floepen ze er zo uit.
Ik had de "spherical bearings' van Kaplhenke klaarliggen:
http://www.kaplhenke.com/collections/240...l-bearings
Zaak dus om de oren aan de as goed schoon te krijgen, want ik las al dat het geen kattepis is om ze erin te persen.
Dremelen met een Proxxon.
Erin persen met een ouwe onttande gatzaag, een klos hout, een kopbout, een persplaat en veeeeel kopervet.
Resultaat!
Ankerplaten en steekassen teruggeplaatst, en een alu deksel die ik bij Asterix had opgehaald. Waarom een alu? Nou, ik heb al twee stalen gehad met een roestgat erin. dus als je de kans hebt, pak een alu diffdeksel van een 740/940.
Van de week er maar onder gooien....