Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is groen en het....
Dopski schreef:Konden ze niet aan de onderkant van het spruitstuk?
Nee daar is het al behoorlijk druk. Best kans dat ik na de rdw keuring naar gas, de boel een beetje aanpas. Maar eerst helemaal volgens voorschrift, de datums van de slangen goed leesbaar, deugdelijk vast etc. Maar heel erg stoort het me nu ook niet. Ik hoop de motorkap niet vaak te hoeven openen Tongue Kijk wel even.

Dopski schreef:Maar ziet er mooi uit, ben benieuwd naar de auto in het eggie.
Moet je een keer naar 020 komen Big Grin En anders misschien op de elandrun 2017, als die er komt.
Antwoord
Daar mag in niet komen haha.

Maar de Elandrun 2017 gaat er komen als ik het goed begrepen heb. Hoop in ieder geval de 740 of 242 voor die tijd klaar te hebben.
Antwoord
Achteras terug. Voor de volledigheid: 1031 3,31 overbrenging en sperdiff. Ik heb hem naar achterasrevisie[punt]nl gebracht waar ik links en rechts, via dit forum, goede dingen over had gehoord. De eigenaar van de toko is Danny Sohns. Echt een vakfanaat. Ik ben erg tevreden over hoe het geheel verlopen is en dus kan ik hem aanbevelen aan het handje-vol volvo fanaten dat bereid is de buidel te trekken voor een knappe achteras.
Genoeg gratis reclame, genoeg gel*l, tijd voor de foto's.

Nieuwe lagers en platen voor het sper.
[Afbeelding: 2lw6vci.jpg]

[Afbeelding: o9r39h.jpg]

[Afbeelding: 2luvv9i.jpg]

[Afbeelding: 2126am8.jpg]

[Afbeelding: 2me4u1j.jpg]

[Afbeelding: 24pjj7m.jpg]


Bij thuiskomst de as nog van een tweede laag por15 voorzien, en de ouwe lagers eruit geperst. Ik boor eerst de kernen eruit en slijp daarna de buitenste bus in. Dan sla ik die met een beitel naarbinnen en dan floepen ze er zo uit.

[Afbeelding: ixbbq0.jpg]

[Afbeelding: 2vdmfci.jpg]

Ik had de "spherical bearings' van Kaplhenke klaarliggen: http://www.kaplhenke.com/collections/240...l-bearings
Zaak dus om de oren aan de as goed schoon te krijgen, want ik las al dat het geen kattepis is om ze erin te persen.

Dremelen met een Proxxon.
[Afbeelding: 906c7r.jpg]

[Afbeelding: 9qjsef.jpg]

Erin persen met een ouwe onttande gatzaag, een klos hout, een kopbout, een persplaat en veeeeel kopervet.
[Afbeelding: 116qh35.jpg]

Resultaat!
[Afbeelding: 2vafjet.jpg]

Ankerplaten en steekassen teruggeplaatst, en een alu deksel die ik bij Asterix had opgehaald. Waarom een alu? Nou, ik heb al twee stalen gehad met een roestgat erin. dus als je de kans hebt, pak een alu diffdeksel van een 740/940.
[Afbeelding: 2433o91.jpg]

Van de week er maar onder gooien....
Antwoord
mooie toevoeging aan de auto weer! ben benieuwd hoe alles gaat rijden zo!
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
Mooie combinatie van design onderdelen en houtjetouwtje gereedschap.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ziet er goed uit!
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Joost Zuidam schreef:mooie toevoeging aan de auto weer! ben benieuwd hoe alles gaat rijden zo!

Ik ook! Met name naar de lagers.

Marc1970 schreef:Mooie combinatie van design onderdelen en houtjetouwtje gereedschap.

Ja he. Ik ben gek op omwegen om dure aanschaffen van specialistische gereedschappen te vermijden. Beetje een sport op zich. Die design onderdelen van Kaplhenke zijn erg mooi uitgevoerd trouwens. Echt vakwerk.
Antwoord
Goed om te horen, wat voor een sper heb je ingebouwd? een originele 240 sper of een ander exemplaar?
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Origineel volvo. Laatste type, met inbus bouten. Ik vermoed van een 700-serie. Er heeft een snelheidssensor-ring opgezeten, maar een p.o. heeft die verwijderd. Niet dat het mij uitmaakt.
Antwoord
Deze auto was al geweldig. En lijkt alleen maar beter te worden. Het doel is een GT.. Toch heb je er al een berg 'almost racecar' spullen in zitten. Ik ben benieuwd naar de drivealiblity. Als ik mijn superpolar als voorbeeld neem:
Intrax 40 mm verlaagd, bilstein B6 voor, lucht ondersteunde vering achter, stabi's van een turbo met PU, rest nog origineel rubber:
In een bochtige, scheve klinkterverharde wijk met veel heuvels is de wegligging vrij... hobbelig... op de snelweg daarentegen heerlijk en ik hou wel van wat stevigere feeling.

Hoe is de jouwe? Ben ik benieuwd naar!






Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  245 verschoten groen Joost Zuidam 49 46.901 1 March 2018, 13:55
Laatste bericht: SFRC
  verschoten groen Joost Zuidam 0 2.029 14 March 2016, 15:02
Laatste bericht: Joost Zuidam

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)