7 June 2006, 23:24
en hoe was je verzekerd in het buitenland?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
|
invoeren auto
|
|
7 June 2006, 23:24
en hoe was je verzekerd in het buitenland?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
10 August 2006, 19:54
Mijn auto was al in Nederland maar had nog geen kenteken.
Ehh... Tja... Dan is een BE rijbewijs en een zware trekauto toch ook wel handig. Bij de meeste aanhangerleveranciers kan je voor een redelijk bedrag een dikke trailer huren.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
13 November 2006, 00:15
Let op bij invoer:
Je zal feitelijk altijd een auto moeten invoeren op een autoambulance. In Nederland kan je inderdaad een 1-dags kenteken(tijdelijk) aanvragen tbv invoer/keuring. Laatst iemand aangetroffen met een tijdelijk duits kenteken. Jammer maar helaas, behoudens het feit dat dat ding verlopen was, mag je daar niet mee rondtoeren in Nederland: verzekering kan, inderdaad, alleen bij RDW-bekende voertuigen en de (in dit geval duitse en ook al verlopen..) verzekering is alleen geldig in duitsland. Deze meneer reed dus eigenlijk in een auto zonder kenteken en zonder verzekering, leuk als 't mis gaat. :x Vervolg: auto in eerste instantie in beslag genomen, na overleg met Justitie moet de auto alsnog worden ingevoerd (mag echter niet rijden, dus daar komt de autoambulance weer), BPM betalen, keuren etc. etc. Pakkans klein? ik zou 't niet gokken, we halen ze (helaas) steeds vaker uit het verkeer. Helaas de optie om de auto nog even op naam te laten staan van de 'oude' eigenaar gaat niet op, het bovenstaande is van toepassing en de bestuurder kan niet de juiste documenten laten zien.....en ik kan 't beetje weten, ben motoragent (geen kwaaie hoor 8) ) en gelukkig ook vervent Volvo-fan!
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
13 November 2006, 00:33
ovlov schreef:ben motoragent (geen kwaaie hoor 8) ) Ohh, zijn die er ook dan :wink: :?:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
13 November 2006, 00:51
deusjevo schreef:ovlov schreef:ben motoragent (geen kwaaie hoor 8) ) Mijn ervaring [size=9px](vroeger toen ik nog jong en onbezonnen was)[/size] , is dat een medewerker van de KLPD zich altijd eerst uiterst correct voorsteld..... (in dit geval mogen er ook foto's bij) :wink:
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
13 November 2006, 13:40
Buiten dat voorstellen (dat mag nog) heeft hij natuurlijk helemaal gelijk met het invoeren.
Er zijn vele manieren om de regels te ontduiken, maar er is er maar ÃÂÃÂn, waarop je een auto invoert zonder risico voor wie dan ook. Op de auto-ambulance ermee en thuis wegzetten (mag ook niet meer op de oprit) en voor de keuring ÃÂÃÂndagskenteken aanvragen (ik dacht dat er de mogelijkheid al was, dat die zelfs tot 1 maand geldig was) Niet alleen de KLPD en de regio-politie controleert streng, natuurlijk ook de Douane, als zoon van een douane-ambtenaar sprekende !
19 January 2007, 14:41
Ik snap niet ??? dat ik gewoon mijn 245 turbo op chassisnr heb kunnen verzekeren? Dat houdt toch direkt in dat ik er mee zou mogen rijden! Daarbij moet ik opmerken dat mijn verzekeringsagent nadrukkelijk heeft vermeld dat dit slechts voor een weekend geldt. Daarna moet de auto thuis (van de openbare weg) geparkeerd worden en dien je te wachten op het eendagskenteken van de RDW waarop men zich naar de (typoegoed-)keuring kan begeven.
Van onze motoragent begrijp ik dat er absoluut niet mee gereden mag worden? Gezien de mogelijke verzekering op chassisnr lijkt me dit onwaarschijnlijk. Dus allemaal om de bekeuring lachen!! ;D
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
12 March 2007, 22:07
Wat late reactie, maar dan toch nog eentje: Er zit een groot verschil tussen wat van de verzekering mag en wat volgens 'de wet' mag.
De verzekering kan inderdaad op chassisnummer verzekeren, maar dan mag je d'r nog steeds niet mee rijden...je hebt nl. geen kenteken aan het chassisnummer hangen en daar zit nu net de clou van het verhaal. Overigens bestaat er geen bijzondere ontheffing voor het weekend oid. Heel simpel, voer je een auto in, dan op de autoambulance, danwel eendagskenteken en meteen naar de RDW. Probleem is dat als je gepakt wordt, de boete voor het rijden zonder kenteken een 'lachertje?' is....maar de douane (lees dienst motorrijtuigen etc. etc) kunnen met hele andere bedragen om de hoek komen en die komen in deze casussen altijd even meekijken. In het voorbeeld wat ik eerder schetste: deze meneer moest even 13000 euries ophoesten om met z'n brikkie (was een Mercedes) te mogen rondrijden.....enne effe gauw van de hand doen mocht niet meer van Justitie: b binnen 28 dagen eerst invoeren en legaliseren daarna mocht ie er mee doen wat ie wilde...en dan komt de boete d'r nog achteraan (daar kan je gauw een leuke aanbetaling mee doen voor een knappe 240!)
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
12 March 2007, 23:39
Om een Volvo 145 uit Hongarije hier heen te rijden en in te voeren (huuu??) had ik bedacht een 15 daagse WA op chassisnummer te kopen (grb.nl), Hongaars exportkenteken door Oostenrijk (vage regels daar, dan kan je er ook geen rekening mee houden), kurzzeitkennzeichen door Duitsland (ter plekke verkrijgbaar tegen bewijs van APK en WA en 10,25 euro, erg duidelijke regels daar) en in NL een "informatieformulier buitenlandse kentekens" te riskeren (douane.nl). Dan heb ik een kenteken op mijn naam en een WA op mijn auto.
Alleen is het in Hongarije niet mogelijk in korte tijd een auto op naam te krijgen als buitenlander. Burocratie, weet je wel, plannetje ging niet door wegens tijdgebrek. Vervolgens bedacht ik om de auto als schroot hier te krijgen met een autoambulance, koopcontract opstellen, afmelden en kenteken inleveren in HU, gewaarmerkte kopie van de kentekenbewijzen is voldoende voor de RDW. Toen was de auto al verkocht, jammer. Ambulance was 500 euro, all-in, da's geen geld. De Volvo was ook 500 euro, uit 1973...
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
14 March 2007, 09:15
Sinds kort is er een uitkomst voor dit probleem: het transito kenteken. Kost wat tijd en de wagen moet een geldige APK-evenknie hebben in het land van herkomst. Saintmans had hier al een nieuws bericht van laten zien op de intro pagina. Kijk anders eens op de RDW site.
Gegroet,
Erik Na 11 jaar nu zonder Volvo |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| auto van mijn naam afhalen | koert4 | 14 | 27.400 |
30 April 2016, 13:12 Laatste bericht: henqui |
|