3 May 2016, 20:52
Is de lak zo dun? Met goed polijsten krijg je hem waarschijnlijk wel weer netjes krijgen. Dan is het gewoon een kwestie van netjes bijhouden.
|
Project Volvo 142R
|
|
3 May 2016, 20:52
Is de lak zo dun? Met goed polijsten krijg je hem waarschijnlijk wel weer netjes krijgen. Dan is het gewoon een kwestie van netjes bijhouden.
4 May 2016, 08:45
Ik heb nog eens goed gekeken naar die lak en zag dat op het dak een stukje mooi rood zat. Op die plek is de blanke lak aan het afbladderen. De rode lak zelf is dus nog goed, het is de blanke lak laag er op die vaal is geworden. Ik vraag me af of dat met wetsanden en een verse laag blanke lak niet te fixen is...
Van de andere kant betwijfel ik of het wel een goed idee is om de auto helemaal netjes te gaan maken. Althans, de lak. De auto is gewoon helemaal hard, en die verkleuring en het craquelà op de achterklep is wel echt coole patina... misschien kan ik mijn energie beter steken in het interieur en de accesoires en de buitenkant zo laten. Een paar ANWB en VPRO stickers er op, verlagen en hij is cool ![]() Maar goed. Eerst motorisch maar in orde zien te krijgen
4 May 2016, 11:17
Stekker is van je gordel verklikker
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
4 May 2016, 11:38
Ik denk dat ik het leren interieur ga vervangen door een peper-en-zout versie en als ik de stoelen er uit heb zal ik eens kijken waar die stekker heen gaat. Begin nu wel nieuwsgierig te worden
4 May 2016, 11:51
Als je dat leren interieur verkoopt heb je waarschijnlijk een groot deel van de aanschafprijs van de auto al weer terug, ideaal zo'n gratis auto.
Ligt de stekker onder de bestuurdersstoel of bijrijdersstoel? In de bestuurdersstoel zit namelijk geen sensor voor de gordelverklikker. Moet dan dus wel voor de stoelverwarming zijn. Heeft alleen een 12V (liefst via een schakelaar uiteraard) en een massa-aansluiting nodig om hem werkend te krijgen. Die extra gordels lijken me een stukje huisvlijt. Taxi geweest? Extra lange gordel voor een kinderzitje op de bijrijdersstoel?
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
4 May 2016, 11:55
Onder de bijrijdersstoel ligt ie los, onder de bestuurdersstoel voel ik wel wat bedrading zitten, maar kan het niet goed zien. Ik zie het wel als ik de stoelen een keer er uit pak
![]() Ik denk ook dat het een zelf toegevoegd ding is, die tweepunts gordels. Ik zal eens kijken of ze veel langer zijn dan normaal.
4 May 2016, 12:10
Als het met niet al te veel pijn en moeite netjes te maken is, is het zonde om niet te doen lijkt me. Lijkt me een leuke uitdaging in ieder geval. Dan nog verlagen en een paar mooie wielen en je bent een heel eind. (Ik heb nog een mooi setje Virgo's met goede banden in de aanbieding :wink: )
9 May 2016, 09:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 May 2016, 15:54 door Barracuda_82.)
De 142 ligt al weer een paar dagen stil omdat ik me voorgenomen had eerst bij Willy te gaan kijken hoe hij zijn B230FK in zijn 142 had gebouwd. Dat heb ik afgelopen weekend gedaan en ik heb weer voldoende moed verzameld om weer verder te gaan. Daarnaast heb ik ook heel veel foto's gemaakt, dingen gemeten en advies van Willy gekregen. Ãn het was ook nog eens erg leuk om een gelijkgestemde te ontmoeten
![]() Willy was druk aan zijn auto aan het werk en dit gaf me de gelegenheid om eens goed alles te bekijken. Ik moet ook zeggen dat hij alles heel netjes heeft gebouwd, zeker als je in je achterhoofd houdt dat ie, net als ik, geen technische achtergrond heeft en ook "maar gewoon wat doet". Wat het voor willy vaak moeilijk maakt is dat hij zich voorgenomen heeft alles met OEM volvo onderdelen op te lossen en qua totaalplaatje een OEM look wil houden. Ik heb dat zelf totaal niet. In tegenstelling; ik heb liever zo veel mogelijk onderdelen van zo veel mogelijk verschillende auto's in mijn 142. ![]() Al-met-al valt het allemaal wel mee wat er moet gebeuren, maar omdat je op een gegeven moment aan zó veel dingen tegelijk aan het denken bent (de carterpan, de hoek van het blok, de achteras, de cardanas, de remmen, etc) verlies je het overzicht en begin je te veel beren op de weg te zien. Althans, zo gaat dat bij mij. Dus even kijken hoe een ander het doet als een soort geruststelling is dan een goed idee. Ook hebben we ontdekt dat de Maseratti remklauwen van Willy mogelijk dezelfde Brembo's zijn als ik wil gaan gebruiken. Als we dit kunnen bevestigen, dan maakt het het voor mij een stuk makkelijker, want dan kan ik zijn adapters gebruiken als basis. Inmiddels heb ik een plan de campagne gemaakt. Dit ga ik doen:
Ondertussen het voglende materiaal, onderdelen en gereedschap zoeken/aanschaffen (even een todo lijstje voor mezelf):
9 May 2016, 09:40
Goed bezig!
Auto van Willy is Tof ding hè? Heb hem al meerderde keren de kiloprijs geboden, maar hij hapt maar niet ![]() Een M90 heeft een driehoek flens ivm een hardyschijf. Een M47 as van een 240 ook.l M46 heeft een ronde flens. Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
9 May 2016, 16:01
Ja, zijn auto is inderdaad gaaf
![]() En je hebt gelijk ivm die flenzen, ik had het in mijn hoofd omgewisseld. Ik heb mijn post aangepast ![]() Vandaag begonnen aan een simpel klusje, het verplaatsen van de Stabi-stang. Omdat de originele bevestigingsgaten een moer aan de binnenkant van de chassiskoker hebben en ik dit niet na wil maken heb ik besloten een nieuw bevestigingspunt te maken door een klein "doosje" te vouwen van 2mm staal en daar 2 moeren aan de binnenkant in te lassen. Dit kan ik dan op de chassisbalken lassen als het blok er in hangt en ik weet hoeveel ruimte ik moet/kan maken. Eerst even alle laagjes troep van de originele beugels af halen, dat werkt wel net zo prettig: ![]() Daarna een vormpje uitgezaagd, gevouwen en moeren in gelast: ![]() Deze kan ik later mooi onder tegen de chassisbalken lassen. Ondertussen ben ik ook na aan het denken over een simpel tooltje van wat koker en M10 draad wat ik nog heb liggen, welke ik op het dummyblok kan schroeven en waarmee ik het blok goed uit kan lijnen als deze in de takel hangt. Een soort evenaar over drie assen. EÃn voor de hoek van het blok (23,5 graden gemeten, maar fijn om te kunnen stellen), ÃÃn voor de breedte-as en ÃÃn voor de lengte-as. |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|