Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
Wasted spark. Only way to go. Stelt niet heel veel voor, ik zou het eventueel ook voor je kunnen doen. Loopt als een rakket bij mij.
Lh2.4 inbouwen is ook niet moeilijk. Gewoon de tijd nemen en draadschema's nalopen. Zijn in principe 5 draden nodig om het goed werkend te maken.
Megasquirt is altijd beter, maar als tijdelijke oplossing is dit zeker niet verkeerd
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
pieterveenstra schreef:Wasted spark. Only way to go. Stelt niet heel veel voor, ik zou het eventueel ook voor je kunnen doen. Loopt als een rakket bij mij.
Lh2.4 inbouwen is ook niet moeilijk. Gewoon de tijd nemen en draadschema's nalopen. Zijn in principe 5 draden nodig om het goed werkend te maken.
Megasquirt is altijd beter, maar als tijdelijke oplossing is dit zeker niet verkeerd
Als je LH2.4 in een auto bouwt waar al injectie in heeft gezeten is het indd maar 5 draden. In een auto die als carburateur ten wereld kwam is het ietsjes meer werk (onze 242 was ook zo'n carburateur-ding). Ik vond het persoonlijk een hel en omdat er nergens op internet iemand is die van 0 tot 100 alles heeft gedocumenteerd is van de inbouw in 1 auto, die net als die van ons ook standaard voorzien was van een carburateur. Dan kom je op internet aan het zoeken, moet je tussen topics dingen gaan vergelijken(en er zit o.a. kleurverschil in kabelbomen van een 92'er 240 en 93'er 240).
Daarnaast, hij heeft al een grotere turbo liggen, ik denk dat LH2.4 sowieso niet geweldig is voor zijn uiteindelijke doel.
Megasquirt + prefab kabelboom en alle sensoren was ietsjes minder dan 1000,-. Voor relatief weinig geld ben je dan al klaar voor de toekomst.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
30 March 2016, 19:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 March 2016, 19:59 door Dopski.)
Vond het lh2.4 inbouwen ook vrij eenvoudig. Ook in een carb auto. Ik heb ook de ontsteking naar voren geplaatst, dat werkt nu maar omdat het kan ben ik ook wasted spark aan het aanleggen.
Ps
Ik dacht altijd dat het blok et schuin gewoon in zou passen.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Dopski schreef:Vond het lh2.4 inbouwen ook vrij eenvoudig. Ook in een carb auto. Ik heb ook de ontsteking naar voren geplaatst, dat werkt nu maar omdat het kan ben ik ook wasted spark aan het aanleggen.
Ik heb ook meermaals aangegeven dat ik een kneus ben op het gebied van electra

dus ik hoop ook dat er mensen zijn die het wel makkelijk vinden.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Elektra is niet mijn specialiteit, maar ik ben er ook niet bang voor
Ik wil uiteindelijk zeker een megaquirt (of iets dergelijks) gaan gebruiken. Maar eerst de boel inbouwen, daarna zien we wel verder. Het is geen rocket science, dus dat komt wel goed.
Morgen ga ik weer verder met wat research voor de boel allemaal aan te sluiten (thanks voor de info so far!). Ook het blok er weer effe uit, zodat ik het subframe aan kan passen. Ik heb al 2mm staal liggen, dus dat moet niet moeilijk worden.
Overigens vandaag een setje remmen voor de 142 gescored. 4-pots Brembo's van een Alfa 166, net gereviseerd en gespoten. Nu nog een paar 330mm V70R remschijven en ik kan aan de remmen beginnen.
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
30 March 2016, 20:51
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 March 2016, 21:00 door Dopski.)
Voordat je de zaag in de balk zet...
http://forums.turbobricks.com/showthread...04&page=17
Edit; zie dat hij een B20 carterpan heeft gebruikt dus zal wel rechtop staan.
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
30 March 2016, 22:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 March 2016, 07:29 door Arn02.)
Barracuda_82 schreef:Is er overigens een punt op het blok wat ik kan gebruiken om de waterpas op te zetten? Komt natuurlijk niet súper nauw, maar doe het liever goed. Als ik zelf zo kijk lijkt het dat de flens van het uitlaat spruitstuk precies verticaal hoort te zijn?
Er zijn een aantal zaken die je kan gebruiken om je motor zo goed mogelijk in de 142 te krijgen. Dit zijn de zaken die ik altijd in ogenschouw probeer te houden:
- Het hart van de krukas moet in het midden van de chassisrails staan. Dat kan je eenvoudig doen door het hart van de krukaspoelie bout te stellen zodat links en rechts de afstand gelijk is.
- De hoek van de motor staat vast ergens vermeld in de literatuur en dat is de afwijking van loodrecht. De lijn tussen de nokkenas en de krukas moet dus die afwijking hebben van loodrechte lijn danwel de lijn haaks op het voorste subframe.
- De flens aan de uitgaande as van de versnellingbak moet in een veld parralel aan dat van de flens aan de ingaande as van het diff zijn. Een veld wordt gedefinieerd door twee assen. De eerste krijg je goed door de motor en bak goed in de auto te centreren (de links/rechts, haaks op de lijn van de kurk- en priseas), de tweede is de helling waaronder de motor en bak hangen (de omhoog/omlaag). Die bepaal je met de baksteun als je de motorsteunen gemaakt hebt.. Als je niet zeker bent, kan je de baksteun zo maken dat ie met ringen opgevuld kan worden zodat de bak hoger gesteld kan worden.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Toffe uitleg Arn02!
Heb deze pagina maar even gescreenshot, altijd handig voor later
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Om het blok waterpas te zetten kan je het aanlegvlak gebruiken van de olievuldop op het kleppendeksel.
Wanneer je de dop verwijderd dan kan je de waterpas daar op leggen.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Wauw, dat zijn nog eens waardevolle reacties, heren! Bedankt!