Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
4.11 wil je niet hebben, heb ik onder de 242 zitten en 140km/h is echt niet comfortabel (top licht zonder echt te pushen rond de 150 - 160). 120 doet hij dik 3000 toeren en met een motor die maar max. 5500 leuk vind, is dat niet echt geweldig.
ik zou gewoon voor een 3.71 gaan, die heb ik ook onder mijn 245 Turbo en dat loopt heel mooi en geeft je nog genoeg acceleratie. (of er tussen gaan zitten met 3.91)
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Vandaag eindelijk weer even aan de 142 gewerkt. De motorkraan had ik vorige week opgehaald en ik was benieuwd of deze fatsoenlijk in de garage zou passen. Die is namelijk nogal klein. Of de Volvo te groot... maar net hoe je het bekijkt.
Anyway, hij past dus mooi naast de Volvo. Dan kan de garagedeur dicht en kan de motor toch gelift worden. Da's wel handig als ik dadelijk de andere motor pas moet gaan maken. Dan zal de motor met bak even moeten "zweven" om ondertussen de steunen te fabriceren. En met even bedoel ik een paar dagen
De motor is aan de voorkant inmiddels los, de achterkant komt morgen. Dan kan ie er uit en kan ik beginnen aan het opruimen van de motorruimte en voorbereiden voor de B230FK.
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
top licht?!
Estoque schreef:4.11 wil je niet hebben, heb ik onder de 242 zitten en 140km/h is echt niet comfortabel (top licht zonder echt te pushen rond de 150 - 160). 120 doet hij dik 3000 toeren en met een motor die maar max. 5500 leuk vind, is dat niet echt geweldig.
ik zou gewoon voor een 3.71 gaan, die heb ik ook onder mijn 245 Turbo en dat loopt heel mooi en geeft je nog genoeg acceleratie. (of er tussen gaan zitten met 3.91)
Groeten van Frans
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Zo'n lampje bovenin je antenne...
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
v700r schreef:top licht?!
Betrapt, ik maak dus blijkbaar ook fouten

en ik dacht dat ik perfect was.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Heb ik ook wel eens.
Groeten van Frans
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Een tijdje terug ben ik de stalen Renault wielen op gaan halen.
Die kunnen nog wel een stuk breder worden... maar eerst de 240 achteras voor ik hier aan begin.
Nu de motor er uit is heb ik de motorruimte verder ontdaan van zo veel mogelijk dingen, zodat ik de boel eerst eens goed schoon kan maken. Daar was ik gisteren al aan begonnen met wat Dasty en een paar borstels, maar in de garage is dat toch niet echt makkelijk. Dus halverwege gestopt en besloten binnenkort de auto naar buiten te rollen om het met de hogedruk reiniger schoon te maken. En veel Dasty. Dan kan ondertussen de garage ook opgeruimd en schoongemaakt worden en kan ik daarna weer lekker werken in een opgeruime garage.
Gisteren heb ik ook nog een half uur met een notitieblok rond gelopen en van alles opgemeten en opgetekend in een schema. Ten eerste om een frame te gaan maken om de auto op te plaatsen. Doordat ik een kleine garage heb en geen mogelijkheid voor een brug of iets anders wil ik de auto op een frame plaatsen die in hoogte in te stellen is. Het moet er uit komen zien als de "bodymovers" van Vocor. Met de motorkraan kan ik de auto optillen en op het frame plaatsen. Zo kan ik wat makkelijker aan de onderkant werken en staat de boel toch stabiel. Althans, stabieler dan op een setje kleine assteunen.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Kun je dan niet beter een verplaatsbaar en roteerbaar spit maken?
dan kun je de auto gewoon in het spit draaien en met rechte rug bij de onderkant staan.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Dat was het eerste waar ik ook aan dacht, maar da's eigenlijk alleen handig bij het (las)werk aan de bodem e.d. Ook wel fijn bij het maken van een ophanging voor de versnellingsbak, maar zodra er vloeistoffen in de auto zitten kun je er eigenlijk al niets meer mee...
Vandaar dit idee. Iets minder makkelijk als de auto "maar" ÃÃn meter boven de grond staat, maar het blijft wel bruikbaar in de toekomst. En als het Ãcht moet kan ik altijd de auto ergens heen brengen waar een brug staat en er dan fatsoenlijk aan te werken. Voor nu lijkt het me meer dan voldoende voor het maken van wat brackets en het passen en meten van het blok.
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Gisteren maar gebruik gemaakt van het mooie weer en de 142 naar buiten gerold om hem eens goed schoon te maken. Dat werkt toch net wat prettiger. 46 jaar stof, smeer en vettigheid weg gespoten.
Ook heb ik een nieuwe metaalzaag gehaald voor de recipro om een stuk uit de donor auto te kunnen zagen.
Hopelijk kan ik het hiermee allemaal weer netjes maken.