Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Ik heb inmiddels meer dan 3K km op de teller staan. De wagen bevalt uitstekend. Die 3 liter kachel is perfect voor een 245. In het hele toerenbereik is koppel. Ik was bang dat de motor misschien zou pingelen vanwege de standaard nokkenassen en de verhoogde cr (11,3:1) maar gelukkig niks van waar.
De auto had de z'n eerste wasbeurt nodig van het weekend.
Ik kwam erachter dat ik mezelf de trotse eigenaar mag noemen van een tweetal deuken. Onderaan op het scherm LA. Er zijn een strepen in de horizontale richting o.i.d. (dus niet zelf ingereden... alsof ik dat niet gemerkt zou hebben). Ik vermoed een fiets op de stoep die omgelazerd is of zo, daar barst het van in mijn straat. Ik zal het nooit weten want er zat geen briefje onder m'n ruitenwisser.
De deuk is groter dan de foto doet vermoeden.
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Wat een geweldige auto is het toch. Wat enorm balen van die deuken zeg. Smerige actie om geen briefje achter te laten. Ben je mooi klaar mee..
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
15 February 2016, 23:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 February 2016, 23:34 door jos245.)
Een omgevallen fiets zal het niet geweest zijn denk ik omdat het plaatwerk van het achterscherm behoorlijk dik is. Er zouden dan hooguit wat krassen op het scherm zitten.
Wel balen na al het werk wat je gedaan hebt om alles mooi strak te krijgen.
Maar in de grote stad is het bijna onmogelijk om je auto deukvrij te houden vrees ik...
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Ja het is wel weer te fixen: schuren, plamuren, spuiten... maar ik had gehoopt dat het wat langer dan twee maanden zou duren aleer er dit soort beschadigingen te bewonderen vielen.
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Arn02 schreef:Dank je. Het probleem met bmw is niet zozeer bmw als zodanig, maar meer het volk wat in sommige van de auto's rijdt. Een m50 uit een e36 bevrijden is nooit een verkeerde zet, want weer een e36 minder 
Goed, tijd voor een update. Ik heb een werkende kilometerteller. Ik had dus via ebay een gps-teller uit China laten komen. Dit ding: http://www.ebay.nl/itm/251992713295
Ik was hier min of meer toe veroordeeld omdat ik a) geen code kan schrijven en dus niks aan arduino (of hoe heet het) heb, b) er na overleg met Huke Basart (aardige vent trouwens!) achter ben gekomen dat zijn systeem ook niet voor mij is. Te gevoelig, en te gelimiteerd wat bereik betreft, en c) het me niet echt lukte een oud type plaatje op een nieuw type km-teller te maken en dit in het tellerhuis in te bouwen. Dan had ik de sensor uit m'n achteras kunnen gebruiken.
Omdat de km-teller een probleem is voor veel mensen die een bak of motorswap doen, hieronder in foto's hoe ik het gedaan hebt. Gereedschappen: dremel, schroevendraaier, ijzerzaag, kitpistool, zwart tape. Lijmen: Polymax kit, 2k lijm.
![[Afbeelding: 264omth.jpg]](http://i63.tinypic.com/264omth.jpg)
![[Afbeelding: 348fvbm.jpg]](http://i66.tinypic.com/348fvbm.jpg)
![[Afbeelding: 10zr8fo.jpg]](http://i66.tinypic.com/10zr8fo.jpg)
![[Afbeelding: 4gojkg.jpg]](http://i66.tinypic.com/4gojkg.jpg)
![[Afbeelding: 2d8klja.jpg]](http://i66.tinypic.com/2d8klja.jpg)
![[Afbeelding: 2qlh1qb.jpg]](http://i65.tinypic.com/2qlh1qb.jpg)
![[Afbeelding: 11sgtbs.jpg]](http://i64.tinypic.com/11sgtbs.jpg)
Ja, de dagteller resetknop zit er puur voor de show. Anders heb ik zo'n lelijk gat in het tellerhuis...
![[Afbeelding: 1582knr.jpg]](http://i64.tinypic.com/1582knr.jpg)
Dagteller is nu km-stand teller. Dus 3km tot op heden 
![[Afbeelding: 2ikcxfn.jpg]](http://i67.tinypic.com/2ikcxfn.jpg)
Niet gefotografeerd, maar de antenne heb ik op het dashboard gemonteerd. Valt niet op.
Wat betreft de RDW, ik heb de problemen op de lijst nu opgelost. Ik heb ook de gegevens van de andere m50 245 en van een 265 via het kentekenregister uitgeprint, en gebeld met de technische dienst van de RDW. Die raadde me aan een email te sturen, dat heb ik afgelopen vrijdag gedaan en nu wacht ik op antwoord. Ik heb goede hoop voor wat betreft de herkeuring.
Als ik het dus goed begrijp is dit een beetje het plug&play principe? Los van de voeding hoeft er niets aangesloten te worden? Is dit systeem ook accuraat? :-) Dit is wel een hele goede overweging voor m'n 242..
Het probleem is blijkbaar dat er geen mechanische kmteller op zit. Dus is mijn analoge dashboard er niet op aan te sluiten. Dus met dit systeem zou ik dat in een klap op kunnen lossen toch? :-) Bedankt alvast!
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Ja als je een beetje kan knutselen werkt dit perfect. Ik rij er nu ruim twee maanden mee en ben er erg over te spreken. Ook relatief goedkoop. Soms duurt het een minuutje voordat ie een signaal heeft en loopt, maar meestal is het een kwestie van seconden.
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Arn02 schreef:Ja als je een beetje kan knutselen werkt dit perfect. Ik rij er nu ruim twee maanden mee en ben er erg over te spreken. Ook relatief goedkoop. Soms duurt het een minuutje voordat ie een signaal heeft en loopt, maar meestal is het een kwestie van seconden.
Top zeg! Bedankt!:-)
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
WOW!!!
kan niet anders zeggen... helemaal daar ik de kopie heb van jouw auto waarmee je bent begonnen!
Chapeau!
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Yellow240 schreef:Wat heb je er toch een gruwelijke bazenauto van gemaakt!
....maar nu even niet! Want vandaag:
Kop lijkt tot goed maar nog echt niet kunnen nakijken en meten. Zuiger nummer 1 daarentegen...
Eerste theorie behelst iets met een defecte injector of zo. Hoe dan ook arm gelopen en gaan detoneren. De rest van de zuigers zien er puik uit. Van de week de motor er maar uithalen en wegbrengen. Ik hoop dat de krukas geen knauw gekregen heeft. Ik heb al een m54b30 zuiger gelokaliseerd, dus met een beetje mazzel is het een verse hoon, nameten en terugplaatsen. Met een beetje pech moet er een plan B verzonnen worden.
Leuk hoor, zelf je eigen auto's bouwen :rain: