Lange tijd heb ik niks van me laten horen. Maar toch is er genoeg aan de auto gedaan. Heb helaas niet alles gedocumenteerd:eek:
Dit is hoe de auto er nu voor staat:
Intercooler is gemonteerd met zelfgemaakte beugeltjes aan de bovenzijde en onderzijde. Zat nog veel werk in om alles een beetje mooi passend te krijgen. Tevens het inlaat traject voor de turbo grotendeels compleet. Het is alleen nog even wachten op een K&N filter.
Vorige week was het dan eindelijk tijd voor een eerste proefrit met de auto. Dit verliep niet zonder problemen. De motorkap zat niet in de vergrendeling en vloog tijdens het testrijden omhoog:frown: K#tzooi! dus motorkap afgeschreven en een andere opgezocht. Helaas niet in dezelfde kleur, dus deze moet nog gespoten worden.
Maargoed 2 stappen vooruit en 1 terug dus. Auto liep verder best goed, behalve stottert zo nu en dan nog en wil dan niet verder doortrekken / geen vermogen. Ook heeft de auto moeite met fatsoenlijk lopen na het uitzetten en dan een paar minuten later weer vertrekken. Ik verdenk doorgeslagen bougiekabels en een paar oude bougies. Nieuwe bougies heb ik inmiddels liggen, dus dit ga ik binnenkort testen. bougiekabels ga ik iets verder uit elkaar leggen om doorslaan te voorkomen. LMM zal ik tevens ook even reinigen met remreiniger en wellicht de temperatuursensor even testen. Voor de rest is het nog even moeilijk om een diagnose te stellen wat dit betreft. Mocht iemand suggesties hebben wat dit betreft; brandt maar los!
Mijn oude radiateur was ook aan vervanging toe, dus hiervoor ook een goede vervanger gevonden voor 20⬠(zo goed als nieuw).
De 100A Denso heb ik ook werkend gemaakt en draait mooi op 14.8 volt laadstroom.
Via een ander forum heb ik nog een paar Viking chips kunnen kopen voor weinig, dus ik ben benieuwd wat dit nog gaat doen met het motor-vermogen/gedrag.
Overall trekt hij al aardig lekker door (als hij goed loopt dus) en heb lekker veel koppel (0.6 bar). Een heel verschil met de carburateur motor in ieder geval!
In de loop van de week verder met de E-Fan en het volvo 850 tweetraps relais. Deze wil ik aansturen via de originele computers. Deze zouden dit origineel ook moeten kunnen, dus dat zal vast lukken.